مسعود اسماعیل‌پور درباره علاقه‌اش به فوتبال و پیگیری نتایج این رشته، گفت: علاقه زیادی به فوتبال دارم و پرسپولیسی هستم؛ اگر کشتی‌گیر نمی‌شدم حتماً فوتبالیست می‌شدم.

وی درباره شرایط سخت و فشار بالای تمرینات و اینکه آیا این شرایط آزاردهنده است و به فکر دور زدن تمرینات نیست؟ گفت: با وجود این‌همه دوربین و حضور مربیان جرأت نمی‌کنیم از زیر تمرینات فرار کنیم و تمرینات را دور بزنیم (با خنده).

دارنده مدال‌های نقره و برنز کشتی آزاد جهان درباره شرایطش برای حضور در جام جهانی کشتی فرنگی گفت: برای هفتمین بار است که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنم و امیدوارم امسال بتوانیم پنجمین جام قهرمانی را بالای سر ببریم. تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و در آمادگی مطلوبی برای حضور در این مسابقات قرار داریم.

وی ادامه داد: البته امسال کارمان نسبت به دوره قبل سخت‌تر خواهد بود چرا که تیم آمریکا میزبان مسابقات ترکیب قدرتمندی را برای حضور در جام جهانی معرفی کرده است و حتماً برای قهرمانی خواهند آمد؛ تیم‌های گرجستان و روسیه هم نفرات خوبی معرفی کرده‌اند. البته ما هم زحمت زیادی کشیده‌ایم و هرچند که در اوج آمادگی نیستیم، اما با تمام توان برای قهرمانی مبارزه می‌کنیم.

تیم ملی کشتی آزاد ایران بامداد چهارشنبه عازم لُس آنجلس محل برگزاری جام جهانی 2016 می‌شود.

این رقابت‌ها روزهای 22 و 23 خرداد ماه جاری برگزار می‌شود.