مجتبی جباری ؛ زیدان استقلالی ها همیشه آتشین سخن می گوید . حرف هایی رک و رو راست که انتشارشان حسابی خبرساز می شود. ستاره سابق استقلال می گوید حرف های استقلالی ها درباره برگشتش به این تیم، بیشتر تعارف بوده تا واقعیت.مجتبی جباری، شماره ٨ رویایی آبی ها در دهه ٨٠ که هنوز هم یکی از محبوبترین های تیم روی سکوهاست، این روزها به دعوت دوستانش به تورنتو کانادا رفته تا شاید آنجا در بخش مسکن سرمایه گذاری کند . او در این سفر سری هم به تمرین فوتبالیست های ایرانی در این شهر زد و در حاشیه اش گفت و گویی با نشریه فارسی زبان دنیای ورزش به سردبیری کورش تشت زر ستاره پیشین استقلال داشته است.

جباری در این گپ کوتاه از استقلال و شرایط فوتبالش در قطر سخن گفته است. او در پاسخ به سئوالی درباره بحث بازگشتش به استقلال در ابتدای فصل گفت:«راستش این بحث ها بیشتر شایعات رسانه ای هستند تا واقعیت و خود من هم خیلی توجهی به این مسائل نمی کنم. من یکسال از قراردادم با تیم الاهلی در قطر مانده بود و به این مسائل توجهی نداشتم. در ایران هم که بودم ، تمام تمرکزم روی تمریناتم بود تا آماده شوم.»

اما حتی علیرضا منصوریان در مصاحبه ای مطبوعاتی گفته بود درهای استقلال به روی مجتبی باز است. مجتبی در این باره می گوید:« دست علیرضا منصوریان درد نکند. این حرف هایش را شنیدم. او لطف داشته اما خودش بهتر می دانست که من در قطر قرارداد دارم و اگر قرار به بازگشتم باشد، باید استقلالی ها رقم رضایتنامه ام را به الاهلی بدهند و من را برگردانند. هم من ، هم منصوریان و هم تمام هواداران استقلال می دانیم نه این تیم و نه دیگر تیم های ایرانی توان پرداخت پول رضایتنامه به باشگاه ها را ندارند. به همین دلیل است که می گویم دوستانم در استقلال تنها یک تعارف به من زده اند چون مطمئن بودند امکان برگشتنم نیست.»

جباری در پاسخ به این پرسش که آیا سکوها به منصوریان فرصت کافی برای کار در استقلال را می دهند و او می تواند برنامه های تاکتیکی اش را پیاده کند؛ می گوید:« به هر حال علیرضا منصوریان سال ها در استقلال بوده . او خیلی خوب رمز و راز محبوبیت روی سکوها را می داند. با هواداران رابطه خوبی دارد و بلد است چطور برخورد کند که سکوها از کارهایش حمایت کنند. این هیجانی که این روزها روی سکوها در زمان تمرینات تیم می بینید ، نشان می دهد منصوریان هم به  هر حال دستی بر آتش دارد و خیلی  خوب توانسته با طرفداران ارتباط برقرار کند. او رمز چطور ارتباط برقرار کردن با سکوها را می داند و اطمینان دارم در کوتاه مدت مشکلی از این بابت ندارد.»

او در این باره که از وقتی رفته جای خالی اش همیشه در استقلال حس شده هم می گوید:« راستش من هیچ وقت دوست نداشتم از استقلال بروم. مجبور شدم و شرایطی را فراهم کردند که بروم. در حقیقت فراری ام دادند و نخواستند در استقلال باشم. »

چند سال قبل جباری بعد از دعوایی شدید با فتح الله زاده در جلسه تمدید قرارداد ، از استقلال جدا شد و بعد از چند بازی در سپاهان به لیگ قطر رفت . مجتبی در پاسخ به سئوالی درباره استقلال جدید هم گفت:« استقلال دست به تغییرات زده، منصوریان خریدهای جوان خوبی داشته که حسابی تماشاگران را راضی کرده، آنها تیم خوبی دارند و امیدوارم بتواند نتیجه بگیرد.».