نصرالله سجادی اظهار داشت: تشکر می کنم از اینکه دعوت ما را پذیرفتید و تشریف آوردید. من یک توضیح کوتاه در ارتباط با مواردی مربوط به المپیک بدهم. اشاره کنم به اینکه ایران از سال 1948 درالمپیک لندن شرکت کرده تا المپیک 2016 که حضور خواهیم داشت 18 دوره می شود که در المپیک بودیم. در دو المپیک شرکت نکردیم و در تمام دوران که ورزشکاران حضور پیدا کردند مدال کسب کرده ایم. حتی یک مدال. اولین مدال المپیک ایران را جعفر سلماسی مدال برنز در وزنه برداری کسب کرد. فراز و نشیب های زیادی داشتیم. در این دوره ها که حضور داشتیم 640 نفر ورزشکار حضور داشتند. به طور متوسط وقتی می بینیم که میانگین هر دوره 40 نفر بوده به غیر از بازی های المپیک 1970 که بخشی از مجوز های کسب سهمیه را کسب کرده بودیم این دوره بیشترین سهمیه را توانستیم کسب کنیم با 63 نفر. 

وی افزود: حضور ما در المیپک می تواند افتخار باشد. کسب سهمیه هم می تواند به نوعی موفقیت برای کشور باشد. چند میلیون نفر در این انتخابی شرکت می کنند که 10 هزار نفر فقط انتخاب خواهند شد.  ما از سال 94 به صورت جدی تفاهمنامه ای داشتیم و موضوع برنامه های آمادگی تیم ها را بررسی کردیم. قبلا هم این کار را انجام دادیم. بعد از بازی های آسیایی 2014 اینگوژان بعضی از تیم های ما در مسابقات کسب سهمیه شرکت می کردند. در سال 93 استارت کار زده شده و تا پایان همین ماه هم هنوز ادامه خواهد داشت. ورزشکاران ما در رشته های ورزشی مختلف شرکت کردند. ما تلاش کردیم محور اصلی تفاهمنامه مان را در نیمه دوم سال 93 و در سال 94 و نیمه اول 95 کمک به فدراسیون هایی که در المپیک شرکت می کنند بگذاریم. از طرف وزارت ورزش نظارتی بر تمرینات تیم ملی شده است.

معاونت قهرمانی حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش تصریح کرد: ما یکی از کارهایی که به صورت جدی دنبال کردیم موضوع کنترل دوپینگ ورزشکاران بود. کارگاه های آموزشی تشکیل دادیم. و تلاش کردیم نمونه گیری دوپینگ را تعدادش را بیشتر کردیم تا کاروان پاک در بازی های المپیک 2016 شرکت کند.  ما ماهی یک بار با ستاد دوپینگ جلسه داشتیم و با افسران کنترل دوپینگ صحبت هایی داشتیم و نمونه های آن را به آزمایشگاه کلن آلمان فرستاده می شد. ما تلاش کردیم که اعتبارات المپیک را افزایش بدهیم و رقم های مشخصی را تعیین کردیم. تلاش کردیم که مشکلات مالی را حل کنیم و این را فدراسیون ها هم می توانند بگویند. به جز یکی، دو فدراسیون که یا بدهی های زیادی داشتند یا برای سایر برنامه ها هزینه کردیم. در سال 94 نزدیک به 80 درصد تعهدات را انجام دادیم. در سال 95 بالاتر بردیم. درحدود 100 میلیارد تومان برای 38 فدراسیون که در ورزشهای قهرمانی حضور دارند. تعهدی را که فدراسیون ها کردند 132 میلیارد تومان به غیر از این است و به اعتبارات شان اضافه می شود.

وی ادامه داد: در سال 94 ما کارگاه آموزشی و سمیناری برگزار کردیم و توانستند فدراسیون ها برنامه های خوبی را دریافت کنند. امسال ما موضوع استعدادیابی را به صورت جدی دنبال کردیم. در مقابل ضوابطی که تعیین شده در امر استعدادیابی را شناسایی کرده و تقویت کنند. ما خودمان هم 10 میلیارد تومان اضافه تعیین کردیم و حدود 20 میلیارد تومان برای امر استعدادیابی درسال 95 اختصاص یافت. البته اینها رقم هایی است که میتواند برای شروع کار خوب باشد. فکر می کنم موضوع کانون های استعدادیابی را بیشتر کار کنیم. اینکه همه آنها در دستورالعملش پیش بینی شده است.  

