مهدی هاشمی‌نسب در خصوص مسائل مختلف فوتبال و اتفاقات پیرامون نقل و انتقالات و پشت پرده‌های این جابجایی‌ها، صحبت‌هایی را انجام داده است که در زیر می‌خوانید:

وی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: من از فوتبال ایران چیزی نمی‌شنوم و فقط منتظر آغاز بازی آلمان و ایتالیا هستم. البته این را هم بگویم که یک هفته پیش مهدی طارمی را دیدم و توصیه‌هایی را به او کردم که شاید به دردش بخورد.

*کمیسون اصل ۹۰ نتوانست وزارت می‌تواند؟

آپشن و قرارداد زیرمیزی در فوتبال ایران، چیزی پیش‌پا افتاده است، آن‌قدر زدوبند در این فوتبال می‌شود که اگر بخواهم در مورد‌ آنها حرف بزنم، دیگر علاقه‌ای برای مردم نمی‌ماند، به قول گفتنی«بخور بخور» عادی شده است. کمیسیون اصل ۹۰ نتوانست با متخلفان و اتفاقات فوتبال برخورد کند، آن‌وقت شما می‌خواهید وزارت این کار را انجام دهد، وزارت ورزش این همه مشکلات بزرگ‌تر در این ورزش می‌بیند، آن‌وقت تصور می‌کنید آنها می‌آیند برای مردم شفاف‌سازی قرارداد می‌کنند.

*مسئولان باید با تخلف برخورد کنند نه مردم

هاشمی‌نسب  تأکید کرد: آقایان تا بحثی باز می‌شود، در برنامه‌های مختلف می‌گویند همه چیز را به مردم واگذار می‌کنیم یا قضاوت دست خود مردم، اما آن کسی که در حال (بخور بخور) است،به این جملات می‌خندد. منِ هاشمی‌نسب دزد و دلال، آیا مردم می‌توانند با من مقابله کنند یا مسؤولان باید فکری به حال این حرف‌ها کنند. فلانی چون پشتش گرم است و پارتی دارد، از این مسائل نمی‌ترسد، ما تا امروز دو قِرآن از این فوتبال گیرم آمده، ولی حاضر نیستم به خاطر چیزی که گیرم آمده افکارم را تغییر بدهم یا چاپلوسی کنم. خود آقایانی که در موردشان صحبت می‌کنم، می‌دانند در این فوتبال چه اتفاقاتی می‌افتد، فقط حیف اگر مردم بفهمند که در این فوتبال چه خبر است، دیگر سمت این ورزش نمی‌آیند. رابطه بیش‌ترین مشکل در این فوتبال است و وقتی می‌بینم فلان مدیر وارد ورزش می‌شود و حتی می‌خواهد مشکل را حل کند، اما با او مقابله می‌کنند به خیلی چیزها افسوس می‌خورم. مشکل از جای دیگری است.

*یک نفر بپرسد چرا این حرف‌ها را در مورد فوتبال می‌زنم تا جوابش را بدهم

بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال تأکید کرد: آن‌قدر آدم ایراددار در این فوتبال داریم که نگو و نپرس! اگر این فوتبال تمیز باشد، یک نفر می‌آید سراغ من و می‌گوید چرا این حرف‌ها را می‌زنی، آن‌وقت من زنده‌ام تا جوابش را بدهم. اصلاً فرض کنید رسانه‌ها ذهن مردم را روشن کنند که مثلاً هاشمی‌نسب درصدبگیر است. وقتی پشت من آن‌قدر گرم است که با دو تلفن همه کارها را پیش می‌برم، دیگر چه نیازی به روشن کردن ذهن مردم است. در همه اقشار هم از این گونه افراد داریم، از مدیر و بازیکن و مربی بگیر تا دلال و خبرنگار و...

*بدنم به سختی عادت کرده و زد و بند هم نکرده‌ام

به این روزهای عزیز خدا را شکر می‌کنم که هنوز هم می‌توانم فوتبال بازی کنم و یا مربی باشم. آن‌قدر آدم‌ها هستند که نصف شهرت من را هم ندارند، ولی از کنار خیلی‌ از کارها به مال و منال رسیده‌اند، ولی من جاده‌ای برای خودم ترسیم کرده‌ام که خیلی از دوستان نتوانستند در این جاده باشند، اگر روزی محتاج شوم، می‌روم و مثل یک کارگرِ زحمت‌کش عرق می‌ریزم و پول درمی‌آورم، آن‌قدر گذشته سختی داشته‌ام که به اندازه صد سال سختی برای دیگران بر من گذشته است، اما بدنم به این سختی‌ها عادت کرده و ترسی هم ندارم که این حرف‌ها را می‌زنم، چون با کسی زدوبند نداشته‌ام.

*به طارمی گفتم فقط دنبال پول باش!

