دوری فرهاد قائمی از تیم ملی والیبال ایران و نقل مکان مجتبی میرزاجانپور به پست پشت خط زن دلیلی شد تا بعضی بازیکنان جوان فرصت بازی در ترکیب تیم ملی را داشته باشند. محمد جواد معنوی نژاد بازیکن 21 ساله ایران با تشخیص لوزانو به ترکیب اصلی راه پیدا کرد و در 3 بازی عنوان بهترین بازیکن میدان را به خود اختصاص داد و عملکرد فوق العاده ای داشت.

 

بازی های خوب او در لیگ جهانی والیبال پیشنهادات خارجی بسیاری را به سمت او روانه کرد که مهمترین آن پیشنهاد ترنتینو ایتالیا، پر افتخارترین تیم باشگاهی جهان بود. این تیم ایتالیایی سابقه 4 قهرمانی جهان، 3 قهرمانی جام باشگاه های اروپا، 4 قهرمانی در سری آ و دو سوپر کاپ ایتالیا را در کارنامه دارد و بازیکنان بزرگی مثل عثمانی خوآنتورینا، مت کایزسکی، سپاستین سوله و جیانلی در این تیم توپ می زنند و مدیران این باشگاه قصد جذب ستاره ایرانی را هم داشتند اما او هفته گذشته قرارداد خود را با پیکان تمدید کرد و در ایران ماندنی شد.

 

 

 

معمولا پیشنهادات اروپایی و مخصوصا ایتالیایی از سمت بازیکنان ایرانی رد می شد و عمده دلیل آن شرایط مالی بود که در لیگ داخلی به مراتب اوضاع بهتر است اما معنوی نژاد دلیلی بر خلاف آن داشت. او می گوید:« اصلا شرایط مالی الویت اولم نبود و اتفاقا خیلی دوست داشتم به ایتالیا و تیم بزرگی مثل ترنتینو بروم. پیشنهاد آنها هم جدی بود اما من به دلیل مشکل سربازی و مشخص نبودن وضعیت نظام وظیفه ام نمی توانستم این مدت خارج از ایران باشم. حتی این مساله را بارها پیگیری کردم اما شرایط جور نشد و خوشحالم که در ایران در پیکان ماندم.»