بالاخره شایعات گسترده‌ای که درباره اخراج بلان از پاری‌سن‌ژرمن و جایگزینی او توسط اونای امری به گوش می‌رسید به واقعیت تبدیل شد و مربی فصل پیش تیم سویا به طور رسمی به عنوان مربی جدید باشگاه پاری‌سن‌ژرمن معرفی شد.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که امری بعد از اینکه سویا را قهرمان لیگ اروپا کرد از سمتش در این باشگاه اسپانیایی کنار رفت تا راه مذاکره با پاری‌سن‌ژرمن کاملاً برایش باز شود. در آن سو هم پاریسی‌ها اگرچه با لوران بلان بیشترین افتخارات را در عرصه ملی به دست ‌آوردند ولی در نهایت نتوانستد در لیگ قهرمانان اروپا به فینال برسند تا کار برایشان با «لو پرزیدان» (پرزیدنت) تمام شود. البته این تمام شدن کار برایشان 22 میلیون یورو آب خورد چون بلان هنوز دو سال با پاریسی‌ها قرارداد داشت.

حالا امری با قراردادی 2 ساله که می‌تواند بسته به عملکردش یک سال دیگر هم تمدید شود، به عنوان سرمربی جدید پاری‌سن‌ژرمن معرفی شده‌؛ معرفی او در حالی صورت گرفته که پیش‌تر از گواردیولا، مورینیو و سیمئونه به عنوان جانشین بلان نام برده می‌شوند ولی در نهایت دوتای اول تیم تازه‌ای در لیگ برتر انگلیس پیدا کردند و نفر سوم هم قراردادش با اتلتیکو را تمدید کرد.

در نهایت ناصرالخلیفی گزینه‌ای بهتر از اونای امری پیدا نکرد به این امید که با او رؤیای فتح لیگ قهرمانان اروپا کامل شود.

متخصص لیگ اروپا

امری کارنامه چندان درخشانی نداشته‌؛ حداقل تا پیش از پیوستن به سویا. او غالباً در تیم‌های اسپانیایی چرخیده و یا تیمی را از دسته پایین‌تر بالا آورده و یا اینکه از سقوط نجات داده. با این حال حضورش در سال‌های آخر در تیم سویا حسابی درخشان بوده‌؛ نه در عرصه ملی و فتح لالیگا بلکه در عرصه اروپایی و بردن لیگ اروپا. او سه قهرمانی پی در پی با سویا در لیگ اروپا به دست آورده و حالا با اتکا به همان قهرمانی‌ها سرمربی پاری‌سن‌ژرمن شده. پاریسی‌ها بلان را اخراج کردند چون نتوانست در لیگ قهرمانان اروپا انتظارات را برآورده کند ولی به جایش مربی‌ای آوردند که خیلی در لیگ قهرمانان اروپا تجربه مربیگری ندارد. او در همین رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم‌های سیتی و یوونتوس نتوانست نتیجه خوبی بگیرد و راهی لیگ اروپا شد ولی ناصرالخلیفی تصورش این است که بردن سه بار پی در پی لیگ اروپا ممکن است فرمول مناسبی برای بردن لیگ قهرمانان اروپا هم در اختیار پاریسی‌ها قرار دهد.

امری: خوشحالم

اونای امری هم بعد از اینکه قراردادش با پاریسی‌ها را منعقد کرد، خیلی زود با نوشتن بیانیه‌ای اولین صحبت‌هایش را مطرح کرد: «پاری‌سن‌ژرمن را انتخاب کردم چون این باشگاه در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از قدرت‌های اروپا شده‌؛ من همزمان هم خوشحالم و هم مفتخرم که قرار است به این باشگاه در راه رسیدن به بزرگترین جاه‌طلبی‌‌اش کمک کنم».

امری در ادامه از اشتیاقش برای حضور سر تمرینات پاری‌سن‌ژرمن هم حرف زد و گفت: «بی‌صبرانه منتظرم تا بازیکنان جدیدم را بشناسم درست مثل همه آنهایی که هر روز برای بزرگتر شدن این باشگاه کار می‌کنند و زحمت می‌کشند».