محمد مایلی‌کهن پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم فوتبال ملوان، در گفت‌وگو با رادیو ورزش اظهار داشت: باید از مردم گیلان خصوصاً مردم انزلی تشکر کنم. به این منطقه با وجود زیبایی‌هایش، کم‌لطفی‌هایی شده و مشکلات خود را دارد. خوشحالم امسال در خدمت مردم انزلی هستم.

وی ادامه داد: تمرینات را براساس پیش‌بینی مربیان گذشته ملوان، پیش می‌بریم. بسیاری از بازیکنان ملوان جدا شده‌اند. دنبال بازیکنان جوان و باتجربه هستیم تا تمرینات را شروع کنیم. اگر بازیکنانی که در تمرینات ملوان شرکت می‌کنند، کیفیت فنی داشته باشند در خدمت‌شان خواهیم بود، در غیر این صورت از آنها عذرخواهی می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ملوان در واکنش به این سؤال که مربیان پیشین این تیم به دلیل درخواست هیئت مدیره این باشگاه برای کنار گذاشتن پژمان نوری و مازیار زارع نپذیرفتند روی نیمکت ملوان بنشینند، گفت: اگر شرایط فنی بازیکنان جوان و باتجربه مساعد باشد، قطعاً بازیکنان باتجربه را انتخاب می‌کنم. نوری و زارع سال‌ها در خدمت ملوان بوده‌‌اند و بازیکنان فوق‌العاده ارزشمندی هستند. هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه نه تنها در این زمینه، بلکه در همه زمینه‌ها به من اختیار تام داده‌اند. با تبصره به ملوان نیامده‌ام که مسئله‌ای به من تحمیل شود.

مایلی‌کهن خاطرنشان کرد: خیلی‌ها با من تماس گرفتند و به خاطر پذیرفتن هدایت ملوان به من لطف داشتند اما برخی‌‌ها هم ایرادهایی گرفتند. از همه افراد تشکر می‌کنم، اما فوتبال، جنگ نیست. فوتبال ورزشی برای لذت بردن تماشاگران است. بارها اعلام کرده‌ام همه جای ایران سرای من است. من گیلانی‌ام و در شهر انزلی متولد شده‌ام اما برای من انزلی، رشت، لاهیجان و لنگرود تفاوتی ندارد.

وی افزود: در کنار رقابت سالم، باید رفاقت هم داشته باشیم. بازی ملوان مقابل صبا در انزلی و سپیدرود رشت برابر بادران را در رشت از نزدیک دیدم. تماشاگر بسیار زیادی آمده بودند اما چیزی که من را آزرده کرد، اهانت‌های تماشاگران بود که در شأن ایرانی‌ها نیست. این اهانت‌ها در حالی صورت گرفت که ملوان و سپیدرود مقابل هم بازی نمی‌کردند. فضای این دو ورزشگاه‌ها مناسب نبود و این کارها دور از فرهنگ ایرانی است. فضای بین این دو تیم باید تغییر کند و از هواداران ملوان و سپیدرود عاجزانه می‌خواهم به همدیگر احترام بگذارند.

سرمربی تیم فوتبال ملوان در پاسخ به این سؤال که آیا ملوان فصل آینده در لیگ دسته اول حضور خواهد داشت، گفت: دوستانی که مطالب حقوقی در اختیارشان است، پیگیر حضور ملوان در لیگ برتر هستند. به شخصه دوست ندارم تیمی که فوتبالی سقوط کرده، فوتبالی بالا نیاید اما به ملوان و شهر انزلی جفا شده است. بارها قانون دور زده شده و امتیاز تیم‌هایی مانند سپاهان نوین و صبای قم واگذار شده است.

مایلی‌کهن در واکنش به سؤال مبنی بر اینکه جلوگیری از انتقال تیم‌ها از یک جایی باید شروع می‌شد، تصریح کرد: متوجه عرض من نشدید. نظرم این است که به ملوان جفا شده است. اگر قانون اشکال دارد، باید ابتدا قانون را درست کنند، نه اینکه شهری که زور ندارد، سرش را ببُرند. استقلال خوزستان که قهرمان لیگ شد، چطور به لیگ برتر آمد؟ استقلال جنوب تهران برای نازی آباد بود اما امتیازش را انتقال دادند. من در سازمان تربیت بدنی مسئولیت‌های مختلفی داشته‌ام و اگر قانون اشکال دارد، باید اصلاح شود.

وی در پایان تأکید کرد: مسئولان ملوان همچنان به دنبال حضور در لیگ برتر هستند و باید دنبال این مسئله باشند.