مسیر سنگلاخ پرسپولیس تا دربی

سه حریف از پنج حریف استقلال پیش از دربی تیم های صعود کرده از لیگ یک به لیگ برتر هستند. پیکان، ماشین سازی و صنعت نفت آبادان. یکی دیگر از حریفان استقلال – استقلال خوزستان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر است و دیگر تیمی که تیم علیرضا منصوریان با آن رویارو خواهد شد نفت تهران با مربیگری علی دایی است. تیمی که پس از کش و قوس های فراون در مسیر رفتن به انزلی یا ماندن در تهران بالاخره تمرینات خود را زیر نظر علی دایی آغاز کرده است.

 

اما پرسپولیس بازی های سخت تری را پیش از دربی پیش رو دارد. سایپا با حسین فرکی، فولاد خوزستان با نعیم سعداوی، گسترش فولاد با فراز کمالوند، صبای قم با صمد مرفاوی و تراکتورسازی تبریز با امیر قلعه نویی حریفان پرسپولیس پیش از دربی 83 هستند. در بین این تیم ها بی شک سایپا با حسین فرکی در پی ماجرا جویی خواهد بود و بدش نمی آید مسیر فصل گذشته استقلال خوزستان را دنبال کند. گسترش فولاد هم این فصل به دنبال حضور شایسته تر و بالانشینی است و نیاز به اشاره نیست که تراکتورسازی هم در پی جام است. صبای قم و فولاد خوزستان هم حرف هایی برای گفتن دارند.

 

مسیری که پرسپولیس برای رسیدن به دربی طی خواهد کرد کمی سخت تر از مسیر استقلال است، هر چند استقلال هم نباید حریفان خود را دست کم بگیرد. تیمی مثل ماشین سازی با مهره هایی چون پیام صادقیان و دیگر بازیکنان خوبی که در اختیار گرفته حریف بی آزاری نیست. حتی پیکان که روی نیروهای باتجربه ای چون آرش برهانی حساب باز کرده است.

 

استقلال نیز پیش از دربی یک بازی سخت پیش رو دارد. استقلال خوزستان که عنوان قهرمانی فصل پیش را یدک می کشد. سختی این بازی از آنجایی دو چندان می شود که بازی در هوای گرم و طاقت فرسای اهواز برگزار می شود.

 

نگاهی داریم به حریفان سرخابی ها پیش از دربی:

 

برنامه بازی های استقلال پیش از دربی

 

 استقلال – نفت تهران

استقلال خوزستان – استقلال

استقلال – نفت آبادان

پیکان – استقلال

استقلال – ماشین‌سازی تبریز

 

برنامه بازی های پرسپولیس پیش از دربی

 

سایپا – پرسپولیس

پرسپولیس – فولاد خوزستان

گسترش فولاد تبریز – پرسپولیس

پرسپولیس – صبای قم

تراکتورسازی تبریز – پرسپولیس