سجادی ادامه داد: پاداش هایی را برای ورزشکاران در نظر گرفته ایم در المپیک و پارالمیپک. اقدام دیگر وزارت ورزش با موافقت وزارت مسکن برای کسانی که مدال طلا بیاورند تسهیلات نقدی به میزان 120 میلیون تومان برای مدال طلا و 90 میلیون برای مدال نقره و برای مدال برنز 70 میلیون در نظر گرفته شده است. همین طور کسانی که مدال می گیرند استخدام شان در دستگاه های دولتی صورت بگیرد که این خیلی مهم است و ورزشکار ما تامین می شود و برای آینده اش می داند که شغلی را دارد و این اقدامی بوده که وزارت ورزش در این دو سال و نیم برای رفاه بیشتر قهرمانان صورت داده است. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره حاشیه های کشتی گفت: 24 روز مانده و موضوع سنگین وزن کشتی ما روال طبیعی داشته و قبلا اعلام کرده بودند که باید در مسابقات خارجی شرکت می کنند. قرار شده تا یک مسابقه در 15 روز آینده بدهند و هرکسی دو مسابقه برنده شد برای تیم ملی انتخاب شود. این کار انجام شده و به نماینده مجلس هم انتقال داده شده است. 

معاون وزیر ورزش درباره تعهدات به والیبالیست ها اذعان داشت: اگر واقعا مشکلی باشد و یا فرد مقصر باشد حضور در المپیک حاصل تلاش مستمری است که فدراسیون کرده است. امیدوارم همان طور که توقع است توقع مطرح شود و بدانیم که بضاعت مان چقدر است. تا آنجا که می دانم در همان جا به والیبالی ها پاداش هایشان را داده اند.

وی درباره استخدام قهرمانان المپیک افزود: هم بازی های آسیایی و هم بازی های المپیک و هم لیگ جهانی شامل همه می شود. شامل همه مدال های طلا، نقره و برنز این موضوع می شود که استخدام شوند. 

سجادی در ادامه درباره بودجه هزینه شده در فدراسیون های مختلف توضیح داد: فدراسیون گلف مجموعه اعتباراتی که در سال 1395 پیش بینی شده است دو میلیارد و 350 میلیون تومان است. فدراسیون تکواندو 5 میلیارد و 500 میلیون. فدراسیون تنیس روی میز یک میلیارد و 900 میلیون. فدراسیون تیراندازی چهار میلیارد و 800 میلیون تومان. تیراندازی با کمان دو میلیارد و 80 میلیون تومان. فدراسیون جودو دو میلیارد و 500 میلیون. فدراسیون دوچرخه سواری دو میلیارد و 600 میلیون. فدراسیون دو ومیدانی چهار میلیارد و 300 میلیون. فدراسیون شمشیربازی یک میلیارد و 600 میلیون. فدراسیون شنا، شیرجه و واتر پولو دو میلیارد و 560 میلیون. کشتی ده میلیارد و 500 میلیون، فدراسیون والیبال چهار میلیارد و 500 میلیون.   خیلی روشن است تا الان فدراسیون کشتی تا امروز سه میلیارد و 200 میلیون دریافتی داشته . البته این را اشاره کنم ما یک رقمی را برای المپیک و پارالمپیک گذاشتیم که حداکثر تا اول، دوم مرداد پرداخت خواهیم کرد. ضمن اینکه این پول هایی را که می گویم کمیته المپیک هم برای المپیک پول تزریق می کند. به اضافه منابع دیگر مانند اسپانسر. فدراسیون بوکس تا امروز 700 میلیون دریافتی داشته. تکواندو تا امروز یک میلیارد و 450 دریافتی داشته. تیراندازی یک میلیارد و 400 میلیون، فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین تا امروز سه میلیارد و 750 میلیون دریافتی داشته. دوچرخه سواری 700 میلیون، دوومیدانی 850 میلیون، شمشیربازی 600 میلیون. قایقرانی 850 میلیون دریافتی داشته اند. والیبال یک میلیارد و 150 میلیون دریافتی داشته.

وی افزود: آنچه که برای حضور در بازی های المپیک است همه اعتبارات به آنها داده می شود. بد نیست اشاره کنم به تعداد سفرهایی که تیم هایی داشته اند و در سال های گذشته و امسال تعداد شرکت کنندگان شان زیاد بوده. دیدارهای تدارکاتی نیز گفته می شود کم شرکت کرده اند ولی این طور نیست. حتی بعضی از باشگاه ها. کشتی 1223 نفر به 36 کشور اعزام کردیم. در سال 95 تا امروز تا پایان خرداد 247 نفر به 12 کشور از رشته کشتی اعزام کردیم. همه اینها در سیستم معاونت ثبت شده است. تکواندو 683 نفر. همه رشته ها را داریم. وزنه برداری در سال 94 15 سفر و 156 نفر اعزام شده است. همه اینها قابل انتشار است و روی سایت وزارت ورزش قرار خواهیم داد. ما در معاونت مان چیزی برای مخفی کردن نداریم و همه چیز روشن است. تا پایان سال 94، 691 نفر به کشورهای مختلف اعزام شدند. تعداد نفرات اعزامی در سال 94، 5220 نفر می باشد به 243 کشور مختلف. 

