همه بمب های نقل و انتقالات در یک نگاه+تصاویر

فصل شانزدهم لیگ برتر در حالی آغاز خواهد شد که تیم های لیگ برتری با حضوری فعال در بازار نقل و انتقالات به خرید بازیکنان مدنظر خود پرداختند. در این بین بودند بازیکنانی که خواهان زیادی در بین تیم های لیگ داشتند و از آنها به عنوان شاه مهره نقل و انتقالات یاد می شد. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به شانزده خرید هیجان انگیز فصل شانزدهم فوتبال ایران.

 

وحید امیری

 

وحید امیری در پایان فصل سرخابی ها و البته تیم های خارجی را خواهان خود می دید و این مساله باعث شد تا سرنوشت او هر روز به یک تیم گره بخورد. برخی ها سکوت خبری او را به مذاکراتش با تیم های خارجی ربط می دادند و برخی نیز گفتگوی او در کمپ تیم ملی با علیرضا منصوریان را به منزله حضور نهایی اش با پیراهن استقلال در فصل شانزدهم. اما در نهایت این پرسپولیس بود که موفق شد امیری را راضی به حضور در ساختمان این باشگاه کند و با او قراردادش را به امضا رساند.

 

 

کاوه رضایی

 

دومین بازیکنی که هر روز خبر جدیدی درباره او در سایت ها و فضاهای خبری منتشر می شد کاوه رضایی بود. مهاجم سابق سایپا و ذوب آهن در نقل و انتقالات همچون امیری مشتریان سرخابی و البته خارجی را به دنبال خود می دید و بعد از به بن بست رسیدن مذاکراتش با پرسپولیس و در حالی که تصور می شد او راهی اتریش خواهد شد آبی ها با او عکس یادگاری با پیراهن این تیم گرفتند تا شاه مهره بعدی نقل و انتقالات را به اردوگاه خود ببرند.

 

 

علیرضا بیرانوند

 

پرسپولیسی ها به شدت به دنبال جذب بازیکنی بودند که ضعف بزرگ و چند ساله این در خط دروازه را برطرف کند و بر پایه همین مساله مذاکرات خود را از فصل گذشته با علیرضا بیرانوند آغاز کردند. دروازه بان جوان و البته ملی پوش نفت تهران که فصل پرحاشیه ای را در این تیم پشت سر گذاشته بود بر پایه همین مسائل جزو اولین نقل و انتقالات لیگ برتر و پرسپولیس لقب گرفت و با توجه به سابقه اش می توان از او به عنوان خرید هیجان انگیز دیگر این فصل نام برد.

 

 

فرناندو دخسوس

 

کمتر کسی تصور می کرد برترین دروازه بان فصل گذشته لیگ برتر بعد از قهرمانی استقلال خوزستان راهی تیم دیگری شود و بر همین اساس هم در حالی که خبر حضور فرناندو دخسوس در گسترش فولاد منتشر شد کمتر کسی آن را جدی گرفت و یک شایعه نقل و انتقالاتی تلقی شد. اما گسترش فولاد در اقدامی جالب توجه موفق شد بزرگترین صید نقل و انتقالات را به نام خود کند و استقلال خوزستان را با چالش بزرگتری از جدایی عبدالله ویسی مواجه کرد.

 

 

بختیار رحمانی

 

دیگر ستاره نقل و انتقالات که البته خیلی زود با توجه به تمایلات قلبی اش تیمش را انتخاب کرد بختیار رحمانی است. هافبکی فانتزی که به دلیل مشکلات خدمتی در تراکتورسازی حضور داشت و بلافاصله بعد از دریافت کارت پایان خدمتش راهی تهران شد تا با مسوولان استقلال مذاکره کند و در انتظار دریافت پیراهن شماره 7 این تیم است. بختیار مسلما می تواند در ترکیب علیرضا منصوریان نقش ویژه ای ایفا کند و یکی از ستاره های احتمالی لیگ شانزدهم نیز محسوب می شود.

 

 

رابسون جان آریو دی پائولا

 

دفاع برزیلی و زیر 23 سال استقلال جزو آخرین خریدهای لیگ برتر بود و از نظر کیفی کارشناسان روی کیفیت بالای او صحه گذاشته اند و باید دید با شروع لیگ و حضور این بازیکن در ترکیب استقلال چه عملکردی را از خود به نمایش خواهد گذاشت و می تواند انتظارات را برآورده کند یا خیر. تیم همگون علیرضا منصوریان یکی از دغدغه هایش دفاع میانی است و در صورتی که رابسون در ترکیب آبی‌ها موفق عمل کند بیشتر مشکلات آن حل شده تلقی می شود.

 

 

وریا غفوری

 

مدافع راست ملی‌پوش فصل گذشته سپاهان که جایگاه خود را در تیم ملی در خطر می دید، بهترین راه را حضور در استقلال برای نمایان کردن توانایی هایش دید و پیراهن آبی را بر تن کرد. او که دانیال ماهینی، حسین ماهینی و رامین رضاییان را در تیم ملی به عنوان رقیب اصلی خود می بیند برای پس گرفتن جایگاهش در تیم ملی چاره ای جز درخشش در ترکیب استقلال ندارد و به همین منظور انتقال وریا غفوری را نیز می توان یکی دیگر از جذابیت های نقل و انتقالی فوتبال ایران در تابستان دانست.

