ستاره ای که پرسپولیس را دور زد و استقلالی شد مصدوم و نا آماده است!

علیرضا منصوریان پس از این جلسه گفت:جلسه‌ای با اعضای محترم هیأت مدیره و همچنین افشارزاده برگزار کردیم و در مورد فضای باشگاه و تمرینات توضیحاتی را در اختیار آنها قرار دارم؛ ضمن اینکه امروز زمانی عضو جدید را از نزدیک دیدم.

سرمربی استقلال تهران در ادامه افزود:ما در حال طرح ریزی یک سیستم جدید هستیم؛ از مشکلاتی که در ادامه راه احتمال دارد برای ما پیش بیاید. به طور مثال یک زمین کفایت ما را نمی‌کند هر چند که علاقه داریم درکمپ بمانیم چون شور و نشاط به کمپ آمده است و در طول فصل سعی می کنیم روز به روز این ایرادات را مرتفع کنیم. از اعضای هیأت مدیره تشکر می‌کنم البته فقط زمانی اضافه شده و همچنین معینی و منصورخان از ما رضایت داشتند و از توجه آنها ممنونم. ضمن اینکه جهانیان هم به طور قاطع حمایت خود را نشان داد.

منصوریان در مورد ادامه همکاری با شهباززاده توضیح داد:آقای توفیقی عهده دار مسئولیت کارهای شهباززاده شده اند، قرار نیست باشگاه و بازیکن در این بین ضربه بخورند، باید احترام شهباززاده حفظ شود. اگر به سودش است که به ترکیه برود مجبوریم کهکوتاه بیاییم. می‌خواستیم زوج خوبی با حضور کاوه رضایی و شهباززاده داشته باشیم البته قربانی، آرش افشین و دیگران هم بودند.

منصوریان در مورد اینکه ظاهرا گفته است اگر شهباززاده در تمرینات حاضر نشود جریمه خواهد شد گفت:هنوز برای این فضا در فوتبال ما تعریف خوبی پیدا نکرده‌ایم. کلیت باشگاه های ما حرفه‌ای نیستند. اگر بازیکنی بی تعهدی کرد یا از اصولش خارج شد باید باشگاه وظایفش را انجام دهد اما باشگاه های ما هم به تمام تعهدات خود عمل نکرده‌اند باشگاه استقلال هم تمام تعهداتش را در قبال شهباززاده انجام نداده این بازیکن هم حق زندگی دارد و باید از زندگی‌اش استفاده کند اگر او برگردد جریمه‌ای برایش در نظر نمی‌گیرم و با این حال بهتر بود که به من می‌گفت که می‌خواهد به ترکیه برود زیرا من از گوشه و کنار شنیدم که می‌خواهد به ترکیه برود و نمی‌دانستیم می‌خواهد برای تفریح برود و یا برای حضور در یک تیم.

وی ادامه داد:من از اعضای کمیته نقل و انتقالات باشگاه خواستم که در مورد این مسئله از او توضیح بخواهد. او باید توضیح بدهد. باید به ما می‌گفت که پیشنهاد از ترکیه دارد. شاید فکر کرده اگر به ما این مسئله را می‌گفته جلوی او را می‌گیریم ولی ما نمی‌خواهیم مانع پیشرفت بازیکن شویم صرفا می‌گوییم باید به ما اطلاع می‌داده است.

منصوریان در مورد اینکه او گفته برای تفریح به ترکیه می‌رود گفت:نه او گفته که پیشنهاد از باشگاه دارد البته باید این آفر را به طور رسمی به باشگاه اعلام کند شاید هم به باشگاه گفته و من در جریانش نیستم.در نهایت تا آخر امشب مشخص خواهد شد که او با تیم می‌ماند یا به ترکیه می‌رود.

وی در مورد اینکه چه زمانی قراردادش را ثبت می‌کند و آیا با توجه به عدم فسخ قرارداد مظلومی با کمبود جا روبرو هستند عنوان کرد:در بحث ثبت قرارداد مربیان محدودیت نفری وجود ندارد با همه احترام از افشارزاده خواستند این نوع مسئله را حل کنند. مظلومی خودش مربی من بوده و او را دوست دارم. باید به شرایط قراردادها و زحمت‌هایی که کشید شده رسیدگی شود باید حق و حقوق  افراد را پرداخت کنند و نمی‌توانم خودخواهی کنم و بگویم چون من به استقلال امدم دیگر حق و حقوق مربیان گذشته فراموش شود. به هر حال باید این فسخ قرارداد صورت بگیرد.

منصوریان یادآور شد:استقلال به حرکت خود ادامه می‌دهد یک زمان منصور پورحیدری، یک زمان امیر قلعه نویی، یک زمان مربی محبوبم  ناصر حجازی و یک زمان دوست خوبم صمد مرفاوی و غیره سرمربی استقلال بودم حال این بار به دست من رسیده است و باید تمام تلاشم را کنم تا به خوبی کار کنم.

