واکنش دایی به رفتن ستاره ها/تمام کسانی که فحاشی می کنند پرسپولیسی هستند؟!

علی دایی درباره هجمه ای که علیه دو بازیکن جدا شده پرسپولیس مطرح شده است توضیحاتی داده است.

متن پرسش و پاسخ دایی را مشاهده می کنید:

*درباره جدایی رامین رضاییان و مهدی طارمی چه نظری  دارید؟

رضاییان و طارمی تصمیم گرفته اند فوتبال خود را جای دیگری دنبال کنند. من می خواهم بگویم در این شرایط ما نباید در فضای مجازی به آنها حمله کنیم. در همه جای دنیا از این فضا استفاده های درست می شود اما متاسفانه ما آن را به ابزاری آسیب رسان تبدیل کرده ایم. به طور مثال در  دیگر کشورها افراد از فضای مجازی برای نزدیک شدن به هم استفاده می کنند اما ما هرچه دلمان می خواهد نثار یکدیگر می کنیم. مثال دیگری هم هست.

*بفرمایید!

در خیلی از کشورها از این فضا استفاده می کنند تا از حال و احوال یکدیگر باخبر شوند مثلا فردی در آمریکاست و فردی دیگر در اروپا و این فضا به آنها فرصت می دهد تا زیاد از هم دور نشوند. متاسفانه فضای مجازی در مملکت ما ابزاری شده که به جای آنکه فرهنگ غنی ایرانی را نشان دهد تمدن چند هزار ساله را به نمایش بگذارد چهره ای بد را نمایان ساخته است. در این فضای مجازی می بینیم که فحاشی و بدوبیراه باب شده است که این از فرهنگ ما فاصله دارد. متاسفانه در خیلی از مسایل دیگر هم ما به فرهنگ خود لطمه وارد کرده ایم. 

*چاره کار چیست؟

اگر قبول کنیم که فوتبال حرفه ای شده باید بپذیریم که بازیکن یک روز می آید و یک روز می رود. رضاییان و طارمی هم به این تیم آمدند و زحمت کشیده اند و حالا تصمیم گرفته اند جای دیگری بازی  کنند این چه فضایی است که تا هستیم سلطان می شویم و وقتی که می رویم بدوبیراه نثارمان می شود.پرسپولیسی ها به جای ورود به این فضا باید به فکر جایگزین برای این نفرات باشند. با هجمه به راه انداختن و بدوبیراه گفتن چیزی درست نمی شود. یادمان نرود که هم رضاییان و هم طارمی سرمایه های فوتبالمان هستند. ما نباید این سرمایه ها را نابود کنیم. 

*الان بحث بازی های تیم ملی هم هست.بالاخره این دو از بازیکنان اصلی تیم ملی در راه صعود به جام جهانی هم محسوب می شوند.

دقیقا همین طور است.هم رضاییان و هم طارمی جدا از پرسپولیس بازیکنان ملی این مملکت هستند. ما نباید فقط به پرسپولیس نگاه کنیم. تیم ملی چند وقت دیگر باید در ورزشگاه آزادی به میدان برود و این بچه ها نیاز به روحیه دارند. آنها به آزادی می آیند تا برای مملکت شان بازی کنند و نباید کاری کنیم که بدون روحیه و با استرس قدم به آن مسابقات بگذارند. 

*علاوه بر همه این ها انتقاداتی هم نسبت به حضور این دو بازیکن در لیگ ترکیه می شود.در این باره چه نظری دارید؟

ما نمی دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد شاید حضور آنها در لیگ ترکیه بابی باشد تا هم خودشان و هم دیگر بازیکنان ایرانی قدم به اروپا بگذارند.ما ایرانی ها آدم های احساسی هستیم و به مسایل از نظر عاطفی نگاه می کنیم و  گاهی هم احساساتی نظر می دهیم. ما باید یادمان باشد که خیلی ها از این فضا به نفع خودشان استفاده می کنند. در همین فضای مجازی برخی رفتارها به ضرر ما و فرهنگ  ما می شود. عده ای در دنیا به دروغ و مغرضانه علیه ایران و ایرانی تبلیغ منفی می کنند. ما می توانیم از طریق ورزش و به خصوص فوتبال این ذهنیت را تغییر دهیم. حضور بازیکنان ما در لیگ های اروپایی می تواند به تغییر نگاه ها در دنیا کمک کند.تا یادم نرفته یک نکته مهم دیگر را هم بگویم.

*چه نکته ای؟

چه کسی گفته تمام افرادی که در فضای مجازی فحاشی می کنند پرسپولیسی هستند. آیا مشخص است که این افراد واقعا پرسپولیسی هستند؟ شاید کسان دیگری باشند که نخواهند پرسپولیس موفق شود. من از همه هواداران پرسپولیس می خواهم که حواسشان باشد و هوشیارانه این مسایل را نگاه کنند.

 *این روزها درباره وضعیت مربیگری شما و همچنین صبای قم  صحبت زیاد است.برای آینده چه برنامه ای دارید؟

درباره صبا که اصلا و ابدا صحبتی ندارم.درباره خودم هم که به کارهای شخصی ام می رسم.شاید باور نکنید اما الان بیش از گذشته سرم شلوغ است.