رضا خالقی‌فر در خصوص انتخاب گسترش برای ادامه فوتبالش اظهار داشت: به نظرم گسترش یک کادر فنی خوب، بازیکنان خوب و فضایی آرام و کم حاشیه دارد. به چنین فضایی برای ادامه فوتبالم احتیاج داشتم و این مسئله برایم بسیار به موقع رقم خورد. 

وی افزود: از برانکو واقعا تشکر می‌کنم که خیلی به من محبت داشت. یادتان نرود من یک نیم فصل مصدوم بودم اما او هرگز مرا فراموش نکرد. همچنین از بازیکنان تیم پرسپولیس تشکر می‌کنم که همیشه در کنارم بودند و در نهایت اینکه مدیران باشگاه که به من کمک کردند بدون هیچ حاشیه‌ای از این باشگاه جدا شوم. این مسائل برایم بسیار ارزشمند است. 

خالقی‌فر درباره دلایل جدایی‌اش از پرسپولیس گفت: متاسفانه باید رک و روراست بگویم یک‌سری هوادار بودند که مرا آزار می‌دادند. آنها هوادار که نه بلکه تماشاگرنما بودند. فقط می‌خواستند وجهه مرا خراب کنند. اتفاقاً در کارشان هم بسیار موفق بودند و نگذاشتند آرامش داشته باشم. احساس می‌کنم با رفتن من،‌ این عده خوشحال هستند. به خاطر فضایی که برایم ساختند، مجبور شدم از پرسپولیس جدا شوم، وگرنه دوست داشتم باز هم بمانم و به کارم ادامه دهم. 

این بازیکن ادامه داد: چنان شرایطی برای من ساختند که خودم رفتم و از برانکو خواستم با جدایی‌ام موافقت کند اما او گفت به من نیاز دارد. بار دوم مجبور شدم رضا چلنگر را واسطه قرار بدهم که این بار خوشبختانه برانکو شرایطم را پذیرفت و نام مرا از لیستش خارج کرد. البته او به من این مسئله را گفت که این همه اتفاق که توسط برخی هواداران برایم رخ می دهد، طبیعی نیست. یعنی برانکو هم فهمیده بود وضعیت از چه قرار است.

خالقی‌فر خاطرنشان کرد: با این حال دوران حضورم در پرسپولیس تمام شده و تاکید می‌کنم دوست داشتم بمانم ولی مرا از این تیم فراری دادند. اطمینان دارم اگر در پرسپولیس می‌ماندم، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتم اما همه چیز برایم تمام شد. حالا هم از طرفداران واقعی پرسپولیس می‌خواهم برای موفقیتم در تیم جدید دعا کنند.

بازیکن فصل گذشته سرخپوشان تصریح کرد: من از رقابت با هیچ بازیکنی هراس نداشته و ندارم. شفاف می‌گویم حواشی و آدم‌های پشت‌پرده در فوتبال مرا از پرسپولیس جدا کردند. همیشه دوست داشتم دور از حواشی باشم ولی این عده که دست‌شان هم رو شده، نگذاشتند. البته تاکید می‌کنم که هیچ بازیکنی از پرسپولیس در جدایی من تقصیر نداشت و اصلا برانکو چنین اجازه ای را به کسی نمی‌داد که بخواهد در کار بازیکنان دیگر دخالت کند. هیچ حساسیتی هم بین من و بازیکنان دیگر وجود نداشت. فقط یک عده از بیرون، باعث و بانی این اتفاق بودند. درصد زیادی از موفقیت‌های پرسپولیس به خاطر حضور برانکو است. او مدل خاصی را به پرسپولیس آورد و این سبک خاص به زودی به تیم ملی هم کمک می‌کند. نوع بازی و نظم و انضباط درون تیمی با حضور برانکو عالی بود اما نمی توانم در مورد شرایط خارج از زمین این طور فکر کنم.

خالقی‌فر در پایان در خصوص بازی هفته سوم پرسپولیس مقابل گسترش فولاد در تبریز گفت: دو روز است که با گسترش تمرین می‌کنم. ما روز دوشنبه باید با ماشین‌سازی بازی کنیم و بعد از آن هم مقابل پرسپولیس به میدان می‌رویم ولی من در این روزهای اخیر به صورت انفرادی تمرین می‌کردم و از این رو از لحاظ بدنی نسبت به سایر بازیکنان عقب هستم. بازی کردن من مقابل پرسپولیس نیز فقط به نظر سرمربی گسترش فولاد بستگی دارد.