گلرهای که در ایران می ترکانند

فصل گذشته استقلال خوزستان در کنار قهرمانی در لیگ برتر به خاطر حضور خسوس در دروازه کمترین گل خورده را در بین تیم‌های لیگ برتری داشت و در نهایت عنوان بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص داد. شاید اولین و مهمترین نقل و انتقالی که در فصل پیش رو صورت گرفت عقد قرارداد باشگاه گسترش فولاد با خسوس، گلر برزیلی بود. نقل و انتقالی که موجب بهت و حیرت باشگاه استقلال خوزستان شد!

 

همان طور که اشاره شد عملکرد خسوس در استقلال خوزستان دیگر تیم‌ها را هم نسبت به جذب دروازه‌بان برزیلی راغب کرد. بعد از حضور خسوس در گسترش فولاد تیم سیاه جامگان با هموطن او یعنی آندره نازاریو به توافق رسید. سایپا به تازگی با آلساندرو قرارداد امضاء کرده و عبدالله ویسی که فصل گذشته از حضور خسوس در استقلال خوزستان منتفع شده بود برای سپاهان هم یک دروازه‌بان برزیلی به خدمت گرفت به نام لی اولیویرا.

 

شاید حضور دروازه‌بانان برزیلی در تیم‌های لیگ برتری به همین چهار دروازه‌بان ختم نشود. چرا که چند تیم دیگر در تلاش برای جذب دروازه‌بان برزیلی هستند که می‌توان از ماشین سازی نام برد. هر چند هم اکنون هم حضور چهار دروازه‌بان خارجی از یک کشور در لیگ برتر قابل تأمل است.