برانکو: بازگشت طارمی تصمیم باشگاه بود/این دو بازیکن بمب من بودند

برانکو ایوانکوویچ را حالا می‌توان یکی از محبوب‌ترین و باثبات‌ترین مربیان یک دهه اخیر این تیم نامید که سومین فصل حضور خود را در جمع سرخپوشان سپری می‌کند.

 

برانکو که مثل فصل گذشته با مشکلات زیادی در فصل نقل‌وانتقالات روبه‌رو بود و دغدغه‌های خود را دائما به این باشگاه منتقل می‌کرد، حالا با جذب تعدادی از بازیکنان مدنظر خود با هدف قهرمانی پای به لیگ شانزدهم می‌گذارد تا شاید خاطره تلخ روز پایانی فصل گذشته را از ذهن هواداران این تیم پاک کند.

 

در ادامه حرف های برانکو را می‌خوانید:  

 

* بعد از یک دوره فشرده، حالا تیمتان را مهیای حضور در لیگ برتر می‌کنید. شرایط چطور است؟

- از زمانی که فصل گذشته به پایان رسید و حتی قبل از آن من همراه با مدیریت باشگاه پرسپولیس برنامه‌ریزی لازم را برای حضور در لیگ جدید انجام دادیم. ما توانستیم تعدادی از بازیکنان مورد نظر خود را در فصل نقل‌وانتقالات جذب کنیم و اردوی خوبی را هم در اوکراین برگزار کردیم. هر چه بود، حالا با موجودیتی که داریم، آماده حضور در لیگ برتر می‌شویم.

 

* به نظر می‌رسد همچنان در نقاطی از زمین دچار مشکل هستید!

- فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد. تنها مشکل برای شروع لیگ این است که طارمی، ماهینی و ٢ بازیکن اوکراینی دیرتر از بقیه به ما اضافه شدند و به همین دلیل برای آنها تمرینات ویژه‌ای را در نظر گرفتیم. البته با انگیزه‌ای که بین این بازیکنان می‌بینم، حس می‌کنم که خیلی زود سطح خود را به سایر بازیکنان می‌رسانند. با این حال سعی کردیم در هر پست چند بازیکن داشته باشیم. مثلا در دفاع وسط تا زمانی که مدافع اوکراینی آماده نشود، از محمد انصاری استفاده خواهیم کرد.

 

* با این‌که شما اعلام کرده بودید پرسپولیس جایی برای طارمی ندارد اما این بازیکن به تیم شما بازگشت. فکر نمی‌کنید با این اتفاق کمی اقتدار شما زیر سوال رفت؟

- مهدی طارمی آقای گل لیگ ایران است و هر مربی دوست دارد که این بازیکن را در ترکیب تیمش داشته باشد. در آن برهه ما قصد داشتیم بازیکنانی مثل سروش رفیعی و شجاع خلیل‌زاده را به تیم اضافه کنیم که به دلیل قرارداد این بازیکنان با تراکتورسازی و سپاهان این امر میسر نشد. وقتی که جای خالی در لیستمان به وجود آمد، از بازگشت طارمی نیز استقبال کردیم. البته این تصمیم جزو سیاست‌های باشگاه بود و من هم از آن استقبال کردم.

 

* یکی از مشکلاتی که به اعتقاد کارشناسان فصل گذشته باعث شد تا پرسپولیس قهرمان نشود، زیاد گل خوردن بود. این مشکل را برای فصل جدید رفع کرده‌اید؟

- پرسپولیس به خاطر بازی هجومی‌ای که به نمایش می‌گذارد، کمی باز بازی می‌کند و همین موضوع باعث شده تا ما گل‌های زیادی دریافت کنیم. در خط دفاع و در پست دروازه‌بانی نسبت به فصل قبل تغییراتی را به وجود آوردیم اما من با قاطعیت می‌گویم که پرسپولیس در فصل جدید نیز هجومی و با ریسک بالا بازی می‌کند. این موضوع شاید گاهی اوقات ما را در بخش دفاعی دچار مشکل کند.

