همه نیمکت نشینان پرسپولیس

الکساندر لوبانف را می توان بهترین خارجی این فصل سرخپوشان دانست که او نیز علیرغم در اختیار داشتن پیراهن شماره یک ازبکستان سد محکمی به نام علیرضا بیرانوند را پیش روی خود می بیند و این مساله حضور او را در ترکیب اصلی کمرنگ می کند و اولین نیمکت نشین سرخپوشان محسوب می شود.

 

پرسپولیس دو مدافع خارجی نیز در این فصل در اختیار گرفته که آنتونی گولچ البته با توجه به جدایی لوکا ماریچ، علیرضا نورمحمدی، مایکل اومانیا و محسن بنگر شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی در کنار سیدجلال حسینی به خود اختصاص می دهد اما حضور او در فصل گذشته در ترکیب تیم نه چندان معتبر لیگ مولداوی شانسش را کمرنگ می کند و باید دید موفق خواهد شد از پس محسن ربیع خواه و محمد انصاری و حتی حامد آقایی به عنوان مدعیان حضور در این پست بر آید یا خیر. برانکو ایوانکوویچ در اردوی آماده سازی تیمش در اوکراین و دیدارهای دوستانه از او استفاده کرد و باید دید میزان رضایتش از این مدافع استرالیایی چقدر است.

 

دیگر مدافع خارجی پرسپولیس پل یانسکی است که او نیز مقدمات عقد قراردادش را با این تیم طی می کند و احتمالا در لیست نهایی این تیم قرار گیرد. هر چند کارنامه او نیز باعث می شود تا امیدواری برای حضور او در ترکیب اصلی کاهش یابد و این بازیکن اوکراینی نیز شانس کمی برای حضور در ترکیب اصلی با توجه به رقبایش در اختیار دارد.

 

در حالی که با وجود ساسان انصاری، مهدی طارمی، علی علیپور، شهاب زاهدی، امید عالیشاه و وحید امیری، پرسپولیسی ها شرایط سخت تاکتیکی و ذهنی برای قرار دادن مهاجم در ترکیب اصلی خود را دارند، پریمیوف اوکراینی نیز در آستانه عقد قرارداد با این باشگاه قرار دارد و امیدوار است در این میان جایگاهی برای خود به دست آورد. اتفاقی که البته سخت و دور از ذهن به نظر می رسد که این مهاجم که کارنامه مناسبی نیز در اختیار ندارد موفق به انجام آن شود تا پرسپولیسی ها و مسوولان آن عملکرد مناسبی در جذب بازیکن خارجی تاثیرگذار از خود به جا نگذاشته باشند و 4 بازیکن فعلی همگی جزو گزینه های نیمکت نشینی این تیم تلقی شوند. هر چند باید تا شروع فصل و بازی ها صبر کرد و با توجه به عملکرد آنها و هم پستی های آنها در این رابطه نظر قطعی را داد.