حاج صفی با تصمیم خودش به سپاهان می آید

اصغر باقریان درباره افزایش تعداد افراد کادر فنی سپاهان و اینکه آیا این موضوع با شعار صرفه‌جویی امسال این تیم در تضاد نیست، گفت: این بحث در هیأت مدیره مطرح شد و اتفاقا جزو مطالبی بود که صحبت‌های زیادی روی آن شکل گرفت. ویسی نیز از این موضوع دفاع کرد. در کل اینکه ما می‌خواهیم صرفه‌جویی کنیم و قیمت‌ها را پایین بیاوریم اما عرف را هم به هم نمی‌زنیم.

وی ادامه داد: بنابراین شاید در برخی قراردادها یک مقدار افزایش داشته باشیم اما این افزایش قرارداد در قالب عرف مطرح می‌شود. ما در زمان فرکی، سجادی که مربی دروازه‌بانان بود را با مبلغ 400 میلیون تومان استخدام کردیم و اینطور مسائل در دوره‌های قبل هم بوده است اما امسال سرجمع هزینه‌ها را در همه بخش‌ها کاهش دادیم. یعنی اگر کل کادر فنی را کنار هم بگذاریم به طور حتم سرجمع هزینه‌ها پایین‌تر آمده و در مجموع کادر فنی، کادر اجرایی و بازیکنان، هزینه‌ها کاهش داشته است.

باقریان گفت: بنابراین ممکن است یک فرد در یک مقطعی دستمزد کمی گرفته باشد اما سال بعد دستمزد او در قالب عرف باشگاهی زیاد شده و ما در این بین سعی نکردیم تا بیشتر از عرف به کسی پرداخت کنیم.

مدیرعامل سپاهان در مورد اینکه گویا این موضوع باعث ناراحتی بازیکنان شده است، گفت: این بحث چه ارتباطی به بازیکن دارد؟ بازیکن توافق کرده و ناراحتی او را درک نمی‌کند. ما این اختیار را به ویسی دادیم و گفتیم سرجمع هزینه‌ها باید کاهش پیدا کند و از او خواستیم موضوع را مدیریت کند تا هر کسی که حقش است، به او دستمزد بدهیم. یعنی میزان استحقاق افراد تعیین کننده دستمزدها بوده که برای رسیدن به همین شاخصه چندین جلسه صحبت شد و کارشناسی‌هایی انجام گرفت و در نهایت ویسی از این موضوع با استدلال‌هایش دفاع کرد.

وی افزود: قراردادهای ما خارج از عرف نیست و مطمئن باشید اگر در یک باشگاه به یک کمک‌مربی 500 میلیون پول می‌دهند اما ما سرجمع هزینه‌ها را کاهش دادیم و اگر هم افزایشی بوده بر اساس عرف‌مان بوده است. به طور مثال ما آنالیزور نداشتیم اما سایر تیم ها مثل استقلال و پرسپولیس و تراکتور هر کدام تعدادی آنالیزور داشتند و ما باید از این موضوع استفاده می‌کردیم. سال گذشته فرکی، خداداد را به عنوان آنالیزور معرفی کرد اما امسال اگر تمام آنالیزورها را کنار بگذاریم به اندازه خداداد پول نمی‌گیرند هر چند معتقدم نباید به این مسائل موردی نگاه کرد. دیدگاه ویسی به این شکل است که نه به کسی اضافه بدهیم و نه حق کسی را ضایع کنیم.

مدیرعامل سپاهان در مورد اینکه سرنوشت این تیم را در فصل جدید چطور پیش‌بینی می‌کند، گفت: اگر قرار بود به وضعیت فصل گذشته رضایت دهیم این همه تغییرات نمی‌دهیم اما به این نتیجه رسیدیم که باید تغییر و تحولات انجم شود تا سپاهان به جایگاه واقعی خودش برسد. مجموعه تصمیمات این بود که باید در همه بخش‌ها تغییرات صورت بگیرد و الان هم باید منتظر آغاز رقابت‌ها باشیم تا مشکلات بعدی را در خلال مسابقات حل کنیم.

وی در مورد قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر گفت:‌در مجموع باید با همه تیم‌ها بازی کنیم. شاید برخی دیدارها اگر عقب و جلو شود در نتایج تیم تاثیر بگذارد اما بالاخره باید با همه بازی کنیم.

باقریان در مورد انتقاداتی که سال گذشته نسبت به 4 بازی اول خانگی این تیم صورت گرفته بود، گفت: همان زمان هم گفتم این موضوع به نفع ما نیست. شاید در یک مقطع بتوانند بازی‌های خانگی به ما کمک کنند اما شاید اتفاقاتی بیفتد که وقتی فکر می‌کنیم قرعه خوب است اما به واقع اینطور نیست و باید یک زمانی جواب همین قرعه خوب را با بازی‌های خارج از خانه و سخت پس بدهیم.

مدیرعامل سپاهان در مورد وضعیت حاج‌صفی گفت: آخرین صحبت‌هایی که شد او همچنان نظر سابق را دارد. حاج صفی مصمم است تا در اروپا بازی کند اما در ایران فقط برای سپاهان بازی می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال پول این بازیکن را برای حضور احتمالی تامین کرده‌اید یا خیر، گفت: قرارداد ما با باشگاه آلمانی حاج‌صفی به گونه‌ای است که اگر احسان بخواهد به سپاهان بیاید شاید هزینه کمتری را نسبت به سایر تیم‌ها بتوانیم پرداخت کنیم. البته اول باید حاج‌صفی تصمیم بگیرد و بعد مسائل بعدی را پیگیری کنیم.

باقریان در پایان از تعیین تکلیف شیمبا و پادوانی پس از مذاکره با مدیربرنامه‌های آنها در آینده نزدیک خبر داد.