علیرضا مرزباندر مورد دیدار تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: بازی باکیفیتی از سوی ما انجام شد و جدا از مسائل حاشیه‌ای کوچکی که به‌وجود آمد، تماشاگران پرسپولیس بسیار باشخصیت و پرهیجان نشان دادند. اتفاقات حاشیه‌ای هم که رخ داد در فوتبال طبیعی است، چرا که معتقدم هواداران پرسپولیس قلباً فروزان و عمران‌زاده را دوست دارند.

وی افزود: بازی بدون درگیری و مزاحمتی را شاهد بودیم و به معنای واقعی این دیدار دوستانه بود و بازیکنان من مقابل تیم بزرگ پرسپولیس بسیار با اعتمادبه‌نفس و باکیفیت بازی کردند. خوشبختانه در زمین مسابقه کوچک‌ترین مسئله حاشیه‌ای را هم شاهد نبودیم و رفاقت خوبی بین اعضای کادرفنی و بازیکنان دو تیم حاکم بود.

سرمربی تیم خونه‌به‌خونه با بیان اینکه استقبال هواداران پرسپولیس از این بازی دوستانه بی‌نظیر بود، یادآور شد: خوشحالم از اینکه دو تیم بزرگ ایران به اوج رسیده و طرفداران‌شان این قدر با هیجان تمرینات و بازی‌های تیم محبوب‌شان را دنبال می‌کنند. موفقیت این دو تیم آرزوی قلبی من است و امیدوارم هواداران پرسپولیس و استقلال همیشه پر انرژی و با شور و هیجان حامی تیم محبوب‌شان باشند.

مرزبان در پاسخ به این پرسش که استقلال و پرسپولیس را چطور تیم‌هایی دید و به نظرش کدام‌یک از این دو تیم شرایط بهتری دارد، عنوان کرد: چیزی که مشخص است هر دو تیم از مربیانی با سبک کاری و تفکرات متفاوت بهره‌مند می‌برند. از لحاظ بازیکن هم فکر می‌کنم دو تیم هیچ کمبودی ندارند و در هر پست تقریباً از بازیکن خوب بی‌نیازند. به عقیده من پرسپولیس و استقلال این فصل اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی به حساب‌ می‌آیند.

وی در مورد اینکه چرا تیمش مقابل استقلال ضعیف‌تر ظاهر شد، توضیح داد: ما قبل از بازی با استقلال در جام شهدا دو بازی سنگین انجام داده بودیم و به این خاطر بازیکنانم برای بازی با استقلال خسته بودند. در آن مسابقه من از هر 20 بازیکن خود استفاده کردم، اما در بازی با پرسپولیس ترکیب اصلی تیم را به میدان فرستادیم و به این خاطر عملکرد بهتری داشتیم.

مرزبان در ادامه راجع به نشان دادن عدد شش به هواداران پرسپولیس نیز گفت: من احترام زیادی برای تماشاگران استقلال قائلم، اما با نشان دادن عدد شش می‌خواستم وفاداری خود را به پرسپولیس و هواداران با معرفتش نشان دهم. من با پرسپولیس روز‌های خیلی خوبی داشتم و با این تیم قهرمان لیگ شدیم و طبیعی است که خود را به این تیم و هوادارانش علاقه‌مند ببینم. البته استقلال و هوادارانش را هم دوست دارم و برای هر دو تیم در رقابت‌های داخلی و بین‌المللی آرزوی موفقیت می‌کنم.

سرمربی تیم خونه‌به‌خونه در واکنش به این پرسش که آیا رؤیای سرمربیگری پرسپولیس را در سر دارد، تصریح کرد: من تا دو سال دیگر ایران هستم و طی این مدت اگر پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس به من برسد از آن استقبال خواهم کرد. قرار بود مدت حضورم در فوتبال ایران کوتاه باشد، اما از زمانی که به اینجا آمده‌ام به چیز‌های زیاد و بزرگی رسیده‌ام. دوست داشتم کیفیت و دانش خود را به فوتبال ایران ترزیق کنم و فکر می‌کنم به آنچه می‌خواستم رسیدم در ادامه هم خدا می‌داند چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

وی در این مورد اضافه کرد: بعضی مواقع در زندگی فوتبالی آدم اتفاقاتی رخ می‌دهد که فرد را مجبور می‌کند در زندگی‌اش تغیییر مسیر دهد. پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس هم از جمله این اتفاقات است که آدم را مجبور می‌کند با عشق تصمیم بگیرد. نباید فراموش کرد که پرسپولیس مربی بسیار خوبی به مانند برانکو دارد که توانسته این تیم را متحول کند و من برای او و تیمش بهترین آرزوها را دارم.