حسین کعبی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران که خیلی زود به تیم ملی رسید و موفق شد در تیم های بزرگ ایران به میدان برود و در یک فصل هم در لیگ برتر انگلستان و در تیم لسترسیتی بازی کرد خیلی زود هم از سطح اول فوتبال ایران ناپدید شد. این بازیکن در چند روز اخیر با تیم سپیدرود رشت به توافق رسید تا فصل بعد را در لیگ دسته اول فوتبال ایران سپری کند.

 

کعبی در مورد پیوستنش به تیم سپیدرود رشت اظهار داشت: «بعد از حضورم در برنامه 90 و اشتیاقم برای بازگشت به فوتبال علی نظرمحمدی که یکی از دوستان من است با من تماس گرفت و پیشنهاد حضور در سپیدرود رشت را به من داد. من همیشه حقیقت را گفتم و الان هم می‌گویم که از تیم‌های لیگ برتری پیشنهاد نداشتم و برای اینکه هدفم فقط فوتبال بازی کردن بود تیم سپیدرود رشت را انتخاب کردم. سپیدرود از تیم‌های پرطرفدار فوتبال است که علاقمندان این تیم عاشق فوتبال هستند.»

 

وی در خصوص مبلغ قراردادش با سپیدرود رشت افزود: «هدف من فقط فوتبال بازی کردن بود و اصلا مسائل مالی برای من مهم نیست. من فقط در باشگاه حاضر شدم و قراردادم را امضا کردم و نمی‌دانم که مبلغ قراردادم چقدر است. این باشگاه توسط شورای شهر رشت و چند نفر از افراد متمول می‌چرخد و تا جایی که من اطلاع دارم بازیکنان این تیم هنوز قرارداد‌های فصل قبل خودشان را نگرفتند و فقط بخاطر عشق و علاقه ای که به این تیم دارند فوتبال بازی می‌کنند.»

 

کعبی در رابطه با نقش دلال‌ها در بستن تیم‌های لیگ برتری که باعث می‌شود بازیکنانی که با آنها ارتباط ندارند بدون تیم بمانند بیان کرد: «همه می‌دانند که تیم‌های لیگ برتری را دلال‌ها می‌بندند و بازیکنانی که با آنها ارتباط ندارند بدون تیم می‌مانند. من دلال‌هایی را می‌شناسم که بازیکنان بی‌کیفیت را به تیم‌ها می‌فروشند و مسئولان فوتبال هم از آنها اطلاع دارند اما چون پول خوبی در این کار است هیچ کس صدایش را در نمی‌آورد. فصل قبل دو بازیکن به فولاد خوزستان معرفی شدند که دو سال در هیچ تیمی بازی نکردند و متاسفانه جذب این باشگاه شدند و هیچ کمکی نتوانستند به فولاد بکنند یا در زمان قطبی دو بازیکن خارجی جذب پرسپولیس شدند که به درد لیگ محلات هم نمی‌خوردند.»

 

وی ادامه داد: «مطمئن باشید تا زمانی که چنین آدم‌هایی اطراف فوتبال ایران هستند ما هیچ پیشرفتی در عرصه بین المللی نداریم. دل خودمان را الکی خوش کردیم که در رنکینگ فیفا تیم اول آسیا هستیم در حالی که تیم‌های مختلف ما در مسابقات مختلف پشت سر هم شکست می خورند و حذف می‌شوند. اگر تیم ملی ما در جام ملت‌های آسیا موفق شد عنوانی را کسب کند آن وقت می‌توانیم سر خودمان را بالا بگیریم و بگوییم در فوتبال ایران پیشرفتی صورت گرفته است.»

 

بازیکن سابق تیم ملی در مورد برخورد جدی مسئولان با دلال‌ها و فساد در فوتبال عنوان کرد: «مگر می‌شود که مسئولان از فساد در فوتبال خبر نداشته باشند. مگر می‌شود این همه بازیکن بی‌کیفیت خارجی از کشورهای مختلف دنیا جذب تیم‌های ایرانی شوند و مسئولان از نحوه ترانسفر آنها مطلع نباشند. هیچ کس حرف نمی‌زند چون پول خوبی در این کار است. همه پول را دوست دارند اما من همه این دلال‌ها را می‌شناسم، چون چندین سال در این فوتبال بودم و همه آنها را به چشم خودم دیده‌ام و قطعا در یک زمان نام آنها را اعلام می کنم.»

 

کعبی با انتقاد از نحوه برگزاری مراسم معرفی برترین‌های لیگ پانزدهم فوتبال ایران گفت: «در کجای دنیا یک شب قبل از شروع لیگ مراسم برترین‌ها را برگزار می‌کنند و تا ساعت دو بامداد مراسم را کش می‌دهند. بازیکنی که باید یک روز بعد اولین بازی خودش را در لیگ انجام دهد چرا باید تا دو شب در مراسم باشد. من از دیدن این مراسم خنده‌ام گرفت. به جز علی دایی و وحید هاشمیان کدام بزرگ فوتبال ایران در مراسم حضور داشت؟ بزرگانی مانند مهدوکیا، کریمی، عزیزی، پروین، نکونام و باقری کجای مراسم شب گذشته بودند؟ اما تمام لیدرهای باشگاه‌ها در ردیف جلویی نشسته بودند و سالن مراسم را با ورزشگاه اشتباه گرفتند و جیغ و هورا می‌کشیدند. هر کسی برای رفیق و دوستش یک کارت دعوت فرستاد و یک جایزه‌ای هم به آنها تقدیم کرد. یک نمایش دورهمی بود که به صورت اسف‌باری برگزار شد.»

 

وی در پایان در مورد حل مشکل مالیاتش توسط حسین هدایتی بیان کرد: «من از حسین هدایتی تشکر می کنم که مشکل مالیاتی من را حل کرد. من از بابت حضورم در استیل آذین از او طلب پول نکردم اما به منزلش رفتم و از او خواستم تا مشکل مالیاتی من را حل کند و خوشبختانه این مساله ختم به خیر شد و مشکل مالیاتی من حل شد. من هیچ مشکلی هم با آقای هدایتی ندارم؛ ایشان یکی از دوستان نزدیک من است که در روزهای اخیر بعضی افراد خواستند حاشیه‌هایی را برای من درست کنند.»