او با گلی که در دربی برگشت لیگ چهاردهم به ثمر رساند، جوان‌ترین گلزن تاریخ مسابقات پرسپولیس و استقلال لقب گرفت.

علیپور در حالی این گل تاریخی را زد که فقط 18 سال و 186 روز سن داشت. پیش از او حسن روشن با 18 سال و 357 روز و مهدی مهدوی‌کیا با 19 سال و 353 روز سن جوان‌ترین گلزن تاریخ دربی بودند.

حالا چرا از علی علیپور نوشتیم؟ ماجرا به مهدی طارمی برمی‌گردد؛ مهاجمی که همه چیز دارد؛ تکنیک، سرعت، دید خوب، پاس‌های عالی و فیزیک دیدنی ولی همین بازیکن ششدانگ حالا به هر دلیلی از پرسپولیس جدا شده است.

طارمی مهاجم خوبی است اما هرچه بود، حالا دیگر بازیکن ریزاسپور است. پرسپولیس باید به فکر جانشین او باشد و چه کسی بهتر از علی علیپور؟ همین مهدی طارمی فصل گذشته بارها مورد انتقاد قرار گرفت و موقعیت‌های زیادی خراب کرد تا در نهایت آقای گل شود. او پنالتی‌های زیادی هم خراب کرد و کامل هم نبود. چه اشکالی دارد پرسپولیس و برانکو به علی علیپور اعتماد کنند.

جوانی که فیزیک خوبی دارد، سرزن است، درگیر می‌شود و با هر دو پا می‌تواند شوت بزند. مرد کروات اوایل فصل گذشته او را روی نیمکت می‌نشاند و اعتقاد داشت علی علیپور زیاد خطا می‌کند و کارت می‌گیرد.

در ادامه و به ویژه نیم‌فصل دوم (پس از درگذشت هادی نوروزی) برانکو به مهاجم جوان تیمش اعتماد کرد و مزد این اعتماد را هم گرفت. علی علیپور مهاجمی خطرناک است که 90 دقیقه موی دماغ مدافعان حریف می‌شود و به جاست برانکو در لیگ شانزدهم باز به او اعتماد کند. این روزها همه جا صحبت از خرید مهاجم خارجی برای جانشینی طارمی است در حالی که همین حرف‌ها ممکن است روی روحیه علیپور تأثیر بگذارد.

مرد کروات می‌تواند و باید مهاجم بخرد اما هرگز نباید نسبت به علی علیپور بی‌تفاوت باشد. این جوان می‌تواند در لیگ شانزدهم یک طارمی جدید باشد، به شرط آنکه سرمربی پرسپولیس با دیدی خریدارانه‌تر از قبل به او نگاه کند.