شجاع خلیل زاده در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه"، درباره منتفی شدن حضورش در پرسپولیس، حضور در سپاهان، آینده این تیم و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

 

آرزوی موفقیت برای قلعه نویی

من سال گذشته دوران خیلی خوبی در تراکتورسازی داشتم. از بودن در کنار هواداران تراکتورسازی واقعا لذت بردم. این هواداران همواره با نتایج تراکتور زندگی کردند و واقعا استثنایی هستند. به هر حال شرایط برای من طوری رقم خورد که مجبور به جدایی شدم. برای امیر قلعه‌نویی آرزوی موفقیت می‌کنم. او مربی بزرگی است که به گردنم حق دارد. امیدوارم بتواند روزهای خوبی را در اینده تجربه کند.

 

از برانکو ممنونم

من با سپاهان قرارداد داشتم. از باشگاه پرسپولیس پیشنهادهایی به دستم رسید. از پرسپولیسی ها ممنونم که اینقدر به فکرم بودند  و تلاش کردند به این تیم بروم. برانکو ایوانکوویچ مربی باشخصیت و دوست داشتنی است که او را دوست دارم. از او متشکرم اما باید به قراردادم پایبند باشم و به همین خاطر در سپاهان بازی خواهم کرد.

 

با جان و دل برای سپاهان می جنگم

من در سپاهان دوران خوبی داشتم. در این تیم بهترین بازی هایم را انجام دادم. سپاهان هواداران خوبی دارد که همیشه حامی تیم بودند. انشاءالله بتوانم برای سپاهان مفید باشم و روزهای خوبی را تجربه کنیم. قطعا با جان و دل برای این تیم می جنگم.

 

برای تمدید قرارداد صحبتی با من نشده است

من تا نیم فصل با سپاهان قرارداد دارم و هنوز هیچ صحبتی برای ادامه این قرارداد با من نشده است. نمی دانم بعد از نیم فصل شرایطم چطور می شود اما هنوز حرفی درباره تمدید قرارداد با من زده نشده است.

 

ویسی برای موفقیت به سپاهان آمده

عبدالله ویسی مربی خوبی است. او توانایی هایش را نشان داده است. قطعا بازیکنانی که به سپاهان آمده اند، جزو بهترین ها هستند و می توانند کمک کنند. شاید این نفرات ناشناخته باشند اما از نظر فنی شرایط خوبی دارند و انشاءالله دست به دست هم دهیم و بتوانیم در سپاهان موفق باشیم. ویسی به سپاهان آمده تا موفق باشد و باید برای موفقیتش تلاش کنیم.

 

به سلیقه کی‌روش احترام می گذارم

تمام تلاشم را می کنم تا بتوانم بار دیگر به تیم ملی فوتبال برگردم. من اعتراضی به دعوت نشدنم ندارم و به نظر کی روش احترام می گذارم اما تلاشم برای این است که بار دیگر نظر کی روش را جلب کنم و پیراهن پرافتخار تیم ملی را برتن کنم.