بازیکنی که با 380 هزار دلار به ذوب‌آهن نیامد، 600 میلیون تومان گرفته؟!

سعید آذری در مورد انتشار قراردادهای بازیکنان و مربیان لیگ برتری توسط سازمان لیگ اظهار داشت: من جزو مخالفان انتشار قراردادها هستم. سؤالی که من دارم این است که چرا سازمان لیگ، درآمدهای خود را منتشر نمی‌کند؟ قرارداد مردم، موضوعی محرمانه است و باید محرمانه بودنش حفظ شود. در آیین‌نامه سازمان لیگ هم ذکر شده که قراردادها نباید منتشر شوند.

قراردادهای نهادهای دیگر هم منتشر می‌شوند؟

وی ادامه داد: نمی‌دانم هدف سازمان لیگ از انتشار قراردادها چه بود. مگر همه قراردادها در این کشور رسانه‌ای می‌شوند؟ سازمان لیگ دنبال چه می‌گردد؟ چرا تنها روی قراردادهای فوتبالیست‌ها حساسیت ایجاد شده است و چرا روی قراردادهای دیگران هیچ حساسیتی نیست؟ بازیکنی که یک میلیارد تومان می‌گیرد، ممکن است در یک بازی سر او به تیرک دروازه برخورد کند و ضربه مغزی شود. چرا روی سلامتی و امنیت بازیکنان، حساسیت نیست؟

هر کس دنبال توپ دوید، فوتبالیست نمی‌شود

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن تصریح کرد: اگر فوتبالیست شدن راحت بود، الان 80 میلیون نفر فوتبالیست داشتیم. پس چرا تعداد محدودی فوتبالیست وجود دارند. مردم تصور نکنند اگر بچه‌هایشان دنبال توپ بدوند، فوتبالیست می‌شوند. فوتبال یک فعالیت اجتماعی است که تنها کسانی می‌توانند در آن موفق شوند که استعداد خاصی داشته باشند. طبیعتاً برای چنین افرادی هم باید هزینه شود. مثلاً رقمی که برای قاسم حدادی‌فر در نظر گرفته شده، هزینه جوانی و سلامت اوست. بازیکنان نه بیمه هستند و نه از تحصیلات بالایی برخوردارند و معمولاً از قشر پایین جامعه هستند. اگر در فوتبال هزینه زیادی صرف می‌شود، به این دلیل است که تنها فوتبال می‌تواند اوقات فراغت جوانان را پر کند. به نظر من سازمان لیگ، کار قشنگی انجام نداد که قراردادها را منتشر کرد. البته شاید تحت فشار بودند ولی نباید قراردادها را جار بزنیم. از سوی دیگر ما چقدر به آثار اجتماعی مؤثر فوتبال می‌پردازیم؟ حدود 3، 4 هفته پیش مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در مجمع مدیران فوتبال، گزارشی را مبنی بر میزان بزهکاری میان دختران و خطرهایی که آنها را تهدید می‌کند، ارائه داد. انواع و اقسام ناهنجاری‌ها، دختران را تهدید می‌کند. در همان جلسه پیشنهاد دادم در هر باشگاه، یک تیم فوتبال و فوتسال برای بانوان تأسیس شود تا دختران هم به فعالیت ورزشی بپردازند و اوقات فراغت خود را به صورت سالم پر کنند. هیچ پدیده‌ای مانند فوتبال نمی‌تواند چنین تأثیری بگذارد اما متأسفانه تنها نکات منفی بزرگنمایی می‌شوند.

حقوقم از باشگاه ذوب‌آهن ماهی 4 میلیون تومان است

آذری خاطرنشان کرد: 25 رشته در باشگاه ذوب‌آهن فعالیت دارند، سال گذشته سه جام گرفتیم، خودم دکترای تربیت بدنی دارم و قهرمان ملی هم هستم، 35 سال است در ورزش حضور دارم اما حقوق من به عنوان مدیرعامل باشگاه ماهی 4 میلیون تومان است. مردم تصور می‌کنند هر شب یک تریلی پول در خانه ما خالی می‌شود! اما افرادی هستند که با یک خودکار، هفته‌ای 80، 90 میلیون تومان درآمد کسب می‌کنند. من 23 سال است کارمند باشگاه ذوب‌آهن هستم و چه در باشگاه ذوب‌آهن باشم و چه نباشم، حقوق سازمانی 6.5 میلیون تومانی از کارخانه دارم. مدیرانی در کارخانه هستند که بیشتر از من حقوق می‌گیرند اما نه حساسیت کاری من را ندارند و نه کسی کاری به آنها دارد. این مدیران از عصر روز چهارشنبه تا صبح شنبه استراحت می‌کنند اما من باید از این شهر به آن شهر بروم و کلکسیون توهین‌ها را از روی سکوها تحمل کنم. به این موارد فضای مجازی را هم اضافه کنید که هر کسی از هر کجا وا می‌ماند، در آن به دیگران توهین می‌کند.

بازیکنی که با 380 هزار دلار به ذوب‌آهن نیامد، 600 میلیون تومان گرفته؟!

وی افزود: یکی از دلایل اصلی مخالفت من با انتشار قراردادها این است که تمام قراردادهای منتشر شده به غیر از باشگاه ذوب‌آهن، دروغ است. چطور بازیکنی که با 380 هزار دلار به ذوب‌آهن نیامده، رفته در تبریز قراردادی 600 میلیون تومانی امضا کرده است؟ در نظر بگیرید که تیم ما در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و پاداش هم داشتیم. مگر لگد به سر آن بازیکن خورده چنین کاری انجام دهد؟! به جای شفاف‌سازی، دروغ به خورد مردم می‌دهند. مردم فکر نکنند ارقام منتشر شده واقعی است. ما حاضر هستیم تمامی قراردادهای بازیکنان ذوب‌آهن را روی سایت باشگاه منتشر کنیم. مدیر برنامه یک بازیکن معروف به ما گفت قیمت این بازیکن 4.5 میلیارد تومان است اما رقم قرارداد این بازیکن در سایت سازمان لیگ یک میلیارد تومان درج شده است. این مطالب دروغ و غیر واقعی است. باشگاه ذوب‌آهن مدعی است همان ارقامی را که منتشر شده، با بازیکنانش امضا کرده است.