تاج: برانکو مقصر بود

مهدی تاج پس از پایان جلسات امروز خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت:: مقداری درباره اردوی تیم ملی صحبت می کنم و بحث اخیر مسائل روز و صحبت هایی که امروز با کی روش و برانکو داشتیم. به صورت جدا صحبت کردیم. خودم این دیدار را تنظیم کردم. نظر برانکو این بود که جلسه مشترکی را برگزار کنیم. نظر برانکو این بود که تنها در فیفا دی‌ها برگزار شود ولی نظر ما این است که اردوهای دیگری هم داشته باشیم. مثلا تیم ملی قطر یک ماه قبل از بازی با ما اردو می‌رود.قطر که با ما بازی دارد اردوهای متعددی را در داخل و خارج از کشورشان برگزار می کند. کره و ژاپن پیش بینی های خاصی را در این رابطه انجام داده اند و تیم ملی شان را ارجح دانسته اند.

وی در ادامه افزود: فیفادی را بیشتر برای لیگ های اروپایی نوشته اند چراکه لیگ های آنها پویا و حرفه ای تر است. به خاطر همین است که سه، چهار روز قبل از مسابقات ملی به اردوی تیم شان می روند. اما کشورهای آسیایی مثل ما، قطر، چین، کره و ازبکستان نیاز به اردوهای بلندمدت داریم. برای ما عملی نیست که فقط به فیفا دی اکتفا کنیم.

 

رییس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال حق دارد که درباره توسعه این رشته فکر کند. میدانم که اگر تیم ملی به جام جهانی نرود خاک مرده ای به روی کشورمان ریخته می شود. ما به باشگاه ها حق می دهیم. همه دوست دارند تیم ملی پیشرفت کند. کشورهایی مثل غنا، الجزایر و ژاپن بازیکنان جوان شان را به کشورهای اروپایی می فرستند. این کار یک کار هوشمندانه ای است. ولی ما بضاعت چنین کاری را نداریم که بعدا بتوانیم از آنها در تیم ملی استفاده کنیم. برنامه ای می خواهیم تدارک ببینیم که نه تیم ملی ضرر کند نه باشگاه ها. ما لیگ را در این حالت زودتر شروع می‌کنیم. با کی روش در این باره صحبت های نهایی را انجام می دهیم و سپس اطلاع رسانی میکنیم.

تاج در ادامه درباره لغو دو اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: ما نه تنها از دو اردو بلکه از دو برنامه خود عقب افتادیم. مجبوریم به خاطر این موضوع سه روز لیگ را زودتر شروع کنیم. این کار را به این دلیل انجام می دهیم که تیم ملی کمتر ضرر کند. 

 وی افزود: نامه هایی که به باشگاه ها می دهیم مدیران محترم مورد خطاب هستند. باشگاه ها می توانند نظراتشان را درباره برنامه ها بدهند. فقط بحث این است که سرمربیان نظرات خود را به باشگاه ها اعلام کنند و سپس باشگاه ها به سازمان لیگ نقطه نظرات شان را ارائه دهند. سازمان لیگ مسئول برنامه ریزی لیگ است و طبق آیین نامه این حق وجود دارد که در هیات رئیسه نمایندگان باشگاه‌ها باشند. آنها از حق خودشان دفاع می‌کنند. پیشنهاد ما این است که اگر برنامه ریزی می‌کنیم باید تلاش کنیم که اگر اعتراضی هم وجود دارد، آنرا مدیران اعلام کنند نه اینکه سرمربیان اعتراض کنند چون ما هیچگاه به آنها نامه نمی‌زنیم و به مدیران نامه می‌زنیم.

تاج افزود:برانکو و  طاهری را دعوت کردیم و مفصل با آنها صحبت کردیم. اعتقادم این است که شرایط خوبی فراهم نشده است. عده ای می گویند چرا تاج در فدراسیون دخالت نکرد. در این بحث فکر می کنم آقای برانکو مقصر بوده. باید نظراتش را به باشگاه می داد و باشگاه نظرات را به سازمان لیگ ارائه می داد. بهترین راه همین بود. بهترین راه اعتراض به برنامه های تیم ملی رجوع به مراجع قانونی است و آن هم مدیر باشگاه است. ما فقط به مدیر باشگاه نامه می دهیم. مدیر باشگاه باید جوابگو باشد. ما وضعیت بسیار سختی را در ماه بهمن و اسفند داریم. هم مسابقات لیگ قهرمانان را داریم و هم مسابقات آسیایی را در پیش داریم.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه افزود: خوشحالم که استقلال و پرسپولیس بازیکنان خوبی گرفتند. این موضوع باعث خوشحالی من است چرا که می توانند در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی بگیرند.

تاج درباره وضعیت سهمیه ایران برای لیگ قهرمانان آسیا گفت:امکان دارد در فصل بعد سهمیه مان در آسیا 2+2 بشود.

وی درباره اینکه آیا مشکلات کی روش و برانکو حل شده است یا نه بیان داشت:کی روش و برانکو مسائل شان حل شده است. 

رییس فدراسیون فوتبال درباره بیانیه کی روش در فیس بوک گفت: ما با همه صحبت کردیم و فقط یکطرفه نرفتیم. فوتبال نیاز به آرامش دارد. خود کی روش هم همین فکر را می کند.

تاج در پایان درباره نظرات برانکو پس از جلسه اذعان داشت:

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا امروز کی‌روش و برانکو با یکدیگر رودرو شدند، گفت: جلسه ما با کی‌روش از 8 صبح شروع شده و تا الان  ادامه دارد با کی‌روش بحث‌های تیم ملی را داشتیم به هر حال برنامه‌های تیم ملی لغو شده و باید برنامه‌ریزی کنیم. امروز یک گروه را دعوت کردیم. فتاحی و بهروان از سازمان لیگ آمدند و صحبت کردند و سپس امور بین‌الملل آمد. جلسه‌ای هم با سردبیران روزنامه‌ها داشتیم که جلسه خوبی بود. سپس جلسه‌ای با برانکو و طاهری داشتیم که به خاطر تأخیر نیم ساعته از آنها عذرخواهی کردم اما نشد که برانکو و کی‌روش را با هم رودررو کنیم.