چرا یورو2016 تجربه موفق جام جهانی را برای فرانسه تکرار نکرد؟

فرانسوی ها از آغاز برگزاری "یورو 2016" بر خلاف جام جهانی 1998 که تجربه موفقی داشتند ؛ در جام ملت های اروپا شکست های تلخی را در مدیریت شهری تجربه کردند.

**تجربه موفق فرانسه در جام جهانی 98 چرا تکرار نشد؟

در حین برگزاری "یورو 2016" پلیس و شهرداری شهرهای مختلف فرانسه اتفاقاتی را تجربه کردند که این تجربیات، اجازه ندادند همچون جام جهانی 1998 یک مدیریت موفق داشته باشند.

 

خسارت سنگین  فرانسه در

خسارت سنگین  فرانسه در

خسارت سنگین  فرانسه در

 

سیاست های ریاضتی و اصلاحات "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه باعث شد تا مردم خشمگین فرانسه به جای پیوستن به خیل عظیم تماشاچیان "یورو 2016"  ، از مدیریت شهری شکایت کنند.

نکته قابل تامل اینکه همه اتفاقات اخیر در "یورو 2016" مستقیما به مدیریت نامطلوب "الیزه" باز می گردد و درگیری های اخیر تماشاگران تیم های ملی فوتبال فدراسیون روسیه و انگلیس از جمله آن است و نشان می دهد که پلیس فرانسه توانایی کاملی در حفظ امنیت شهروندان پس از برگزاری مسابقات ندارد.

 

خسارت سنگین  فرانسه در

 

خبرگزاری رویترز گزارش داد:  رئیس شرکت ملی راه‌آهن فرانسه «اس ان سِ اف» اخیرا اعلام کرده که اعتصاب‌ها تاکنون دست‌کم 250 میلیون یورو برای این شرکت هزینه داشته است.

این خبرگزاری ادامه داد: کارکنان شرکت ملی راه‌آهن فرانسه در هفته‌های اخیر در مجموع 23 روز در اعتصاب بودند.  آنها خواستار یک چارچوب جدید اجتماعی برای این شرکت هستند که به موضوع زورآزمایی با دولت بر سر لایحه اصلاح قانون کار تبدیل شده است.

خسارت 250 میلیون یورویی فرانسه

 

گیوم پپی Guillaume Pepy رئیس شرکت ملی راه‌آهن فرانسه در نشستی با انجمن خبرنگاران اقتصادی و مالی گفت: "بر اساس ارزیابی‌ها ما، اعتصاب تاکنون دست‌کم 250 میلیون یورو برای شرکت ملی راه‌آهن فرانسه هزینه داشته است."

وی افزود: از این رقم، 190 میلیون یورو مربوط به ضرر ناشی از حجم معاملات است که به آن مبالغ جریمه‌های پرداخت شده به مشتریان و بازپرداخت حق اشتراک اضافه می شود.

 

فیگاروی امروز درست مثل تمام روزنامه های امروز فرانسه تیترهای اول خود را – با عکس و تفصیلات – به ماجرای اعتصاب های چند سندیکای فرانسه اختصاص داده است که این روزها خشمگین از این که دولت مطالبه آنها مبنی بر پس گرفتن طرح قانون کار را عملی نمی کند دست به عملیات ضربتی زده و از جمله جلوی ورود بنزین به پمپ بنزین ها را سد کرده اند.

 نشریه دست راستی فیگارو خشمگین از این رفتار کارگران اعتصابی، اقدامات ضربتی آنها را خرابکارانه توصیف می کند و نسبت به اقتصاد کشور و مردم فرانسه اظهار نگرانی کرده و معتقد است که فرانسوی ها توسط این اقدامات به گروگان گرفته شده اند.

سرمقاله فیگارو  اخیرا به درس آموزی از این اعتصاب پرداخته و به کاندیداهای دست راستی هشدار می دهد که با سندیکای چپگرای ث.ژ. ت هیچ رفرمی در این مملکت پیش نخواهد رفت.

او به کاندیداها می آموزد که رفرم های خود را در مبارزات انتخاباتی آینده با روشنی با مردم در میان بگذارند و پس از پیروزی در انتخابات بلافاصله همه آنهارا به اجرا در آورند و به هیچ وجه به بهانه گفتگوهای اجتماعی،فرصتی به این سندیکاهای افراطی ندهند.

برعکس اومانیته که نزدیک به حزب کمونیست فرانسه است حملات شدیدی به مقامات دولتی بویژه رئیس جمهوری و نخست وزیر کرده و آنان را متهم می کند که برای رضایت بورژوازی و کارفرمایان کشور حق کارگران را زیر پا می گذارند.

برخی رسانه های فرانسوی اعتقاد دارند ؛ سیاست های اشتباه دولت "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه باعث شده تا حقوق کارگران و طبقه متوسط و ضعیف جامعه فرانسه تضییع شود و به نظر می رسد همین سیاست ها در برگزاری پرچالش  "یورو 2016" و خسارت 250 میلیون یورویی در این کشور نقش داشته است.