قرارداد مجتبی جباری و الاهلی در آستانه فسخ قرار گرفته است. قطری ها همان راهکار اماراتی ها را اتخاذ کرده اند و در سالی که برای رسیدن به جام جهانی با ایران همگروه هستند، می خواهند لیگ خود را بدون حضور بازیکنان ایرانی آغاز کنند تا مبادا حضور لژیونر های ایرانی روی رقابت آنها با تیم کشورمان تاثیری داشته باشد.

 

قطری ها 3 سال قبل سعی داشتند که با داشتن بازیکنان ایرانی در لیگ شان، تیم ما را بشناسند اما اینگونه نشد و مقابل تیم ایران در کشور خودشان باختند و شانس صعود را از دست دادند. از همین بابت آنها اصلا دوست ندارند که این اتفاق بار دیگر تکرار شود.

 

با فسخ قرارداد جباری و الاهلی، احتمال بازگشت او به لیگ ایران وجود دارد. با اینکه هواداران استقلال بارها هم از خود او و هم از بازشگاه درخواست بازگشت جباری را کرده اند، اما هافبک سابق استقلال گفته که هیچ مذاکره ای با آبی ها نداشته است.

 

از طرفی حضور او در استقلال شاید باعث به وجود آمدن اختلاف بر سر کاپیتانی در تیم هم شود. چرا که جباری از با تجربه های استقلال است و تیم فصل بعد علیرضا منصوریان، بر مبنای کاپیتانی سید مهدی رحمتی بسته شده است.

 

پس شاید نزدیک ترین گزینه به جباری در ایران، صبا باشد. مطمئنا علی دایی هم علاقه زیادی دارد که یک بازیساز با تجربه را در تیم خود داشته باشد. در حالی که این چند روز صحبت هایی مبنی بر حضور ایمان مبعلی در تیم دایی وجود داشت، اما به نظر جباری نسبت به مبعلی در اولویت قرار دارد تا در ترکیب فصل بعد صبا قرار گیرد.