«آنتونی گولج» مدافع ۲۶ ساله دورگه استرالیایی - کروات که به تازگی به پرسپولیس پیوسته، توضیحاتی را در رابطه با عقد قرارداد با پرسپولیس ارائه داد و هدف اصلی‌اش را از حضور در جمع سرخ‌پوشان تهرانی کسب عنوان قهرمانی با این تیم عنوان کرد.  

 

 گولج در رابطه با حضورش در پرسپولیس به سوالات مهر و فارس پاسخ داد که این گفتگو را در زیر می خوانید:

 

* قبل از اینکه با پرسپولیس قرارداد امضا کنی، شناختی از این تیم داشتی؟

گولج-  پرسپولیس باشگاه خیلی بزرگی است. من پیش از این می‌دانستم که این تیم بزرگ‌ترین باشگاه ایران است و هواداران فوق‌العاده‌ای دارد. من به یکی از بزرگترین‌تیم‌های آسیا آمده‌ام و خوشحالم که با این تیم قرارداد امضا کردم. امیدوارم که امسال فصل خوبی را با پرسپولیس پشت سر بگذارم و در پایان همراه این تیم جام قهرمانی را بالای سر ببرم.

 

* هواداران پرسپولیس همیشه از این تیم قهرمانی می‌خواهند. آیا پرسپولیس امسال می‌تواند قهرمان لیگ ایران شود؟

- چرا که نه؟ تیم ما بازیکنان خیلی خوبی دارد و از سرمربی و کادر فنی خوبی نیز بهره می‌برد. تیم ما بهترین هواداران را دارد و دلیلی نداریم که جز قهرمانی رتبه دیگری را کسب کنیم. این اولین و کمترین توقعی است که از پرسپولیس می‌رود.

 

* چه اتفاقی افتاد که به پرسپولیس آمدی؟

- من چند پیشنهاد خوب داشتم  از جمله یک پیشنهاد از کشور کره جنوبی. شرایط را بررسی کردم و تنها دلیلی که باعث شد که پرسپولیس بیایم این بود که من همیشه می‌خواهم پیروز شوم و همراه تیمم قهرمانی را به دست آورم. من در هر تیمی بودم با آن تیم قهرمان شدم. حالا هم به پرسپولیس آمده ام چون این تیم بهترین تیم ایران است و مربی خوبی مانند برانکو ایوانکوویچ نیز در راس کادر فنی این تیم کار می‌کند. من به پرسپولیس آمدم تا هم قهرمانی لیگ برتر و هم لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاوریم.

 

* پیش از این برانکو از تو به عنوان بازیکنی یاد کرده بود که برای قهرمانی پرورش یافته است. آیا می‌توانی افتخار تیم‌های اخیرت را با پرسپولیس هم تکرار کنی؟

- برای من مهم این است که بتوانم کارم را به بهترین نحو ممکن انجام دهم و هواداران و کادر فنی از من راضی باشند و هر مسابقه را هم با پیروزی و کسب سه امتیاز بازی به پایان برسانیم.  البته حضورم در ترکیب و لیست اصلی به نظر برانکو بستگی دارد. اگر او مرا در لیست بازیکنان اصلی قرار دهد، تلاش می‌کنم تا بهترین عملکرد را برای تیمم داشته باشم و اگر این مساله رخ نداد، تلاش می‌کنم تا در تمرینات بهترین عملکرد را داشته باشم تا همیشه برای خدمت به تیمم آماده باشم.

 

* تفاوت پرسپولیس با تیم‌های لیگ استرالیا چیست؟

- در تمرینات مشخص است که پرسپولیس بازیکنان خیلی خوبی دارد. بازیکنان پرسپولیس از بازیکنان در لیگ  استرالیا تکنیکی تر هستند. تفاوت این است که فوتبال استرالیا بیشتر فیزیکی است اما پرسپولیس بازیکنان تکنیکی خوبی دارد.