سجادی در ادامه خاطرنشان کرد: اینها به عنوان پاداش است. تا پایان سال 92 پاداش بازی های آسیایی را داده ایم و فقط برای سال 94 مانده است. موضوع استخدام مصوبه هیات دولت است. وقتی دولت اعلام می کند، ریاست جمهور ابلاغ می کند و ما پیگیری میکنیم. مگر اینکه دولتی بیاید و بگوید این کار نشود. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات فدراسیون جودو گفت: برابر اساسنامه دوره رئیس فدراسیون تمام شود. دو ماه قبل از اینکه تمام شود پیگیری می کنیم ولی حدود یک ماه می شود که مدارک را باید بدهیم. استعلام می شود. خوشبختانه استقبال زیاد است، ثبت نام زیاد است. وقتی دوره چهارساله تمام می شود ظرف چند روز سرپرست را انتخاب می کنیم. اما یکی، دو فدراسیون است که روسایش استعفا دادند. برای آنها هم سرپرست گذاشتیم تا به ثباتی برسند. رشته هایی را که اعلام کردیم حتی جودو گفته ایم که قانون نیست که سرپرست نمی تواند در انتخابات شرکت کند.  ضمنا یادمان باشد که فردی را انتخاب می کنیم که بتواند کارها را پیگیری کند. خود بنده به عنوان مسئول این بخش نظارت بیشتری می کنم. بازرسان را فعال کردیم. گفتیم مچ گیری نکنند. اگر مشکلی باشد خودشان پیگیری کنند و به ما هم بگویند. بهتر است تلاش کنیم تا انتخابات در موعد مقرر برگزار شود. امسال 7،8 فدراسیون اینگونه پیش رفتند. 

وی درباره حمایت از تیم ملی فوتبال و حضور رئیس جمهور گفت: حدود هشت صفحه از موارد مختلف نوشتیم. یکی از تعهدات فدراسیون این است که گزارش به ما بدهد. پرداخت های سه ماهه دوم انجام می شود. درباره بحث حضور رئیس جمهور در فوتبال را نمی دانم ولی حتما می پرسم.

سجادی در پاسخ به سوال خبرنگار کاپ مبنی بر اینکه چرا برای باشگاههای استقلال و پرسپولیس سرپرست تعیین نمی شود، اذعان داشت: تنش و سروصدا را از کنار این دو باشگاه بیرون بیاورند تا در آرامش به کارشان ادامه دهند. من تذکری را به این دو باشگاه می دهم تا زودتر مدیرعاملان خود را مشخص کنند. باید زودتر از این وضعیت سرپرستی بیرون بیایند. 

سجادی درباره اینکه پرونده فساد در فوتبال به کجا انجامید بیان داشت: این موضوع را ما نباید پیگیری کنیم بلکه کسانی باید آن را پیگیری کنند که به صورت شکایت تقدیم دستگاه قضا کرده اند. اصلا اگر بخواهیم هم نمی توانیم این موضوع را پیگیری کنیم چون موضوع به کمیسیون اصل 90 و دستگاه قضایی بر می گردد.

وی در پاسخ به این سوال که در المپیک شانس چند مدال داریم افزود: ما درباره مدال ها برآورد کرده ایم اما اعلام نمی کنیم و دلیلش هم این است که نمی خواهیم توقعی ایجاد شود. در آن صورت فشاری روی ورزشکاران قرار میگیرد و بار روانی زیادی ایجاد می شود. به رشته هایی که ما امید داریم در هفته دوم برگزار می شود و نباید از همان ابتدا به فکر مدال آوری باشیم. 

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه خاطرنشان کرد: همه کمک کنیم تا شرایط آرام تر شود. دوره مدیریتی ما مانند عمر ما تمام شدنی است. ورزش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

وی درباره بازنشسته بودن برخی از روسای فدراسیون ها اذعان داشت: با هرکسی که برخلاف قوانین بر روی کار باشد برخورد می کنیم. اگر شما هم موردی را سراغ دارید به ما بگویید. فرد بازنشسته نمیتواند ریاست فدراسیون را بر عهده بگیرد. حتی موقعی که پستی نداشتم هم دوست داشتم بهترین نتایج را در المپیک به دست بیاورم.

سجادی در پایان درباره قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس گفت: من همین جا اعلام می کنم انشاالله هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و همه باشگاه های دیگر قرارداد های خود را روی سایت باشگاه بگذارند. این دو باشگاه خاص هم باید این کار را انجام دهند.