سعید عزت الهی هافبک جوان ایرانی روستوف این فرصت را پیدا کرد تا جزو 11 مرد اصلی انتخابی قربان بردی اف برای بازی رفت با اندرلخت در مرحله دوم پلی آف لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود و با گلزنی به یکی از چهره های محبوب تیم روسی تبدلی شود. عزت‌اللهی یک بار در دقیقه 16 دروازه اندرلخت را گشود و سپس در دقیقه 76 شوت سنگینی را روانه دروازه حریف بلژیکی کرد که ضربه او به تیر دروازه میهمان خورد.

 

هافبک ملی پوش ایرانی روستوف در گفتگویی با ایران ورزشی پیرامون این بازی گفت: «باید اندرلخت را می‌بردیم. واقعا حیف شد که فرصت هایمان درون دروازه حریف نرفت. یک بار شوت من به تیر دروازه خورد و یک بار هم سردار دروازه اندرلخت را باز کرد اما داور گل او را نپذیرفت. فکر می‌کنم با فوتبالی که ما بازی کردیم در بازی برگشت می‌توانیم حتی در بلژیک حریف مان را شکست بدهیم. هر چند حریف سرسخت و قدرتمندی پیش رو داریم.»

 

عزت‌اللهی درباره اینکه چه زمانی فهمید در ترکیب اصلی روستوف حضور دارد ،افزود: «در تمرینات هفتگی بردی اف از من در ترکیب استفاده می‌کرد اما مطمئن نبودم که فیکس هستم. با خودم می‌گفتم شاید لحظه آخر بردی‌اف تصمیم خود را عوض کند و بازیکن دیگری را در ترکیب قرار بدهد. صد در صد مشخص نبود که بازی کنم. یک ساعت قبل از بازی فهمیدم که در ترکیب اصلی هستم. ضمن اینکه برخلاف اعلام برخی سایت‌ها هافبکی از روستوف آسیب ندیده بود. نوبوآ در ترکیب حضور داشت و کنار هم بازی کردیم. کسی پیش‌بینی نمی‌کرد که من در ترکیب اصلی باشم و همین مساله برای من هیجان‌انگیز بود.»

 

هافبک 19 ساله تیم ملی ایران گل خود را در یک ریباند به ثمر رساند. او درباره این گل تصریح کرد: «در هر تیمی همیشه نفراتی هستند که برای تصاحب توپ دوم به سمت دروازه حریف هجوم می‌برند. من هیچ‌وقت توپ را برای ریباند دنبال نمی‌کردم اما این بار یک پیغام قلبی گفت که برو و مسیر توپ را دنبال کن. انگار نیرویی در کار بود که بروم و در ریباند دروازه اندرلخت را باز کنم. خدا را شکر توپ همان جایی آمد که ایستاده بودم و موفق شدم دروازه حریف را باز کنم.وقتی توپ جلوی پایم افتاد تصمیم گرفتم تا با شدت شوت بزنم چون توپ را با پای چپ زدم سر خوردم و نتوانستم کنترل خودم را حفظ کنم. از طرفی هیجان بازی هم بالا بود و من هم خوشحال بودم که در این بازی مهم گل می‌زنم. وقتی گل زدم تمام اتفاقات یک سال اخیر را با خودم مرور کردم. از نرسیدن آی تی سی و از دست دادن نیم فصل اول پارسال تا ادامه فصل که کمتر بازی به من رسید. از کی‌روش که به من اعتماد کرد و در تیم ملی بازی‌ام داد تا بردی‌اف که در چنین بازی مهمی فرصت عرض اندام به من داد تا حضور در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کنم. همه اینها به ذهنم آمد و البته خوشحال بودم که سختی‌ها به شیرینی تبدیل شد.»

 

عزت‌اللهی بعد از گل شادی خاصی را نشان داد، آیا شادی او مخاطب خاصی داشت؟ در پاسخ به این سئوال گفت: «قبلا شاید ولی الان نه. شادی‌ام مخاطب خاصی نداشت. فقط به خانواده‌ام قلب را نشان دادم چون ظهر بازی به روسیه رسیده بودند و من هم آنها را ندیده بودم. فقط می‌دانستم که در کدام قسمت ورزشگاه نشسته‌اند. خواستم شادی‌ام را با آنها تقسیم کنم و خوشحالم که این کار را انجام دادم.»

 

عزت الهی در پایان پیرامون ضربه ای که به دیرک دروازه زد و همچنین تعویض در دقایق پایانی گفت: «من در این بازی روی دست هافبک دفاعی به میدان رفتم. اجازه پیشروی داشتم و روی یکی از همین نفوذها شوتی زدم که متاسفانه به تیر دروازه حریف خورد. فقط 5 سانتیمتر برای به ثمر رساندن گل دومم کم آوردم. واقعا حیف شد که شوتم به گل تبدیل نشد. البته سردار هم یک گل به ثمر رساند که داور آن را مردود اعلام کرد. او کمی بدشانس بود اما مطمئنم در بازی برگشت که هفته آینده برگزار می‌شود گل می‌زند و به صعود روستوف کمک می‌کند. در یک صحنه برای زدن ضربه سر به هوا بلند شدم که دو قلوهای پایم گرفت و دیگر نا نداشتم به بازی ادامه بدهم. دکتر تیم هم تشخیص داد که دیگر بازی نکنم. اگر بازی می‌کردم شاید اتفاق بدتری برایم پیش می‌آمد. به همین دلیل بردی اف تشخیص داد تا از بازی خارج شوم و جای خود را به بازیکن تازه نفسی بدهم.»