تاج:  با کی‌روش و برانکو به صورت جدا صحبت کردیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برای ما عملی نیست که فقط به فیفا دی اکتفا کنیم.

مهدی تاج درباره جلسات امروز خوداظهار داشت: مقداری در مورد اردوی تیم ملی صحبت می کنم و بحث اخیر مسائل روز و صحبت هایی که امروز با کی روش و برانکو داشتیم. به صورت جدا صحبت کردیم. خودم این دیدار را تنظیم کردم. نظر برانکو این بود که جلسه مشترکی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد:قطر که با ما بازی دارد اردوهای متعددی را در داخل و خارج از کشورشان برگزار می کند. کره و ژاپن پیش بینی های خاصی را در این رابطه انجام داده اند و تیم ملی شان را ارجح دانسته اند.

وی در ادامه افزود: فیفادی را بیشتر برای لیگ های اروپایی نوشته اند چراکه لیگ های آنها پویا و حرفه ای تر است. به خاطر همین است که سه، چهار روز قبل از مسابقات ملی به اردوی تیم شان می روند. اما کشورهای آسیایی مثل ما، قطر، چین، کره و ازبکستان نیاز به اردوهای بلندمدت داریم. برای ما عملی نیست که فقط به فیفا دی اکتفا کنیم.

 

وی افزود: فدراسیون فوتبال حق دارد که درباره توسعه این رشته فکر کند. میدانم که اگر تیم ملی به جام جهانی نرود خاک مرده ای به روی کشورمان ریخته می شود. ما به باشگاه ها حق می دهیم. همه دوست دارند تیم ملی پیشرفت کند. کشورهایی مثل غنا، الجزایر و ژاپن بازیکنان جوان شان را به کشورهای اروپایی می فرستند. این کار یک کار هوشمندانه ای است. ولی ما بضاعت چنین کاری را نداریم که بعدا بتوانیم از آنها در تیم ملی استفاده کنیم. برنامه ای می خواهیم تدارک ببینیم که نه تیم ملی ضرر کند نه باشگاه ها. با کی روش در این باره صحبت های نهایی را انجام می دهیم و سپس اطلاع رسانی میکنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در ادامه درباره لغو دو اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: ما نه تنها از دو اردو بلکه از دو برنامه خود عقب افتادیم. مجبوریم به خاطر این موضوع سه روز لیگ را زودتر شروع کنیم. این کار را به این دلیل انجام می دهیم که تیم ملی کمتر ضرر کند.