شماره 23 این فصل پرسپولیس از دلایل انتخاب این شماره و سایر مسائل تیم جدیدش با ما حرف می‌زند.

چرا شماره 23 را انتخاب کردی؟

دوستان صمیمی‌ام در صبا مثل آقای کاظمیان و چند بازیکن دیگر به من توصیه کردند این شماره را بر تن کنم چون 23 را شماره زیبا و قشنگی می‌دانستند و من هم مشاوره چند دوست نزدیکم را قبول کردم و آن را پوشیدم!

یعنی واقعاً انتخاب اولت همین شماره بود؟!

در تیم‌های قبلی‌ام و حتی صبا شماره 13 را می‌پوشیدم چون این شماره را خیلی دوست داشتم اما به هر حال آقای ماهینی، قدیمی‌تر بود و به رسم ادب و کسوت شماره 13 به ایشان رسید و اگر آقای ماهینی نبودند، حتماً امسال شماره 13 را من می‌پوشیدم.

قرار است در پستی بازی کنی که بازیکنانی نظیر محرمی، شاهرودی و... بازی کردند. فکر می‌کنی بتوانی جای آنها را در پرسپولیس پر کنی؟

کسانی که شما از آنها نام بردید، جزو بهترین بازیکنان پرسپولیس و فوتبال ایران بودند و به نظرم بعد از آنها کسی نمی‌تواند جای محرمی یا رضا شاهرودی را در پرسپولیس پر کند اما من سعی می‌کنم در جایی که بزرگان بوده‌اند، نمایشی در خور شأن پرسپولیس و نام بزرگش داشته باشم و هواداران پرشور و مشتاق این تیم را شاد کنم. البته فراموش کردم که بگویم رضا شاهرودی قبلاً مربی‌ام بوده؛ مربی‌ای که خیلی چیزها از او یاد گرفتم.

تو معتقدی پرسپولیس در یارگیری موفق‌تر عمل کرده یا استقلال؟

اینکه می‌گویند پرسپولیس بهتر یارگیری کرده یا استقلال، به نظرم حرف‌های بیرون است. مربیان دو تیم فقط بر اساس نقاط ضعف تیم‌شان یارگیری کردند و کاری هم به مسائل جانبی و... نداشتند. مطمئناً در کوران لیگ ارزش کار مربیان مشخص و معلوم می‌شود چه تیمی بهتر یار گرفته است.

به لژیونر شدن از پرسپولیس فکر می‌کنی؟ چون به طور مثال رامین رضاییان با درخشش در پست دفاع راست به فوتبال ترکیه رفت

فعلاً اصلاً به لژیونر شدن فکر نمی‌کنم و دوست دارم برای مربی و تیمم بهترین بازی‌ها را انجام دهم. مطمئناً وقتی در پرسپولیس بازیکنی خوب باشد و بهترین عملکرد را داشته باشد، به موفقیت‌های بسیاری دست خواهد یافت.

در این چند مدت حضور در پرسپولیس چه تفاوتی بین حضور در این تیم و تیم‌های دیگری که در آن حضور داشتی، احساس کردی؟

در بازی دوستانه‌ای در پرسپولیس 10هزار تماشاگر داشتیم یا در تمرینی بودیم که 3، 4 هزار تماشاگر در آن حضور داشتند این موضوع نشان می‌دهد که تماشاگران پرسپولیس در تمام فوتبال دنیا «سر» هستند و هر تیمی باید به این تماشاگر بنازد. خوشحالم به چنین تیمی آمدم و آن را انتخاب کردم البته من قبلاً هم در تیم‌هایی مانند نساجی و آلومینیوم هرمزگان و صبا حضور داشتم که تماشاگر خوبی داشتند اما همان‌طور که گفتم، تماشاگران پرسپولیس در کل ایران و حتی در دنیا بی‌نظیر هستند و بی‌جهت نیست که پرسپولیس را پرتماشاگرترین تیم آسیا می‌دانند.

 

تو هم از آن دسته از بازیکنانی هستی که می‌گویی از بچگی پرسپولیسی بودند یا...

تمام خانواده من پرسپولیسی هستند. خودم هم شدیداً به پرسپولیس علاقه‌مند بودم، به خاطر همین از 3، 4 پیشنهادی که داشتم، با عشق و علاقه پرسپولیس را انتخاب کردم.

خط دفاعی پرسپولیس فصل گذشته، آمار بسیار بدی به لحاظ گل خورده داشت. این سناریو که در لیگ شانزدهم تکرار نخواهد شد؟

من فکر می‌کنم بیشتر از اینکه مدافعان را مقصر بدانیم، باید به کار دفاع تیمی یک تیم در کار گل خوردن بپردازیم و فقط نباید مدافعان را مقصر گل خوردن بدانیم. همان‌طور که اگر تیمی گل می‌زند، عناصر زیادی در آن دخیل هستند. با این وجود و با تمرینات بسیار خوبی که در اوکراین و ایران داشتیم، برای لیگ شانزدهم سعی می‌کنیم بهترین خط دفاعی این لیگ متعلق به پرسپولیس باشد و به نوعی سناریوی فصل قبل تکرار نشود.

فکر می‌کنی در پرسپولیس با وجود مهره‌های زیادی که وجود دارد، به طور ثابت بازی کنی؟

به پرسپولیس نیامدم که فقط از خانه بیرون بیایم تا تمرین کنم. پرسپولیس را با عشق و علاقه و اهداف بزرگی انتخاب کردم و تمام تلاشم را انجام می‌دهم که به همه آنها در پرسپولیس برسم.

فکر حضور در دربی و رویارویی با جناح راست قوی استقلال و بازیکنان مطرحی مانند وریا غفوری و خسرو حیدری را کرده‌ای؟

من اصلاً اهل کری نیستم و به قولی اصلاً کری خواندن را بلد نیستم. سعی کرده‌ام همیشه با فوتبالم، حرفم را بزنم.

 

چقدر به دربی فکر کردی؟

همه بازیکنان به نوعی آرزوی حضور در دربی را دارند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم.