قسمت نبود به این زودی استقلالی بشوم

داریوش شجاعیان در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه"، درباره شرایط تیمش، ماندن در گسترش فولاد، پیشنهاد استقلال، تیم ملی فوتبال و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

 

جواب اعتماد کمالوند را دادم

 

سال گذشته من با گسترش فولاد و زحمات فراز کمالوند به لیگ برتر آمدم. کمالوند اول فصل مصاحبه ای کرد و گفت پدیده لیگ را من رو می کنم و خداراشکر که با شروع لیگ توانستم نشان دهم او حرف بیهوده نمی زند و توانایی هایم را ثابت کردم. روند خوبی را در پیش گرفتم و توانستم چیزهایی که می توانم را در زمین پیاده کنم. رسیدن به اوج فوتبال برای من رسیدن به پیراهن تیم ملی بود و از این بابت خوشحالم.

 

جلوی بینی ام را نمی بینم

 

فراز کمالوند در صحبت های خود با من اعلام کرده بود که اگر همین روند را ادامه دهی به تیم ملی دعوت می شوی. همه تلاش من برای این امر بودم و خوشبختانه با اعتماد به نفس بالا توانستم ملی پوش شوم. من برای رسیدن به این جایگاه زحمات زیادی کشیدم و از آن دسته بازیکنانی نیستم که جلوی بینی خودم را ببینم. هدف های بالاتری دارم و امیدوارم بتوانم تیمم و خودم و خانواده ام را سربلند کنم.

 

استقلالی ها لطف داشتند

 

باشگاه استقلال سال گذشته به من لطف داشت و پیشنهادی را مطرح کرد. من با گسترش فولاد قرار داد داشتم و مطمئنا کاری از دستم برنمی آمد. نمی توانستم بگویم می خواهم بروم و یا خودم مستقیم با استقلالی ها صحبت کنم. حرفه ای هستم و طبق قراردادم حرفی نزدم. آخر فصل هم استقلالی ها مرا می خواستند اما به واسطه قراردادم در گسترش فولاد ماندم.

 

 

قسمت بود زود به استقلال نروم

 

خیلی ها می گویند رفتن به استقلال برای من زود بود اما نمی شود اینقدر قاطعانه صحبت کرد. من همه چیز را قسمت می سپارم و می گویم قسمت نبوده به استقلال بروم. شاید قسمت این بوده داریوش شجاعیان در گسترش فولاد بماند و لژیونر شود. شاید هم در آن برهه می توانستم به استقلال کمک کنم. من همه چیز را به خدا سپردم. گسترش فولاد برای من زحمت کشیده و به این باشگاه و به خصوص فراز کمالوند مدیون هستم. حالا هم مانده ام تا بتوانم دینم را ادا کنم.

 

چرا به دریبل های علی کریمی ایراد نمی گیرید؟

 

دریبل هایی که من می زنم، به هیچ عنوان نمایش نیست. چرا شما به دریبل های علی کریمی ایراد نمی گرفتید؟ چرا نمی گفتید کریمی با توپ زیاد بازی می کند؟ من هر کاری می کنم برای کمک برای تیمم است و اگر دریبل می زنم، به موقع این کار را انجام می دهم.

 

نظر کی روش را جلب کردم

 

خوشحالم که توانسته‌ام نظر کارلوس کی‌روش را جلب کنم. از زمانی که به تیم ملی دعوت شدم، در همه بازی ها یا به طور فیکس و یا تعویضی بازی کردم. خداراشکر می کنم و امیدوارم بتوانم این روند را ادامه دهم و در مقدماتی جام جهانی هم بازی کنم.

 

کی روش بماند، قطب فوتبال جهان می شویم

 

کی روش مربی است که دید خوبی نسبت به بازیکنان جوان دارد. او برایش فرقی نمی کند از گسترش فولاد که دهم جدول است بازیکن دعوت کند یا ملوان انزلی که سقوط کرده است. اعتماد به نفسی که کی روش به جوانان می دهد، به فوتبال ما کمک می کند. فوتبال ایران همین حالا تیم اول آسیا است اما در دنیا هم می توانیم یک قطب باشیم و یکی از شگفتی ساز ها لقب بگیریم؛ شرطش این است که کی روش بماند و امکاناتی که می خواهد را در اختیارش قرار دهیم.

 

آرزویم بازی در جام جهانی است

 

یکی از آرزوهایم این است به جام جهانی بروم و برای تیم ملی کشورم در این مسابقات بازی کنم. امیدوارم بتوانم به اهدافم برسم و موفق باشم.

 

هرگز مغرور نشدم

 

هرگز مغرور نیستم. اگر از بازیکنان دیگر بپرسید، متوجه می شوید که من همان دایوش شجاعیان خاکی قبل هستم. اخلاقم هم تغییر نکرده است. هدف من این است که از اشتباهات آنهایی که در فوتبال زود چهره شدند و خیلی زود هم محو شدند استفاده کنم. دلم می خواهم برعکس این دست فوتبالیست ها عمل کنم و از تجربیات آنها درس بگیرم.

 

گسترش هم می تواند مثل استقلال خوزستان قهرمان شود

 

گسترش فولاد یارگیری خوبی انجام داده است و من به آینده تیم بسیار خوشبین هستم. امسال همه ما زحمت می کشیم تا رتبه خوبی کسب کنیم. همه دیدید استقلال خوزستان قهرمان شد و نشان داد فوتبال قابل پیش بینی نیست. ما نیز سعی می کنیم این مهم را به دست بیاوریم.