شوخی جالب رئیس فدراسیون با سرپرست سازمان لیگ!

 مهدی تاج قبل از آغاز رسمی مراسم قرعه‌کشی لیگ شانزدهم برای حاضرین به سخنرانی پرداخت.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: من خوشحالم که به نمایندگی از جامعه فوتبال و تمامی حاضرین در مراسم برای شما صحبت می‌کنم. امسال عددی را درآوردم که فکر می‌کنم 23 هفته از رقابت‌های لیگ سال آینده در آخر هفته انجام می‌شود و در روزهای تعطیل.

تاج افزود: 3-4 سالی است لیگ به صورت منظم برگزار می‌شود و همه باشگاه‌ها می‌دانند که انتهای فصل به چه شیوه‌ای به پایان می‌رسد. ما برنامه سالانه تیم ملی، لیگ قهرمانان آسیا، مقدماتی جام جهانی، بازی‌های جام حذفی و دوستانه را در لیگ جدید گنجانده‌ایم و فکر می‌کنم امسال لیگی پویا و پربازده داشته باشیم که بتوانیم ارزش فنی لیگ را بالا ببریم.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: تا هفته چهارم نقل و انتقالات را وسعت داده‌ایم که یکی از دلایلش کاهش هزینه‌ها برای باشگاه‌هاست. البته روز گذشته با آقای کاظمی سرپرست لیگ نشستی را برگزار کرده و به او گفتم که سکوت و سکون نباید در لیگ ما وجود داشته باشد. سازمان لیگ باید به صورت شفاف پاسخگو باشد و سکوت معنی نمی‌دهد و همه باید به صورت جدی پاسخگوی اهالی فوتبال باشند.

وی افزود: نقطه اوج و اقتدار هر کشوری در فوتبال لیگ آن کشور است. باید لیگی را درست کنیم که به خوبی راهش را طی کند و در خدمت تیم ملی باشد. ما علاوه بر فوتبال لیگ فوتسال قوی‌ای داشته باشیم. امروز جلسه‌ای با مدیران باشگاه‌ها که حدود 4 ساعت به طول انجامید برگزار کردیم و همچنین هیأت رئیسه جلسه داشت. تمام موضوعات و بحث‌ها را در مورد تیم ملی مطرح کردیم تا در آینده محل اعتراضی وجود نداشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: در جلسه امروز تصویب شد باید لیگ فوتسال و فوتبال بانوان هم تشکیل شود. تیم ملی فوتسال ما در آُسیا اول و در جهان ششم است. لیگ فوتسال را باید برای بانوان هم تشکیل دهیم چرا که تیم ملی بانوان ما در آسیا اول و در جهان هفتم است. ما 5 درصد قرارداد بازیکنان را طبق قانون به فدراسیون اختصاص دادیم اما امسال شرایطی برای باشگاه‌هایی در نظر گرفتیم که تیم فوتبال و فوتسال بانوان دارند. این باشگاه‌ها به جای 5 درصد 3 درصد به فدراسیون پول می‌دهند و مابقی رقم قابل توجهی می‌شود می‌تواند به عنوان جایزه و پاداشی برای این کار در اختیار داشته باشند. ما در فدراسیون تلاش می‌کنیم بهترین مسیر را طی کنیم.

تاج  در ادامه گفت: قدم‌هایمان را آهسته اما پیوسته برمی‌داریم. به دنبال هیاهو نیستیم. فوتبال کارش را پیش می‌برد و در فدراسیون حاضریم هر کسی بحثی برای مطرح کردن دارد، آن را در مراجع ذیصلاح پیگیری کنیم. باید فضای بسیار خوبی را فراهم کنیم. انتصاب‌های ما تند و تیز نبوده اما پیوسته خواهد بود.

وی در ادامه یادآور شد: در سازمان لیگ علی کاظمی را به عنوان سرپرست انتخاب کردیم. حتی به شوخی اعلام کردیم کاظمی تجربه بسیار خوبی دارد و او از زمان احمدشاه در ورزش بوده است. ما به دنبال پیوستگی در تیم ملی و فدراسیون هستیم. متاسفانه در گذشته کمی گسستگی وجود داشته است. امروز صبح جلسه‌ای هم با سرپرستان تیم‌های ملی داشته‌ایم و باید فضا را به نحوی جلو ببریم که مجموعه‌ خوبی تشکیل شود. باید تیم ملی نونهالان به نوجوانان و نوجوانان به جوانان و جوانان به امید و امیدها به بزرگسالان وصل شوند و یکرنگ باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین در خصوص بحث بازاریابی برای فدراسیون فوتبال گفت:‌از آقای عابدینی در این مبحث استفاده می‌کنیم و امیدوارم امسال دوستان ما در تبلیغات محیطی به برگزاری لیگ کمک کنند. شما می‌دانید که فوتبال پدیده‌ای است که حتی وقتی لیگ تعطیل می‌شود در کانون توجه قرار می‌گیرد. امروز هم اسدی را به عنوان دبیرکل معرفی کردیم که جا دارد از هیأت رئیسه تشکر کنم که در این امر ما را یاری کردند.

تاج در ادامه گفت: تغییراتی در فدراسیون داریم که در شرف انجام است. به طور مثال در بحث بازی‌های بین‌المللی و موارد دیگر از آقای آصفی استفاده کردیم و همچنین بهاروند که از دوستان صمیمی من است در بخش استان‌ها به ما کمک می‌کند. در بحث حقوقی براتی به عنوان رئیس کمیته حقوقی منصوب شده و تلاش ما این است که در آینده‌ای نزدیک تغییرات دیگری صورت بگیرد و همه حرکت‌هایی را که انجام می‌دهیم به سمت سیستمی مدون برای فوتبال پیش برود.