می خواهم دوباره قهرمانی را تجربه کنم

وحید شمسایی درباره آخرین شرایط تیم تاسیسات دریایی برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا، برنامه ریزی لیگ برتر فوتسال و همچنین حضور محمدرضا حیدریان در تیم یاسین پیشرو قم صحبتهایی را مطرح کرد که مشروح این گفتگو در زیر می‌آید:

بازی‌های تدارکاتی ما فقط جام باشگاه‌های جهان بود
ما برای مسابقات جام باشگاه‌ها آماده شده‌ایم. لیگ ما پنج ماه تعطیل بود و فقط توانستیم در جام باشگاه‌های آسیا به عنوان بازی‌های تداراکاتی حضور یابیم. خوشبختانه همه چیز خوب است و بازیکن مصدوم هم نداریم.

می‌خواهیم دومین سال پیاپی قهرمان شویم
ما با تمام توان در بازی‌های آسیایی حضور می‌یابیم. می‌خواهیم اولین تیمی باشیم که دو سال پیاپی قهرمان آسیا می‌شویم. می‌دانی که کار سخت است چرا که در اولین بازی باید به مصاف ازبکستانی برویم که در فینال جام ملتهای آسیا حضور داشت.

بازی با تایلند یا ژاپن فرقی ندارد
گروهبندی مسابقات طوری است که اگر در گروه خودمان اول یا دوم شویم، در مرحله بعد باید به مصاف نماینده ژاپن یا تایلند برویم. آنها بعد از ایران قدرتهای دوم و سوم آسیا هستند. به همین خاطر برای ما فرقی نمی‌کند که با کدام تیم بازی کنیم.

سفال منش تیم ازبکستان را می‌شناسد
شهاب سفال منش (مربی تاسیسات) به عنوان مدرس فوتسال به کشور ازبکستان رفته بود و در این سفر شناخت خوبی از تیم الملک ازبکستان دارد. سرمربی این تیم روسی است و 6 بازیکن ملی پوش دارد. تیم لبنان هم بازیکنان خارجی خوبی به خود اضافه کرده است.

جام باشگاه‌های جهان ما را به خودباوری رساند
یکی از بزرگترین مزیت‌های حضور ما در جام باشگاه‌های جهان این بود که بازیکنان را به خودباوری رساند. ما جلوی تیم‌های بزرگ اسپانیا، برزیل و روسیه با اختلاف یکی، دو گل شکست خوردیم. این نشان می‌دهد فاصله ما با تیم‌های بزرگ یک گل است. درست است نتایج قابل قبولی نگرفتیم ولی این مسابقات خیلی برای ما خوب بود.

لوزانو به من گفت ایران تا گردن قهرمان جهان است!
«خاویر لوزانو» هم در جام باشگاه‌های جهان حضور داشت. او مرا خیلی دوست دارد. یک روز خاویر گفت که ایران تا گردن قهرمان جهان است. منظور او این بود که فاکتورهای اصلی قهرمانی در جهان را داریم ولی از گردن به بالا شامل برنامه ریزی و تعیین اهداف در فوتسال می‌شود که متاسفانه ما در این بخش ضعیف هستیم.

انتقاد از شرایط و برنامه ریزی لیگ
شرایط لیگ فوتسال ما طوری است که 5 ماه تعطیل می‌شود و تیم‌ها فقط 26 بازی انجام می‌دهند. تازه در میانه لیگ چند تیم هم انصراف می‌دهند ولی تیمی در دنیا قهرمان می‌شود که حداقل در لیگ کشورش 50 تا 60 بازی انجام می‌دهد. نمایندگان برزیل و اسپانیا بلافاصله بعد از اتمام لیگ خود به جام باشگاه‌های جهان می‌آیند و فاصله تعطیلات بین دو لیگ آنها فقط 40 روز است ولی ما اینجا لیگ را 5 ماه تعطیل می‌کنیم.

سرحال و آماده به تایلند می‌رویم
همانطور که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم اشاره کرده بود، تیم ما سرحال و آماده به جام باشگاه‌های آسیا در تایلند می‌رود. ما دنبال کسب بهترین نتیجه هستیم.

دوم شویم یا آخر فرقی ندارد
در چنین مسابقاتی اینکه شما نایب قهرمان شوید یا آخر، هیچ وفرقی ندارد. وقتی کتابچه سال کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر می‌شود، آنجاست که فقط نام تیم قهرمان می‌آید. شما باید قهرمان آسیا شوید تا اسم خودتان و تیمتان در تاریخ و کتابچه مسابقات ثبت شود.

امیدوارم تیم ملی مثل ما ضرر نکند
لیگ ما پنج ماه تعطیل بود و بعد از این همه تعطیلی ما به جام باشگاه‌های جهان رفتیم. امیدوارم تیم ملی هم مثل ما ضرر نکند. الان بازیکنان سرحال و آماده‌ای را تحویل تیم ملی می‌دهیم و امیدواریم این تیم هم موفق باشد.

بزرگترین عامل عقب افتادگی لیگ
شک نکنید بزرگترین عامل عقب افتادگی ما همین نحوه برنامه ریزی و تعطیلات طولانی مدت بین دو لیگ است. ما به لحاظ کیفیت بازیکن، با تک تک تیم‌های بزرگ دنیا برابریم و همانطور که گفتم از لحاظ برنامه ریزی عقب هستیم.

بابت بازگشت حیدریان به فوتسال خوشحالم
محمدرضا حیدریان به تازگی به عنوان سرمربی تیم یاسین پیشرو انتخاب شده است که این جای امیدواری دارد و از بابت آن خوشحالم. امیدوارم مسئولان باشگاه یاسین آنچه که مدنظر رضا است را فراهم کنند. حیدریان آدم بزرگی است و خدا را شکر که به فوتسال بازگشت.

رقابت من با رضا در عین رفاقت است
درست است که باید در لیگ مقابل رضا حیدریان قرار بگیریم ولی رقابت من با او عین رفاقت است. بارها گفته‌ام که محمدرضا حیدریان قابل احترام‌ترین فرد برای من است.