دردسرهای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای رئال مادرید

 رأی مثبت اهالی بریتانیا به همه پرسی خروج‌شان از اتحادیه اروپا ممکن است از نظر فوتبالی هم دردسرهایی را برای باشگاه اروپایی ایجاد کند. یکی از اولین باشگاه‌هایی که ممکن است تحت تأثیر این رویداد قرار بگیرد، رئال مادرید است.

سهمیه بازیکنان خارجی ترکیب فعلی رئال‌مادرید که سه نفر است با حضور خامس رودریگس، کاسمیرو و دانیلو پر است و اگر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قطعی شود، گرث بیل هم به فهرست بازیکنان خارجی کهکشانی‌ها اضافه می‌شود که در آن صورت از سه بازیکن لاتین ترکیب اصلی رئال‌‌مادرید یکی باید جای خودش را به هم‌تیمی ولزی‌اش بدهد.

خروج کشورهای بریتانیا از جمله ولز از اتحادیه اروپا، بیل را هم برای رئال‌‌مادرید به یک بازیکن غیراتحادیه اروپایی تبدیل خواهد کرد که حضورش در ترکیب کهکشانی‌ها از سهمیه بازیکنان خارجی رئال خواهد کاست. خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یک شبه رخ نخواهد داد اما با توجه به برنامه باشگاه رئال‌مادرید برای نگه داشتن بیل در سانتیاگوبرنابئو تا سال 2023، این باشگاه باید به حال برنامه‌هایش برای گران‌ترین بازیکن خود در بلند مدت فکری کند.

طبق قوانین فعلی، بازیکنی که کشورهای‌شان عضو اتحادیه اروپا هستند، می‌توانند آزادانه در فوتبال 28 کشور عضو این اتحادیه شاغل شوند. تصور می‌شود که خروج بریتانیایی‌ها از اتحادیه اروپا پس از مذاکرات میان لندن و بروکسل، بین دو تا هفت سال به طول انجامد.