اصلاحات به سبک منصوریان

پیش از شروع فصل 7 بازیکن ترکیب اصلی استقلال، یعنی طباطبایی، پاشازاده، بختیاری‌زاده، هاشمی‌نسب، دین‌محمدی، مؤمن‌زاده و علی موسوی از استقلال جدا شدند تا قلعه‌نویی در طول فصل بازیکنانی مثل وحید طالب‌لو، امیرحسین صادقی و پیروز قربانی را به تدریج از تیم امید استقلال به ترکیب اصلی تیم بزرگسالان استقلال اضافه کند. خرید مهم استقلال در این فصل رضا عنایتی از تیم ابومسلم مشهد بود.

1- پس از سال‌ها اما استقلال در مسیر تازه‌ای افتاده است. مربیانی که خود روزگاری جزو نیروهای جوان لیگ برتر بودند دیگر در این تیم نیستند. نه قلعه‌نویی در استقلال است نه دیگر پرویز مظلومی. از نیروهای قدیمی باقی‌مانده مثل منصور پورحیدری و نصرا... عبداللهی نیز کار خاصی برنمی‌آید.

حضور آنها سمبلیک است و کارکرد خاصی ندارند. منصوریان اما در ابتدای راه سعی کرد بازیکنانی مثل وحید امیری را به استقلال اضافه کند اما وقتی آنها را در اردوی رقیب دید، فهرست مازاد تیمش را اعلام کرد.

2- این بار درست مانند سال 1382، چند بازیکن قدیمی از فهرست اصلی کنار گذاشته شدند و این حق طبیعی و مسلم یک مربی جوان است. ظاهراً او به فکر ساختن یک تیم جدید برای استقلال است‌؛ حتی متفاوت‌تر از آنچه در فصل گذشته دیدیم.

در تیم منصوریان یک نفر است که حرف می‌زند‌؛ یعنی امیدواریم که این‌طور باشد و دیگر خبری از داد و فریاد یک بازیکن بر سر و این آن نیست. یک بازیکن دیگر قرار نیست برای کسی تعیین تکلیف کند!

منصوریان حتی در یکی، دو مورد هم مماشات کرد. شاید اگر جای او بودیم در فهرست بازیکنانی که کنار گذاشته شده‌اند نام یک نفر دیگر را هم از قلم نمی‌انداختیم!

در هر حال این سلیقه منصوریان است. به آن باید احترام بگذاریم و راه را برای نیروهای جوان‌تر و تازه‌نفس‌تر باز کنیم. در استقلالی که سال‌ها قبل اصلاحات در آن انجام شد، اتفاقات خوبی رخ داد. استقلال در سال اول جام نگرفت اما در فصول بعد به تیمی تأثیرگذار در فوتبال داخلی ایران تبدیل شد.

به منصوریان باید شهامت اصلاحات بیشتر را بدهیم‌؛ شجاعت ساختن یک تیم جدید. با نیروی انگیزش بیشتر. با دل و جرأت زیادتر...

از منصوریان بخواهیم در استقلال پروسه سازندگی و اصلاحات را دنبال کند. استقلال هر چند اندک اما اصلاحات را تا حدودی دنبال کرده است.