 

 

محمدحسین کنعانی زادگان

 

هر چقدر این مدافع جنوبی طی چند فصل اخیر بی سر و صدا به کار خود ادامه داد و در ترکیب تیم ملی امید و بزرگسالان حضور یافت، در نقل و انتقالات پر سر و صدا ظاهر شد و در انتقالی جنجالی راهی استقلال شد. کنعانی زادگان که پیش از حضور در ملوان برای پشت سر گذاشتن دوران سربازی پیراهن سرخ پرسپولیس را بر تن داشت و مصاحبه های او بعد از پیروزی سرخ‌ها و کری خوانی هایش جالب توجه بود، با توجه به عدم پیگیری پرسپولیسی ها برای بازگشتش به این تیم راهی اردوگاه رقیب شد و پیراهن آبی را بر تن کرد.

 

 

سیدجلال حسینی

 

بهترین مدافع فصل گذشته لیگ برتر که برای بازگشت به اردوگاه سرخ در لیگ پانزدهم ناکام مانده بود، بازگشتی باشکوه به پرسپولیس داشت و با بازوبند کاپیتانی به جمع سرخ‌ها بازگشت و توافقی بدون قید و شرط با این تیم داشت. سیدجلال حسینی که با خروج 4 مدافع میانی پرسپولیس در این تیم حضور یافته انتظارات بالایی را حول خود می بیند و باید دید توانایی رهبری تیم جوان و انرژیک برانکو ایوانکوویچ را در فصل پیش رو خواهد داشت یا خیر.

 

 

آرش برهانی

 

آقای گل بعد از سال ها حضور در استقلال در فهرست خروجی علیرضا منصوریان قرار گرفت تا این اتفاق پایانی به نیمکت نشینی های او در جمع آبی پوشان باشد. آرش برهانی بعد از این مساله راهی پیکان شده تا یکی از جذاب ترین خریدهای خودروسازان را رقم بزند و همه در انتظار این هستند تا عملکرد این بازیکن را زیر نظر مجید جلالی ببینند و باید دید او بار دیگر احیا خواهد شد یا خیر.

 

 

لوسیانو ادینیو

 

آقای گل برزیلی بار دیگر به فوتبال ایران برگشته و اینبار جدال دیدنی با مدعیان آقای گلی ایرانی که تعداد آنها نیز کم نیست خواهد داشت. ادینیو که محبوبیت بالایی نیز در تبریز دارد یکی از بازیکنان پرامید لیست تراکتورسازی و امیر قلعه نویی محسوب می شود و سرمربی سرخ‌های تبریزی امیدوار است در دومین تجربه همکاری اش با این گلزن برزیلی به انتظارات خود دست یابد.

 

 

محسن بنگر

 

کمتر کسی تصور می کرد محسن بنگر در پایان فصل جایی در پرسپولیس نداشته باشد و به همین منظور راهی تبریز شود. بنگر که در فصل گذشته بزرگترین حاشیه پرسپولیس را در جریان دیدار با تراکتورسازی رقم زده بود خیلی زود توسط هواداران این تیم پذیرفته شد تا اکنون مسوولیت بزرگی را روی دوش خود احساس کند و باید دید در قلب دفاعی تراکتورسازی موفق عمل خواهد کرد یا خیر. به هرحال حضور او در تبریز یکی از جذابیت های نقل و انتقالات بود که رقم خورده است.

 

 

محمد نوری

 

کاپیتان سابق شماره 14 پرسپولیس و مسیمیر بعد از پایان همکاری اش با تیم قطری انتظار داشت به جمع سرخپوشان بازگردد اما تلاشش بی نتیجه ماند تا پیراهن سرخ دیگری را برای ادامه حضورش در فوتبال ایران انتخاب کند. نوری که یکی از بازیکنان مورد اعتماد امیر قلعه نویی طی سالیان اخیر بوده، اکنون در کنار ژنرال حضور دارد و باید نشان دهد تعاریف قلعه نویی از او بی جهت نبوده است و اعتماد او را بی جواب نگذارد.

 

 

محمد ابراهیمی

 

یکی از بهترین سال های فوتبال خود را در فصل گذشته در تبریز و البته گسترش فولاد پشت سر گذاشت و این در حالی بود که هیچ وقت تمایلات قلبی خود مبنی بر وفاداری به تراکتورسازی را پنهان نکرد. ابراهیمی که در بین تی تی ها به عنوان هواداران تیفوسی تراکتورسازی به اف 14 معروف شده بار دیگر در تراکتورسازی حاضر شد و باید دید قادر به ارائه عملکرد فصل گذشته اش خواهد بود یا خیر.

 

 

کرار جاسم

 

عراقی جنجالی فوتبال ایران بار دیگر بازگشته و اینبار با توجه به محبوبیت در تبریز و اعتمادی به قلعه نویی به نوع فوتبالش دارد می خواهد توجهات را به خود جلب کند. جاسم کرار یکی دیگر از جذاب ترین خریدهای نقل و انتقالات تابستانه فوتبال ایران بود که گذشته روشنی در فوتبال تبریز البته از باب فنی از خود به جا گذاشته و باید دید در لیگ شانزدهم نیز قادر به تکرار آن خواهد بود تا یک استادیوم را حامی خود ببیند یا خیر.

 

 

مسعود حسن زاده

 

فصل گذشته علیرغم فرصت کمی که برای حضور در ترکیب اصلی داشت بهترین عملکرد را در ذوب به جا گذاشت و در نقل و انتقالات نیز تیم های زیادی را خواهان خود می دید که در نهایت راهی جمع سایپایی ها شد. او که خود را مدعی آقای گلی فصل جدید می داند، مدعیان زیادی در این فصل در کنار خود می بیند و باید دید قادر به اثبات ادعای خود خواهد بود یا خیر.