ویژگی مشترک تمام بازیکنان محبوب منصوریان

استقلال و علی منصوریان در فصل نقل‌وانتقالات علاقه زیادی به جذب بازیکنان ملوان نشان دادند. این موضوع به ویژه زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم همه اهداف مورد علاقه آبی‌ها، جزو ساختار دفاعی این تیم بوده‌اند. آنها ابتدا سید حسین حسینی را به استقلال برگرداندند. او دروازه‌بان سابق آبی‌ها بود که به مدت دو فصل برای گذراندن خدمت سربازی در ملوان توپ زد. بعد از حسینی، نوبت به عزت‌الله پورقاز رسید که به هدف استقلالی‌ها تبدیل شود.

منصوریان در شب بازی افتتاحیه یورو2016 روی آنتن زنده تلویزیون از جذب پورقاز سخن گفت، اما این مدافع میانی به قول شفاهی‌اش در قبال استقلال خوزستان وفادار ماند و راهی این تیم جنوبی شد. در نهایت هم استقلالی‌ها به محمد حسین کنعانی‌زادگان چشم دوختند و بعد از حصول اطمینان از پایان قرارداد او با پرسپولیس، در انتقالی جنجالی این بازیکن را به خدمت گرفتند.

سوال مهم اینجاست که اگر اصلی‌ترین نفرات ارکان دفاعی ملوان چنان کیفیتی داشته‌اند که استقلال دنبال جذب‌شان بوده، پس چرا این تیم در لیگ پانزدهم 35گل خورد و سقوط کرد؟! البته واضح است که ساختار دفاعی یک تیم، شکل پیچیده‌ای دارد و علاوه بر مدافعان کناری و هافبک‌های تدافعی، حتی هافبک‌های هجومی و مهاجمان هم در کامیابی یا ناکامی آن دخیل هستند، اما به هر حال استقلال دست روی مدافعان اصلی تیمی گذاشت که پارسال زیاد گل خورده بود. به حسینی که احتمالا بازی نمی‌رسد و او عمدتا باید پشت خط رحمتی باقی بماند، اما باید صبر کنیم و ببینیم کنعانی‌زادگان با چه کیفیتی در استقلال ظاهر می‌شود و می‌توان در نهایت به او لقب «خرید موفق» را داد یا نه؟