منصوریان: هیچ کس برای لیست خروجی استقلال به من خط نداده است

علیرضا منصوریان که نخستین تجربه خود به عنوان سرمربی تیم فوتبال استقلال را تجربه می کند بعد از ظهر امروز چهارشنبه در هتل آکادمی فوتبال رودرروی خبرنگاران نشست تا به سوالات آنها در مورد باشگاه آبی تهران پاسخ دهد.

خوشحالم به استقلال برگشتم

خوشحالم که بعد از هفت سال به استقلال برگشتم و در یک مسیر سلامت به تیمم برگشتم. من به حمایت همه جانبه هواداران و پیشکسوتان نیاز دارم.

می دانم خروجی ها مقاومت می کنند

وی افزود: تغییرات من مقاومت های زیادی بدنبال خواهد داشت. می دانستم که لیست خروجی من با برخی مقاومت ها مواجه می شود ولی این کار را تنهایی انجام ندادم و با مشاورانم همفکری کردم.

هیچ بازیکنی برای لیست خروجی کمک نکرد

منصوریان ادامه داد: از حالا می خواهم بگویم که برای انتخاب بازیکن صرفا کار کارشناسی بوده و آینده استقلال را پیش بینی کردم. این نفرات نمی توانند به اندازه خواسته من کمک کنند. من با تمام بازیکنان استقلال دوست هستم و حتی با قدیمی های تیم رفت و آمد خانوادگی هم دارم. تفاوت بزرگترها این است که آنها بازوهای من در استقلال هستند. در تیم نفت هم حد و حدود مشخص بود. این را هم بگویم که هیچ بازیکنی برای تعیین لیست خروجی به من کمک نکرد، بلکه شناخت کافی از این تیم دارم.

چیزی برای پنهان کردن نداریم

وی در پاسخ به این سوال که چرا به یکباره روند یارگیری استقلال متوقف شده است و آیا وزیر ورزش در این باره نقش داشته است، گفت:  من خیلی شفاف می گویم که امسال ایده کادر فنی استقلال این است که شفاف صحبت کند. ما چیزی برای پنهان کردن نداریم و برای این کار اگر موضوعی بخواهد لطمه بزند ما اعلام می کنیم.

ریسک نمی کنیم

سرمربی آبی پوشان خاطرنشان کرد: ما امسال ریسک نمی کنیم که آستانه تحمل را بالا ببریم. اگر ببینیم کسی شیطنت می کند و پیراهن را بهانه می کند آن را اعلام خواهیم کرد.

کاری به رقیب نداریم

من در جلسه ای که با اعضای هیات مدیره بودم این بحث مطرح شد که بهترین بازیکنان را برای استقلال جذب کنیم چرا که هوادران توقع دارند. بحث وزیر ورزش درباره هر دو تیم بوده نه فقط استقلال.ما سه بازیکنی که جذب کردیم زیر سقف قرارداد با آنها قرارداد بستیم. من یک جلسه خصوصی با شخص وزیر داشتم و احساس نکردم که بخواهند برای تیم خاصی فضا را باز کنند. ما سقف را رعایت می کنیم و برای جذب ستاره آنچه که استقلال نیاز داشته باشد انجام می دهیم. ضمن اینکه کاری هم به تیم رقیب نداریم.

واکنش به مبلغ قرارداد

سرمربی جدید استقلال درباره قرارداد خودش بیان کرد: تا آنجا که من یادم هست خودم پیش وزیر بودم و نمی دانم چه کسی این حرفها را شنیده که ایشان گفته اند که من برای استقلال مجانی کار می کنم. من اصول حرفه ای خودم را رعایت می کنم. من درباره قرارداد خودم گفتم هر طور صلاح می دانید انجام دهید که ایشان به من اختیار کامل در این باره داد.

سه سال آخر پول نگرفتم

وی افزود: با قرارداد من به هوادار توهین نمی شود. من سه سال آخر قرارداد خودم در استقلال را هم پول نگرفتم. با افتخار اعلام می کنم که هم می دانم در تیم رقیب چقدر قرارداد است. قرارداد حرفه ای من شان خودم و باشگاه است. ضمن اینکه نحوه عملکرد من روی هوادران تاثیر گذار است.

مظلومی پیامکی آرزوی موفقیت کرد

منصوریان درباره بیانیه مظلومی گفت: من قبل از اینکه استقلال بیایم با ایشان تماس گرفتم تا رخصت بگیرم که وی را پیدا نکردم و ایشان با پیامک برای من آرزوی موفقیت کرد. من با هیچ بازیکنی هم زاویه پیدا نکردم.

رویاهای نفت بر باد رفت

سرمربی آبی پوشان پایتخت بیان کرد: من در 20 سالی که در فوتبال بودم آرزو می کنم که هیچ کس تجربه نفت را در سال آینده نداشته باشد. اعتقاد دارم که نفت در سال گذشته تجربه خوبی برای من نبود. حتی تصور داشتم که نفت می تواند جای سپاهان را بگیرد. ما در سال 94 کار خود را کردیم ولی تنها هدیه ما تیم اخلاق بود ولی در سال بعد وضعیت فرق کرد. کار به جایی رسید که برای یک شب در هتل ماندن هم رویاهای نفت بر باد رفت.

پلی آف خطر بزرگی برای استقلال است

وی در خصوص اهداف خود در استقلال گفت: اعتقاد من این است که تغییرات در روند کادر فنی دیده خواهد شد. نوع فوتبال مالکانه جزو برنامه های ماست. تغییرات باید برای استقلال به وجود بیاید. ما باید تغییر تاکتیک بدهیم و به باشگاه اعلام کردم یک خطر بزرگ به نام پلی آف نزدیک ماست. سهمیه قطر و امارات 2 + 2 است که ما در پلی آف به السد خواهیم خورد که برای ما خطرناک است. البته قطعی نیست ولی محاسبات ما السد است. اگر از سد این تیم عبور کنیم  قول صعود به شما خواهم داد.