هافبک تیم فوتبال استقلال که فصل گذشته با درخشش نسبی در ترکیب این تیم توانست جایگاه خوبی را در میان هواداران آبی پیدا کند. جابر که در ابتدای فصل نقل و انتقالات در آستانه جدایی از آبی پوشان قرار گرفته بود، در این تیم به درخواست منصوریان ماند و در اردوی ارمنستان نیز یکی از ستاره های این تیم بود. حالا در آستانه فصل جدید پای صحبت های جابر انصاری نشستیم. در ادامه گفت و گو با جابر انصاری، هافبک استقلال را می خوانید: 

*شرایط استقلال چطور است؟

شرایط بسیار خوبی داریم. یک اردوی بسیار خوب را در ارمنستان پشت سر گذاشتیم. دو بازی دوستانه هم با تیم های لیگ برتری ارمنستان انجام دادیم. از مدیریت باشگاه تشکر می کنیم که چنین اردویی را برای استقلال تدارک دید. فکر می کنم کادر فنی هم از این اردو راضی بودند. 

*در دومین بازی دوستانه استقلال هت تریک کردی.

بچه ها خیلی کمک کردند. در واقع باید بگویم همه کار را در زمین سایرین انجام دادند و من فقط آن را تکمیل کردم. به یک نکته ای باید اعتراف کنم. خسرو حیدری در این بازی فوق العاده بود. او یک مکمل بسیار خوب در زمین است. وقتی او در میدان است می دانم توپ را کجا می فرستد و من دقیقا همان جا، جای گیری می کنم.

*فردا هم به مصاف خونه به خونه خواهید رفت.

خیلی خوب است که با یک تیم منسجم بازی می کنیم. نمی توان گفت خونه به خونه یک تیم لیگ یکی است.  چون تمام بازیکنان لیگ برتری را جذب کرده است و یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر در فصل آینده می باشد. 

*قرعه کشی لیگ برتر هم صورت گرفت. ارزیابی ات چیست؟

فکر می کنم قرعه بسیار خوبی برایمان صورت گرفت. هفته آخر در تهران بازی داریم و مثل پارسال خارج از خانه به میدان نمی رویم. می توانیم از حمایت تماشاگران مان استفاده لازم را ببریم و اگر خدا بخواهد جشن قهرمانی را کنار آنها برگزار کنیم. یک اتفاق خوب هم برای ما افتاده است و آن هم این است که در هفت بازی اول یک بار خارج از تهران بازی خواهیم کرد.

*نظرت درباره نقل و انتقالات تیم ها چیست؟

همه تیم ها خوب یارگیری کردند و به نوعی می توان گفت اکثر تیم ها بازیکن مورد نظر خود را جذب کردند. خوشبختانه تیم ما در سطح بسیار بالایی قرار دارد و دست کادر فنی باز است که بتواند تفکرات خود را با توجه به وجود مهره های خوب پیاده کند. یکی از حسن هایی که امسال تیم استقلال دارد جوان های خیلی خوبی جذب تیم شده اند. جوان هایی که هرکدام از تجربه بالایی برخوردار هستند.

*در هفته اول بازی استقلال و نفت، تقابل منصوریان با تیم سابقش است.

به نظر من شاگردان قبلی علی آقا در نفت تهران مقابل او انگیزه بالایی دارند اما این دلیل نمی شود که ما با تمرکز بالا بازی نکنیم. من دلم به آینده این تیم روشن است. با توجه به بازیکنان خوبی که به تیم اضافه شده است هواداران مطمئن باشند فصل بعد یک استقلال رویایی را خواهند دید.

*با توجه به پست خودت در خط حمله و ترافیک در این منطقه نگران نیمکت نشینی نیستی؟

حضور بازیکنان خوب در هر تیم نعمت است. من از رقابت نمی ترسم. همیشه رقابت باعث ایجاد دوستی ها می شود. علی آقا نشان داده هرکسی آماده تر باشد از وی استفاده می کند. 

*در هفته اول تماشاگران تان به دلیل محرومیت حضور ندارند.

بازی بدون تماشاگر سخت است چون آنها همیشه به ما روحیه می دهند. شنیده ام باشگاه در حال تلاش است تا در صورت امکان آنها بخشیده شوند. امیدوارم این اتفاق بیفتد و ما بتوانیم از وجود آنها بهره ببریم.

*اگر یک درصد تماشاگران بخشیده شوند پیش بینی ات از حضور آنها چقدر است؟

با توجه به اینکه در هر تمرین دو، سه هزار نفر می آیند پیش بینی ام این است اگر آنها بخشیده شوند در هر بازی بالای 60 هزار نفر به ورزشگاه بیایند.

* در آخر هم اگر صحبتی داری، بگو؟

فقط دوست دارم از حمایت هواداران تشکر کنم و به آنها قول دهم که هر تلاشی از دستمان بربیاید، برای قهرمانی استقلال انجام می دهیم.