 

* به نظر می‌رسد با جذب بیرانوند در خط دروازه هم خیالتان تقریبا راحت باشد. درست است؟

- سعی کردیم در بخش دروازه‌بانی پرسپولیس رقابت خوبی را ایجاد کنیم. از بیرانوند انتظار بالایی داریم چون توانسته در ٢ فصل اخیر خودش را به‌عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایران معرفی کند. ما از لوبانف و درویش‌وند به‌عنوان دیگر دروازه‌بان‌های پرسپولیس بهره می‌بریم و انتظار داریم وضع بهتری نسبت به فصل قبل داشته باشیم.

 

* قبل از شروع فصل یکی از نکات قابل توجه حضور پرشمار هواداران در تمرینات پرسپولیس بود. از این موضوع چطور استقبال می‌کنید؟

- پرسپولیس همواره هواداران زیادی در سطح کشور داشته و ما در هیچ‌کدام از مسابقات تنها نیستیم. طرفداران پرسپولیس حضور پرشوری در تمرینات داشتند و قبل از شروع فصل نیز انگیزه بالایی به بازیکنان دادند. از آنها تشکر می‌کنم و می‌گویم که پرسپولیس به عشق آنها زنده است. امیدوارم که امسال بتوانیم حداقل یک جام برای هواداران بیاوریم و آنها را خوشحال کنیم.

 

* بعد از قرعه‌کشی لیگ برتر نکته‌ای که توجه هواداران را بیش از همه جلب کرد، برگزاری ٣ بازی سخت مقابل تراکتورسازی، استقلال و سپاهان در فاصله هفته‌های پنجم تا هفتم بود. برای این برهه برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

- هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به هفته پنجم داریم. ما بازی به بازی برنامه‌ریزی می‌کنیم و برایمان فرقی نمی‌کند که در کدام هفته با استقلال یا تراکتورسازی بازی داشته باشیم. به‌هرحال باید مقابل همه تیم ها قرار بگیریم اما مطمئن باشید پرسپولیس برای این ٣ بازی بزرگ که به صورت متوالی برگزار می‌شود، آماده است.

 

* با این وضع، قول قهرمانی و برنده شدن در دربی را به هواداران پرسپولیس می‌دهید؟

- ما فصل گذشته هم تنها هدفمان قهرمانی بود و برای این کار در هر بازی برای پیروزی جنگیدیم. حالا یک تیم جدید ساخته‌ایم اما هدفمان بازهم قهرمانی است چون از تیم بزرگی مثل پرسپولیس چیز دیگری انتظار نمی‌رود. درباره دربی زود است حرف بزنیم اما مطمئن باشید پرسپولیس همواره برای برنده شدن به میدان می‌رود.

 

* بر سر برنامه لیگ و زمان برگزاری اردوهای تیم‌ملی با کی‌روش اختلافاتی داشتید، مشکلات حل شد؟

- من دیگر صحبتی دراین‌باره ندارم و تمرکزم روی کار خودم است. این مسائل را به باشگاه سپردم و با برنامه موجود به کارمان ادامه می‌دهیم. من با کسی قهر نیستم و سعی می‌کنم دانش خود را در اختیار پرسپولیس و سپس فوتبال ایران قرار دهم.

 

*‌ چندی پیش یورو ٢٠١٦ برگزار شد که شما اعلام کرده بودید کرواسی یک پای فینال است اما این اتفاق رخ نداد و پرتغال قهرمان شد؟

- از نظر من کرواسی یکی از آماده‌ترین تیمهای این جام بود و واقعا استحقاقش را داشت که تا فینال پیش برود و حتی قهرمان شود. به‌هرحال فوتبال هیچ وقت قابل پیش‌بینی نیست و دیدیم که در یک بازی سرتر کرواسی از پرتغال شکست خورد. همان تیمی که کرواسی را حذف کرد تا فینال بالا رفت و درنهایت هم قهرمان شد. شاید کسی فکرش را نمی‌کرد که پرتغال قهرمان شود اما این‌که نمی‌توان فوتبال را پیش‌بینی کرد، از جذابیت‌های فوتبال است.