 

* آیا دوستی داشتی که پیش از این در پرسپولیس بازی کرده باشد؟

- در پرسپولیس دوستی نداشتم اما فصل قبل یکی از دوستانم یعنی «رمسی» در تیم تراکتورسازی بازی می‌کرد. همچنین دو تن از دوستانم در سپاهان حضور داشتند که یکی از آن‌ها «زلاتکو کرانچار» بود. آنها به من گفتند که ایران کشور خوبی است و مردم مهربانی دارد. آنها من را برای حضور در ایران راهنمایی کردند و من ایران را به حضور در کره جنوبی ترجیح دادم. خوشحالم که الان اینجا هستم و کارهای زیادی برای انجام در پرسپولیس دارم.

 

* تو تنها بازیکن حال حاضر  پرسپولیس هستی که تجربه قهرمانی در آسیا را دارد. آیا با پرسپولیس می‌توانی این افتخار را تکرار کنی؟

- هنگامی که ما با «وسترن سیتی» استرالیا قهرمان آسیا شدیم، هیچکس فکرش رانمی‌کرد که ما بتوانیم این افتخار را کسب کنیم. همه فکر می‌کردند که ما در همان دور اول از مسابقات حذف شویم. اولین مسابقه‌مان را نیز با نتیجه ۳ بر یک واگذار کردیم و همه گفتند که کارمان در لیگ قهرمانان آسیا تمام شده است اما در ۱۰ مسابقه باقیمانده به پیروزی رسیدیم تا قهرمان آسیا شویم. پرسپولیس هم می‌تواند قهرمان شوداما برای قهرمانی در آسیا باید سخت تلاش کنیم.  

 

* تو به عنوان یک بازیکن دورگه استرالیایی کُروات به پرسپولیس آمدی. بیشتر خودت را کروات می‌دانی یا استرالیایی؟

- خانواده من کروات هستند اما من در استرالیا متولد شدم.

 

* در سال ۱۹۹۸ دیدار ایران و استرالیا باعث شد تا استرالیایی‌ها خاطره خوبی از ایرانی‌ها نداشته باشند. آیا تو چیزی از آن مسابقه به یاد داری؟

- در آن زمان من تنها هشت سالم بود و چیزی از آن مسابقه به یاد ندارم اما در کتاب ها و تاریخ چیزهایی در رابطه با آن مسابقه مطالعه کردم. البته همان سال کرواسی عملکرد خوبی در جام جهانی داشت و این مساله موجب شد تا ۱۹۹۸ سال خوبی برای من محسوب شود.

 

* آیا از دربی تهران و بازی پرسپولیس با استقلال چیزی می‌دانی؟ 

- دربی پرسپولیس و استقلال یکی از بزرگترین و معروف‌ترین بازی‌های آسیا است. من می‌دانم که این مسابقه برای هواداران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یکصد هزار هوادار و شاید بیشتر برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه می‌آیند و میلیون‌ها بیننده نیز این مسابقه را از تلویزیون تماشا می‌کنند. این یک مسابقه حساس برای هر دو تیم است که از اهمیت بالایی برخوردار است. من می‌دانم که این مسابقه بسیار ویژه و حساس است. این مسابقه برای بازیکنان تنها یک مسابقه معمولی نیست. بلکه یک بازی مرگ و زندگی است.  من برای این بازی صبر می‌کنم و امیدوارم که بتوانیم برای امسال نیز مانند فصل اخیر دربی‌ها را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

 

*  کری خوانی هم از جمله کارهایی است که قبل از دربی‌ها انجام می‌شود. سرمربی استقلال هم از الان کری‌خوانی را برای پرسپولیسی‌ها آغاز کرده است.  تو  قصد داری برای حریف کری بخوانی؟

- من برای استقلال آرزوی موفقت می‌کنم اما  می‌دانم با بازیکنانی که تیم ما دارد می‌توانیم در این بازی به پیروزی برسیم. بازیکنان ما می‌توانند کار خوبی را در این بازی انجام دهند و من می‌دانم که این مسابقه را خواهیم برد. شاید با نتایج مختلف یک بر صفر یا ۲ بر یک و یا شاید هم با نتیجه ۴_۲ استقلال را ببریم!

 

* اولین روزی که به پرسپولیس آمدی عدد ۶ را نشان دادی. چیزی راجع به این اعداد می‌دانی؟

- می‌دانم که پرسپولیس در گذشته توانسته با ۶ گل در دربی به پیروزی برسد و هواداران به همین خاطر این عدد را دوست دارند.