سبد خرید برانکو عالیشاه را راهی تبریز می کند

عالیشاه که یکی از موثرترین بازیکنان فصل گذشته پرسپولیس محسوب می شود، از حضور یک چپ پا در جمع پرسپولیسی ها رنجیده و از اینکه باشگاه وی را برای تمدید قرارداد احضار نکرده ناراضی است و بنابراین بعید نیست که به تراکتورسازی برود و در آنجا مساله سربازی خود را هم حل کند.

 

پرسپولیس در حال حاضر دست پری در خط هافبک و جلو دارد و تنها با حضور یک مهاجم تمام کننده دیگر احتیاجی به چهره جدیدی نخواهد داشت. اما این در شرایطی است که گفته می شود هنوز بحث چهره هایی مثل اشکان دژاگه، مهرداد محمدی، آرش افشین و مسعود حسن زاده داغ است. بازیکنانی که حضورشان در جمع قرمزپوشان به تراکم بیشتر در بخش تهاجمی منجر خواهد شد.

 

تازه پرسپولیسی ها محمد نوری را هم دارند که با علاقه زیاد به دنبال بازگشت به تیم سابق خود است. در این شرایط به نظر می رسد پرسپولیس که به جز یک مهره دفاعی بازیکن دیگری لازم ندارد، با احتیاط و تعقل بیشتری دست به خرید بزند. اگرچه آنها امسال در رقابت های آسیایی حضور دارند اما حفظ فضای مثبت تیم و عدم تغییرات بیش از حد در ترکیب از عوامل موفقیت هر تیمی است.

 

جالب اینکه تجربیات گذشته نشان می دهد، پر کردن تیم از ستاره ها حداقل در پرسپولیس به نتیجه ختم نشده است. آنها دو بار در دوران محمد رویانیان و اکبر غمخوار تیم فوق پرستاره ای بستند که نتیجه اش مشکلات حاد درون تیمی بود. البته در هر دو مورد مربی پرسپولیس کیفیت سرمربی امروز این تیم را نداشت.

 

به هرحال و در شرایطی که هواداران قرمزپوش این فصل چیزی جز قهرمانی نمی خواهند، باید دید فرمول موفقیت در جذب ستاره است یا ایجاد مجدد شرایطی که فصل گذشته در پرسپولیس حاکم بود. تیمی سرشار از بازیکنان جنگنده و دونده که دل ها را به دست آوردند.