محمد امین حاج‌محمدی، مدافع تیم فوتبال استقلال که یکی از امیدهای علیرضا منصوریان در خط دفاعی سال آینده این تیم به حساب می‌آید، امیدوار است این‌بار هم بتواند زیر نظر علیرضا منصوریان دوران خوب فوتبالی‌اش را در نفت‌تهران تکرار کند. جایی که آنها توانستند به جمع 8تیم برتر آسیا راه پیدا کنند و در 2جام دیگر تا لحظات پایانی مدعی قهرمانی بودند.

 

تمرینات پیش‌فصل استقلال در حال برگزاری است؛ شرایط تیم و تمرینات را چطور می‌بینید؟

هر کادرفنی نقطه‌نظرات خاص خود را در تیم بستن، تمرینات و سبک بازی دارد. علیرضا منصوریان مربی جوان و خوش‌فکری است. او بی‌پروا به یادگیری جدیدترین متدهای فوتبالی علاقه‌مند است و عطش یادگیری‌اش هیچ‌وقت فروکش نمی‌کند. به نظر من این بزرگ‌ترین حسن برای کسی است که در فوتبال فعالیت می‌کند. فرقی نمی‌کند بازیکن باشد یا مربی، همین که به دنبال دانش روز فوتبال باشد ویژگی مهمی است. تمرینات استقلال زیرنظر کادرفنی جدید تغییرات زیادی داشته است. البته من به علت اینکه سال‌ها با همین کادرفنی کار کرده‌ام با این مدل آشنایی داشتم.

 

تماشاگران هم شور و حال زیادی به تمرینات استقلال داده‌اند...

واقعا نمی‌توانم تغییر تمرینات بدون حضور هواداران را با زمانی که آنها در کمپ ناصر حجازی حضور دارند توصیف کنم. وقتی بازیکن چه برای تمرین و چه برای مسابقه به زمین می‌آید و حضور پرتعداد تماشاگران را می‌بیند با انرژی بیشتری کار می‌کند. اولین روز تمرین وقتی سکوهای کمپ را پر دیدم پاهایم سست شده بود، باورم نمی‌شد 3، 4هزار نفر فقط برای تماشای تمرین آمده باشند. خیلی‌ها فکر می‌کردند این شور و حال زود فروکش می‌کند اما می‌بینید که تا آخرین روز تمرینات در تهران، هواداران به تمرینات آمدند. من دست تک‌تک هواداران استقلال را می‌بوسم که مایه دلگرمی بازیکنان هستند. افتخار می‌کنم که جز کوچکی از خانواده بزرگ استقلال هستم.

 

اردوی ارمنستان چطور پیش می‌رود؟

شرایط اینجا ایده‌آل است. متاسفم که نمی‌توانیم چنین امکاناتی را در ایران داشته باشیم، اما خوشبختانه کادرفنی توانستند بهترین و ایده‌آل‌ترین شرایط تمرینی را برای ما فراهم کنند. در ارمنستان هوا خوب است، کمپ و امکانات هم مناسب هستند، در مجموع فکر می‌کنم روند تمرینی که در تهران آغاز کردیم، در ارمنستان به خوبی پیگیری شد و به امید خدا در تهران به پایان خواهد رسید تا تیم آماده‌ای به میدان برود.

 

انتظار هواداران از این استقلال بالاست...

هواداران از این استقلال انتظار ندارند، بلکه آنها از برند استقلال انتظار دارند. آنها همیشه دوست دارند سربلندی استقلال را ببینند. اگر منظور شما این است که به خاطر خریدهای جدید از استقلال انتظار قهرمانی دارند، باید بگویم که بازیکنان خیلی خوبی به این تیم اضافه شدند، ضمن اینکه به نظر من بهترین خرید امسال استقلال علیرضا منصوریان بود. او توانست شور و حال زیادی را به تیم تزریق کند. ما تلاش خودمان را به کار می‌بندیم تا مایه سربلندی منصوریان و تمام هواداران استقلال شویم.