کمیسیون وضعیت سلامتی یزدانی هفته آینده برگزار می‌شود

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات پزشکی ورزشی استان بوشهر گفت: تنها نگرانی ما در زمینه سلامتی ورزشکاران المپیکی برطرف شدن مصدومیت رضا یزدانی و رسیدن وی به المپیک است که به همین منظور وضعیت سلامتی وی هفته آینده در کمیسیونی بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.

محمد بنی جمالی همچنین با اشاره به وضعیت بهداد سلیمی وزنه بردار قهرمان کشورمان، افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی سلیمی توانسته به رکوردهایش برسد و امیدواریم که بتواند در المپیک بدرخشد و مدالی خوشرنگ کسب کند.

وی با تقدیر از این وزنه بردار ملی پوش برای همکاری با فدراسیون پزشکی ورزشی، تصریح کرد: سلیمی در مدت زمان کوتاهی خودش را به المپیک رساند و برای بهبود شرایطش همکاری خوب و حرفه‌ای با ما داشت.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی کشورمان با اشاره به آزمایش‌های دوپینگ انجام گرفته بر روی ورزشکاران المپیکی و پاراالمپیکی گفت: از هر ورزشکار بیش از دو بار آزمایش دوپینگ گرفته شده است و اطلاعات لازم در این زمینه به آنها داده شده است.

 بنی جمالی یادآور شد: در خصوص ویروس زیکا هم اطلاعاتی به ورزشکاران داده شده و امیدواریم مشکلی برای ملی پوشانمان پیش نیاید.

وی با بیان این‌که برخی از اعضای کاروان پزشکی ورزشی کشورمان سه شنبه پیش به ریو محل برگزاری المپیک رفته‌اند، ادامه داد: بقیه نیز در روزهای آینده همراه با تیم‌های مختلف به برزیل خواهند رفت.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین با اشاره به برنامه‌های این فدراسیون برای توسعه آموزش، گفت: برنامه داریم در چهار سال آینده علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه دوپینگ، طرح امدادگر ورزشی را در کشور برگزار کنیم و افراد علمی را در هیات‌های استانی به کار گیریم.