سرمربی استقلال در رابطه با وضعیت مربی بدنساز این تیم عنوان کرد:با یک گروه قوی در تماسم و سالی یکی دو بار در امارات در کلاس های توجیهی آنها شرکت می کنم قصد داشتم میک مک درموت را به استقلال بیاورم اما او آن قدر با آفرها و آبشن‌های خوبی در قراردادهایش در امارات روبروست که ما نمی‌توانیم از این بابت او را به ایران بیاوریم. برای همین با فرد دیگری صحبت کردیم و با جونز به توافق رسیدیم او سه سال در تیم العین مربی بوده و اکنون عضو آکادمی سنت پترزبورگ است وقتی قرارداد را برایش فرستادیم او نظرش جلب شد و استعفایش را از آ‌کادمی سنت پترزبورگ نوشته است.

وی افزود:چیزی که برای این مربی جذابیت دارد و باعث شد استعفا بدهد اینکه آنها از پرسپولیس و استقلال به عنوان دو تیم مردمی شناخت دارند. او را به عنوان بدنساز تیم به ایران می‌آوریم. او مربی بسیار خوبی است و کارش را بلد است اکنون هم گزارش‌ها را به او ارائه می‌دهیم و با یکدیگر در ارتباط هستیم. کار را براساس برنامه این مربی پیش می‌بریم. او با توجه به اینکه انگلیسی است و حتما باید وزیرا تهیه کند کارهاش در شورای برون مرزی دنبال می‌شود . باید راننده و خانه را هم برای این مربی فراهم کنیم. قرارداد او به صورت آبشنی و بسیار خوب و مناسب تنظیم شده است. تمدید این مسئله هم برای فصل بعتد با نظر من صورت می گیرد. او مربی بسیار با سوادی است و از دستیارانم خواسته‌ام از دانش این مربی استفاده کنند.

منصوریان در مورد لیست استقلال عنوان کرد: لیست ما تا هفته پنجم لیگ برتر برای احساس حاج صفی باز است. از این مسئله ناامید نمی‌شویم این حق را برای سپاهان هم قائلیم که در این رقابت با ما شرکت کند و شانس را بیازماید.

سرمربی استقلال در مورد مصدومان استقلال گفت:کنعانی‌زادگان یکی دو سال در انزلی در آن شرایط زمین بازی کرده است. شما یک بازی در انزلی بازی کنید انگار که 2 بازی در تهران کردید ضمن اینکه این بازیکن یک سال پشت سر هم در اردوهای تیم ملی بوده و فشردگی خاصی در بازی‌هایش بوده ضمن اینکه او احتیاج به بازپروری عضلانی داشته که به همین دلیل 10 روز در اختیار پزشکان قرار گرفته و پس از آن با هماهنگی‌هایی که شد بدنسازی را در تمرینات آغاز کرد.

وی ادامه داد:همچنین ابراهیمی به ما اضافه شده که نمی‌دانم تا 10 روز دیگر به شرایط ایده‌آل برسد یا نه اما او را مصمم دیدم و فکر می‌کنم این امر محقق شود. ضمن اینکه مگویان نیز به ما نیز اضافه شده و کارها را آغاز کرده و با رابسون نیز امشب قرارداد می‌بندیم.

منصوریان در مورد شرایط حسین حسینی گفت:او ضرب‌خوردگی دارد و قرار شد تا در اختیار کادر پزشکی قرار بگیرد. اگر تا 10 روز قبل از مسابقات برسد قطعا می‌ماند در غیر این صورت یک گلر خارجی زیر 23 سال خواهیم آورد.

سرمربی استقلال در مورد پیراهن شماره 7 استقلال گفت:با تصمیم‌گیری خودم و اینکه فرهاد مجیدی سال‌ها این پیراهن را به تن کرده بنابراین هواداران نیز حساسیت خاصی روی این پیراهن دارد اما نظر من روی بختیار است. چون کسی که می‌خواهد این پیراهن را بپوشد باید قابلیت داشته باشد و من این قابلیت را در بختیار دیدم.

وی افزود:‌او بازیکنی بود که در 23 سالگی با بازوبند کاپیتانی فولاد قهرمان شده است و برازنده این پیراهن است اما قبل از اینکه این پیراهن را بدهیم دوست دارم خود فرهاد بیاید و خودش این کار را انجام دهد چون نمی‌خواهیم امسال کسی با استقلال و شخص من در زاویه باشد. آنهم امسال که شعارمان «استقلالی حمایت حمایت اتحاد اتحاد» یک در سال خوب این تیم را سرافراز کنیم.