نعیم سعداوی دومین آزمون مهم خود را به عنوان سرمربی فولاد خوزستان پیش‌رو دارد. او باید تیم جوانش را مهیای تقابل با پرسپولیس آن هم در ورزشگاه آزادی و مقابل چشم طرفداران این تیم کند.

با سعداوی برای دقایقی به صحبت پرداختیم که شرح این مصاحبه را می‌خوانید:

ارزیابی‌تان از دیدار با پرسپولیس چیست؟

این دیدار از نظر من مانند سایر بازی‌هاست و تنها 3 امتیاز دارد. از این لحاظ هیچ تفاوتی بین بازی با پرسپولیس و دیگر دیدارهای‌مان نمی‌بینم، اما اوایل فصل در تهران و مقابل هواداران این تیم باید به میدان برویم که این مسئله را باید مدنظر قرار بدهیم. بالاخره پرسپولیس تیم بسیار بزرگی است که از مربی خوب، بازیکنان موثر و هواداران پرشوری بهره می‌برد و آنها می‌خواهند بهترین نتایج را در لیگ این فصل به خصوص در خانه کسب کنند. باید بگویم شناخت خوبی از پرسپولیس داریم و از سوی دیگر یک تیم جوان و سرشار از انگیزه را در اختیار دارم که به همین علت امیدوارم بهترین بازی ممکن را مقابل پرسپولیس با این شرایط انجام بدهیم.

از اینکه امکان دارد سکوهای ورزشگاه آزادی با حضور هواداران پرسپولیس پر شود، هراسی ندارید؟

نه اصلا این طور نیست. اتفاقا می‌توان گفت حضور تماشاگران به پویایی فوتبال در کشورمان کمک می‌کند و باعث افزایش جذابیت‌ها می‌شود. تماشاگران که بیایند،‌ بازی شور و حال دیگری پیدا می‌کند و اصلاً به نظر من بازی بدون تماشاگران معنایی ندارد. ما هم منتظریم تا در یک روز شلوغ مقابل پرسپولیس به میدان برویم.

فولاد در هفته قبل بازنده بود و پرسپولیس برنده. این مسئله بر روی بازی دوشنبه شب تاثیری ندارد؟

ما شاید نتیجه را مقابل ماشین‌سازی تبریز واگذار کردیم اما از نظر من،‌ تیم جوان ما برنده بود. چند فرصت بسیار خوب را ساختیم اما متاسفانه موقعیت‌های‌مان تبدیل به گل نشد. آن قدر بدشانس بودیم که حتی پنالتی را هم از دست دادیم و نهایتاً در عین شایستگی باختیم. البته مسائل دیگری هم در میان بود که به ما ضربه وارد کرد.

*در این مورد شفاف‌تر صحبت می‌کنید؟

روی صحنه‌هایی که حریف به گل رسید، حرف داریم. اول اینکه داور می‌توانست یک پنالتی دیگر برای ما بگیرد که از کنار این مسئله عبور کرد. در وهله دوم، کرنری که منجر به رقم خوردن گل حریف شد، اصلا کرنر نبود، زیرا توپ به مهاجم تیم ماشین‌سازی برخورد کرد و به بیرون رفت. خطایی که منجر به گل دیگر ماشین‌سازان شد نیز خطا نبود. این مسائل  ما را نگران کرد اما با وجود تمام مشکلات داوری، از آن‌جا که نگاه‌مان رو به جلو است و به آینده نگاه می‌کنیم، امیدواریم این شرایط شکل بهتری پیدا کند. البته من شنیده‌ام که داور دیدارمان با پرسپولیس هم تغییر کرده که امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد.

یعنی قرار بود داور دیگری بازی‌تان را قضاوت کند؟

مثل اینکه علیرضا فغانی داور بازی پرسپولیس - فولاد بود اما در لیستی که از سوی کمیته داوران منتشر شد، قضاوت این بازی به سیدمهدی سیدعلی سپرده شده است. نمی‌دانم اصلا این خبر درست است یا نه اما امیدوارم رسانه‌ها در این خصوص بررسی کنند که آیا چنین اتفاقی رخ داده یا نه.

گفته می‌شود ایوب والی بازیکن تیم شما بخشیده شده، این مسئله صحت دارد؟

حقیقت این است که به ما هم گفته‌اند این اتفاق رخ داده است و روز یکشنبه (فردا) تعلیق محرومیت این بازیکن قطعی می‌شود. ان‌شالله که در این مورد مشکلی نداشته باشیم.

قرار بود تیم شما تقویت شود. آیا گزینه‌های‌تان مشخص شده‌اند؟

بله، دو بازیکن خارجی به تیم ما می‌آیند که حضور یکی از آنها در چند روز آینده قطعی است. یکی، دو بازیکن داخلی هم طی هفته آینده به جمع ما اضافه می‌شوند تا تیم‌مان کامل شود.