هاشمی‌نسب در خصوص اینکه توصیه‌اش به مهدی طارمی چه بود، گفت: به او گفتم فقط دنبال پول باش، چون گنده‌تر از تو در این فوتبال هم وجود داشته و رفتند و نابود شده‌اند، پس فقط به فکر پول باش. این افرادی که الان برای تو سرودست می‌شکنند، زمانی ده برابر برای من این کارها را انجام می‌دادند. به طارمی گفتم اگر می‌خواهی در پرسپولیس بمانی کار خوبی می‌کنی، چون خاطرات خوبی با طرفداران پرسپولیس داری، ولی یادت باشد اگر روزی به بحران بخوری و پولی نداشته باشی، هیچ کس دور و بر تو نمی‌ماند. مگر مجتبی محرمی کم برای پرسپولیس زحمت کشید، کجایند آدم‌هایی که برای محرمی سرودست می‌شکستند؟ حالا اصلاً از او یادی می‌کنند؟

*مربیان می‌دانند بازیکنان چه چیزی مصرف می‌کنند!

وی در ادامه افزود: خیلی وقت است از این فوتبال ناامید شده‌ایم، فوتبالی که شخص دیگری از کشور دیگر برایش تصمیم می‌گیرد و تعیین تکلیف می‌کند، مگر جای امید هم دارد؟ حتی شاید باور نکنید خیلی از مربیان ما می‌دانند بازیکنان‌شان چه چیزهایی مصرف می‌کنند، ولی مربی می‌گوید من پولم را بگیرم، برایم مهم نیست بازیکن هرچه می‌خواهد استفاده کند! یا مثلاً یک مربی از پدر فلان بازیکن که در تیم‌های پایه بازی می‌کند، پول می‌گیرد، ولی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

*مربی منشوری با ۲ تلفن به فوتبال بر می‌گردد

هاشمی‌نسب ادامه داد: یک مربی منشوری می‌شود و هزار مشکل اخلاقی دارد، اما با دو تلفن کار را درست می‌کند و بعد از ۶ ماه دوباره برمی‌گردد، همه بازیکنان هم این مربیان را می‌شناسند و می‌دانند آنها چه مشکلات اخلاقی دارند. چشم همه به کمیسیون اصل ۹۰ است، ولی ما امیدی نداریم چون همه به فکر خودشان هستند. یک سفره‌ای پهن است و همه در حال خوردن، البته بعضی‌ها واقعا زحمت می‌کشند و هرچه می‌گیرند، نوش‌جان‌شان، اما قبول کنید مشکل از جای دیگری است.

*به حرف‌های من می‌خندند و نیشخند می‌زنند

مدافع سابق تیم ملی در خصوص اینکه چه راهکاری برای حل مشکلات فساد در فوتبال وجود دارد؟ گفت: فساد در فوتبال؟ آنهایی که حرف‌هایمان را می‌خوانند، فقط یک نیشخند می‌زنند و در دلشان به من می‌گویند، آفرین، بیش‌تر حرص بخور. تویِ مهدی هاشمی‌نسب حرص بخور، ما هم بخور بخورمان بیش‌تر می‌شود! باور کنید چیزی غیر از این نیست، ولی با علم به اینکه اگر این حرف‌ها را نزنم، خیانت کرده‌ام، بازهم ادامه می‌دهم.

*حجازی چاپلوسی نکرد و ایستاده مرد

وی تأکید کرد: آخر این بازی‌ها امثال حجازی‌ها، غلامحسین مظلومی‌ها، هادی نوروزی‌ها و... است. فکر می‌کنید حجازی‌ نمی‌توانست چاپلوسی کند؟ ولی او ایستاده مرد. آخر زندگی همین است. کار خوب است خدا درست کند، خودتان بقیه‌اش را می‌دانید! من خدا را شاکرم و هرچه از او خواستم در این ۴۳ سال زندگی از او گرفته‌ام، خدا کند مثل حجازی بمیرم. جیب من به اندازه‌ای هست که محتاجی دیگری نباشم، این را هم بگویم من با هیچ کس مشکلی ندارم، ولی ما فوتبالی‌ها تمام زیروبم هم را می‌دانیم، حتی خصوصیات‌ شخصی هم را، ولی به قول شما رسانه‌ای‌ها همه چیز را نمی‌شود گفت. شما نمی‌دانید که فلان مربی چه مشکلات اخلاقی دارد، آنهایی که ستاد منشور اخلاقی و از این پست و مقام‌های از این مدلی راه انداخته‌اند، خودشان می‌دانند که من چه می‌گویم. به خدا قسم اگر مردم بدانند در این فوتبال چه اتفاقاتی می‌افتد، با خود می‌گویند اشکالی ندارد بگذارید همان زدوبند را انجام بدهند، بهتر است.

من حرف‌هایم را سربسته می‌گویم و شاید برای مردم عادی همه چیز گنگ باشد، اما هستند کسانی که قدرت برخورد را ندارند و فقط خودکار دست‌شان است، آنها هستند که می‌گویند به فلانی تیم بدهید و یا به فلانی تیم ندهید، اجازه بدهید من بیش‌تر از این حرف نزنم.