بزرگترین گاف رامین رضاییان

یک سال قبل، پرسپولیسی‌ها مدعی امضای قرارداد دو ساله با این بازیکن بودند اما بعد از یک سال، این بازیکن قراردادش را به صورت یک‌جانبه با باشگاه فسخ کرد تا فوتبالش را در کشور ترکیه ادامه بدهد. رفتار عجیب رضاییان با کادر فنی و مدیران باشگاه پرسپولیس، حالا واکنش‌های تند هواداران به این بازیکن را رقم زده و موجب شده بسیاری از پرسپولیسی‌ها دست از تعقیب‌کردن صفحه‌های رضاییان در فضای مجازی بردارند.

به نظر می‌رسد بر خلاف همه مصاحبه‌های گذشته، پیراهن سرخ اهمیت زیادی برای رامین رضاییان نداشته است. بازیکنی که در آخرین هفته از لیگ پانزدهم و در شرایطی که تیمش برای قهرمانی به سه گل نیاز داشت، مشغول تقلید شادی گل کریستیانو رونالدو بود تا به همه بفهماند که به خودش بیشتر از نتیجه تیم اهمیت می‌دهد. پیشرفت، اصلی‌ترین بهانه رامین برای دور زدن پرسپولیس و پیوستن به لیگ برتر ترکیه است اما آیا بازی برای باشگاهی در قواره‌های ریزه‌اسپور، مترادف پیشرفت خواهد بود؟

 

ستاره‌های فوتبال ایران، خاطره‌های خوبی از حضور در لیگ فوتبال ترکیه ندارند. محمد خاکپور و رضا شاهرودی اولین ستاره‌هایی بودند که به فوتبال این کشور رفتند و در ترکیه، قربانی بدحسابی باشگاه‌های این کشور و بدقولی‌های عجیب مالی مدیران باشگاه‌ها شدند و هرگز رنگ آرامش را در این کشور ندیدند. اتفاقی که برای سهراب بختیاری‌زاده، محمد مومنی و خداداد عزیزی نیز تکرار شد و حتی فوتبال حامد کاویانپور را در آستانه نابودی قرار داد. البته که فوتبال ترکیه با دخالت مستقیم دولت و تزریق پول، نسبت به آن روزها پیشرفت کرده اما این پیشرفت تنها شامل حال باشگاه‌هایی مثل گالاتاسرای، فنرباغچه و بشکیتاش می‌شود که آن‌ها نیز علیرغم جذب بازیکنان سرشناس، هرگز نمی‌توانند در سطح اول فوتبال اروپا نتایج موفقیت‌آمیزی به دست بیاورند.

 

باشگاه ریزه‌اسپور که رامین رضاییان قرار است در آن توپ بزند، هرگز در بین سه تیم برتر لیگ ترکیه جایی نداشته و فصل را در یکی از رتبه‌های اول تا سوم به پایان نبرده است. فراموش نکنیم که کشور ترکیه این روزها درگیر ناآرامی‌ها و بمب‌گذاری‌های متعددی نیز هست و همین موضوع موجب شده آمار توریست‌های این کشور به شکل چشم‌گیری کاهش پیدا کند. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد امضای یک قرارداد مالی سنگین، تنها امتیاز حضور رامین در فوتبال ترکیه باشد.

رامین رضاییان به زودی قراردادش با باشگاه ترکیه‌ای را رسمی خواهد کرد و آماده بازی در سوپرلیگ ترکیه خواهد شد. تصمیمی که نتیجه‌اش در کارنامه فوتبالی رامین، دو سال بعد مشخص خواهد شد. بدون این بازیکن ملی‌پوش به عنوان یک دفاع راست همیشه حاضر در خط حمله، استعداد بازی در لیگ‌های معتبر اروپایی را دارد اما حضور در لیگ کشور ترکیه، سنخیت چندانی با ژست‌های پیشرفتِ او نخواهد داشت. در چند سال گذشته، ستاره‌های زیادی مرعوبِ مبالغ بالای پیشنهاد باشگاه‌های بزرگ سوپرلیگ ترکیه شده‌اند و تنها برای تفریح و پول‌درآوردن به این لیگ پیوسته‌اند.

مهره‌های که حداقل برای باشگاه‌های بزرگ این کشور توپ زده‌اند و در لیگ قهرمانان حاضر بوده‌اند. رامین رضاییان اما به یک باشگاه درجه چندم در کشور ترکیه اضافه خواهد شد و بعید به نظر می‌رسد این انتقال، فرصت زیادی برای دیده‌شدن در اختیار این بازیکن قرار بدهد. بازیکنی که سریع‌ترین استارت زندگی ورزشی‌اش را از پرسپولیس به ریزه‌اسپور زد. از ورزشگاه صدهزارنفری تهران، به ورزشگاه 15 هزار نفری ریزه!