پژمان منتظری در نزدیکی استقلال

پژمان منتظری پس از شش فصل و نیم پوشیدن پیراهن استقلال راهی قطر شد تا آینده زندگی حرفه‌ای‌اش را کنار تیم‌های ام صلال و الاهلی دنبال کند.

 

با این حال به نظر می‌رسد با تغییراتی که در کادر فنی الاهلی انجام می‌پذیرد، پژمان بیشتر از هر زمان دیگری مایل به بازگشت باشد.

 

 

* بهترین گزینه

استقلال علیرضا منصوریان بی‌تعارف نیازمند است تا خط دفاع خود را ترمیم کند. شاید بازگشت یک مدافع میانی باتجربه و آشنا به شرایط تیم بهترین اتفاق در راه رسیدن به این هدف باشد.

 

منتظری از ابتدای لیگ هفتم تا نیم‌فصل لیگ سیزدهم، با استقلال بود تا امروز به عنوان یک کاپیتان باسابقه شانس بازگشت به جمع آبی‌ها را داشته باشد.

 

 

* رفت؛ استقلال پنجم شد

منتظری آخرین بار سه‌شنبه سوم دی ماه سال 92 پیراهن استقلال را بر تن کرد. در ایستگاه بیستم لیگ سیزدهم، مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها موفق شد تا با گل دقیقه 40 حنیف عمران‌زاده داماش را شکست دهد و این آخرین مرتبه‌ای بود که پژمان در لیگ برتر ایران توپ زد.

 

جالب اینکه این مدافع ملی‌پوش یک هفته قبل در دیدار شاگردان امیر قلعه‌نویی برابر صبا موفق شده بود برای آخرین مرتبه با پیراهن استقلال گلزنی کند. جمعه 29 آذرماه سال 92 محمد قاضی (40) و پژمان منتظری (66) دروازه صبا را باز کردند تا خاطره خوشی از آخرین روزهای فعالیت پژمان کنار آبی‌ها به ثبت برسد.

 

با این حال خروج منتظری از لیست استقلال عاملی شد برای ضعف شدید خط دفاعی آبی‌ها. قهرمان لیگ دوازدهم در پایان فصل پنجم شد در حالی‌ که خیلی از کارشناسان خروج منتظری از خط دفاعی تیم ژنرال را یکی از عوامل اصلی ناکامی‌اش قلمداد کردند.

 

 

* 66 عدد شانس

به هر تقدیر پژمان در دقیقه 66 بازی با صبا آخرین گل استقلالی‌اش را زد و راهی ام‌صلال شد تا در لیگ ستارگان قطر شماره پیراهن 66 این تیم را بر تن کند.

 

منتظری از هفته چهاردهم فصل 14-2013 لیگ ستارگان قطر به ترکیب ام‌صلال اضافه شد و خیلی سریع به انتخاب اول کادر فنی تیم جدیدش در خط دفاع تبدیل شد.

 

جالب اینکه در اولین دیدار پاقدم پژمان برای ام‌صلال عالی بود چون این تیم در حضور 90 دقیقه‌ای منتظری با 4 گل المعیدر را درهم کوبید.

 

 

* 33 الاهلی

منتظری فصل بعد هم از بهترین‌های ام‌صلال بود. پژمان طی 26 بازی فصل حضوری ثابت در ترکیب تیمش داشت تا 2 گل به الشمال و الوکره بزند. حضور عالی پژمان در ام‌صلال سبب شد تا از ابتدای لیگ 16-2015 ستارگان باشگاه الاهلی اقدام به جذب این مدافع ملی‌پوش ایرانی کند.

 

پژمان در الاهلی بد کار نکرد تا اینکه مصدومیت بی‌موقع در روند روبه جلوی او خلل ایجاد کرد. منتظری فوتبال ایران در نهایت 18 بازی برای الاهلی انجام داد، در حالی که فقط 3 مرتبه کارت زرد داوران را پیش روی خود دید.

 

 

* 5 هزار دقیقه میان ستارگان

پژمان منتظری طی دو فصل و نیم حضور در لیگ ستارگان 57 بازی انجام داد در شرایطی که فقط 2 بازی را از روی نیمکت ذخیره‌ها آغاز کرد. این مدافع ملی‌پوش ایرانی روی هم 4 هزار و 986 دقیقه پیراهن دو تیم ام‌صلال و الاهلی را بر تن کرد تا تجربه‌ای جالب توجه را در فوتبال قطر به ثبت برساند.

 

شاید بازگشت او به فوتبال ایران و تیم استقلال پس از کسب تجربیات جدید بهترین خبر برای هواداران تیمی باشد که در خط دفاع خود نیازمند جذب یک مهره کارآمد هستند.