ایمان مبعلی در تمامی مصاحبه های چند روز اخیرش ابراز تمایل کرده به استقلال برگردد. او سابقه کار با علیرضا منصوریان در نفت را دارد و بارها توسط او مورد تجلیل و تشویق قرار گرفته است. منصوریان اما نام او را در فهرست خرید اصلی اش ننوشته است. گزینه اول منصوریان یعنی بختیار رحمانی جذب شده، وحید امیری راهی پرسپولیس می شود و مجتبی جباری هنوز تکلیفش با الاهلی مشخص نیست. بنابراین شاید منصوریان مجبور شود دیگر هافبک مدنظرش را از لیست های دوم و سوم جذب کند که در این صورت شانس مبعلی بسیار زیاد است.

 

مبعلی اما سابقه زیاد خوبی در استقلال ندارد به قدری که خیلی ها می گویند بازیکن تیمهای بزرگ نیست و باید در همان تیمهای کوچک مثل فولاد و نفت و استقلال خوزستان و پیکان بازی کند. این بازیکن 33 ساله در لیگ دهم بازیکن استقلال بود. مبعلی آن فصل تنها در 4 بازی لیگ برای استقلال به میدان نرفت و در 25 بازی یکی از 11 مرد اصلی تیمش بود. او آن فصل 8 پاس گل داد ولی درحالیکه پشت تمامی ضربات آزاد استقلال می ایستاد، حتی یک گل هم نزد. مبعلی در نیم فصل دوم لیگ سیزدهم به استقلال آمد ولی فقط توانست برای این تیم در لیگ قهرمانان به میدان برود. او در این 6 بازی تنها یک بار برابر الجزیره در ایران پاس گل داد و با استقلال در همین مرحله گروهی حذف شد.

 

مبعلی در نفت این فصل هم خوب نبود و تنها یک پاس گل داد درحالیکه در لیگ چهاردهم موتور گلسازی تیم منصوریان بود و 11 بار برای تیمش گل ساخت.