امیر قلعه‌نویی درباره شرایط تیمش اظهار داشت: متأسفانه ما سال گذشته مشکلات زیادی را تحمل کردیم اما خدا را شکر امسال آن مشکلات رفع شده‌اند و ما در حال حاضر برای انتخاب 11 بازیکن اصلی خود، دچار سردرگمی شده و نمی‌دانیم که چه کسی را باید در ترکیب اصلی قرار دهیم.

وی افزود: مصطفی آجرلو امسال توانست تیمی خوب را برای مردم آذربایجان ببندد و ما نیز امیدواریم که وی به قول‌هایی که داده عمل کرده و قسمتی از قرارداد بازیکنان را پیش از شروع فصل پرداخت کند تا بتوانیم رقابت‌های لیگ برتر را در بهترین شرایط ممکن آغاز کنیم.

سرمربی تیم تراکتورسازی خاطرنشان کرد: خدا را شکر در حال حاضر شرایط خوبی داریم و تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشته‌ایم که امیدوارم بتوانیم در لیگ برتر نیز عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

قلعه‌نویی با اشاره به حمایت هواداران تراکتورسازی از این تیم پیش از شروع رقابت‌های لیگ برتر، خاطرنشان کرد: باید از هوادارانی که هر روز با آمدن به محل تمرین، از تراکتورسازی حمایت می‌کنند تشکر کنم. من سال‌های زیادی را در تیم‌های مختلف سپری کردم اما اینکه حدود 5 هزار نفر هوادار برای تماشای تمرین یک تیم بیایند را تنها در تیم تراکتورسازی دیدم.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم در لیگ شانزدهم پرشورها، پرشورتر خواهند شد و از این‌ پس دیگر این وظیفه ماست که با نمایش‌های درخشانمان، آنان را بیش‌ از پیش برای حضور در استادیوم ترغیب کرده و جواب محبت‌هایشان را بدهیم.

سرمربی تیم تراکتورسازی در مورد مشکل این تیم برای دیدارهای ابتدایی لیگ برتر و عدم امکان برگزاری بازی‌ها در استادیوم یادگار امام تبریز، گفت: در حال حاضر استادیوم تختی و بنیان دیزل از سوی مدیریت باشگاه به ما پیشنهاد شده است اما درهرصورت ما دوست داریم که مقابل هوادارانمان بازی کنیم.

وی تأکید کرد: ما دوست داشتیم در استادیوم یادگار امام بازی کنیم اما در حال حاضر که امکان این امر وجود ندارد، فکر می‌کنم استادیوم تختی بهترین گزینه برای برگزاری بازی‌ها در چند هفته ابتدایی باشد ولی درهرصورت تابع تصمیم مسئولان استانی و شورای تأمین هستیم و هر چه آنان بگویند را انجام می‌دهیم.

قلعه‌نویی درباره نقل و انتقالات تیم تراکتورسازی در فصل جاری و اینکه آیا پرونده نقل و انتقالات این تیم بسته شده است یا خیر، گفت: تقریباً کارمان در بازار نقل و انتقالات نیز تمام شده است و در حال حاضر تنها نگرانی‌مان از پست دفاع راست و چپ است که تلاش می‌کنیم بهترین گزینه‌های ممکن برای این پست‌ها را انتخاب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه برخی از بازیکنان ما توانایی بازی در این پست‌ها را نیز دارند و شاید در این پست‌ها دغدغه‌ای نداشته باشیم، اما از چند روز گذشته به دنبال اضافه کردن 2 بازیکن زیر 23 سال برای پست دفاع چپ و دفاع راست هستیم که فکر می‌کنم با آمدن آنان کارمان در بازار نقل و انتقالات به‌طور کامل به اتمام برسد.

سرمربی تیم تراکتورسازی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به پیوستن کرار جاسم به این تیم، نگرانی از بابت حاشیه‌سازی های این بازیکن ندارد، تصریح کرد: «کرار» بچه بسیار خوبی است و من فکر می‌کنم امسال چه ازنظر فنی و چه ازنظر اخلاقی یکی از بهترین سال‌های خود را سپری خواهد کرد.