آقای تاج! حواس‌تان به قهرمان آسیا هست؟

تیم ملی فوتسال کشورمان یک ماه دیگر باید کار خود را در رقابت‌های جام جهانی آغاز کند، رقابتی سخت و فشرده که از 20 شهریورماه تا 10 مهرماه در کلمبیا برگزار می‌شود و قهرمان فوتسال آسیا در این رقابت‌ها با اسپانیا، مراکش و آذربایجان هم‌گروه است و تیمی که پس از سال‌ها آقایی در فوتسال آسیا، دو دوره ناکامی را تحمل کرد و امسال توانست بار دیگر با محمد ناظم‌الشریعه بر بام آسیا بایستد. حالا فوتسالی که ناکامی‌های اخیر فدراسیون فوتبال در تورنمنت‌های بین‌المللی را جبران کرده بود، فرصت کوتاهی تا جام جهانی دارد و شرایطش اصلاً جالب نیست.

اهالی فوتسال اخیراً انتقادهای زیادی به برنامه‌های فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال داشتند. مهم‌ترین انتقاد به برگزاری مسابقات لیگ برتر بود که از 20 دی ماه 94 با قهرمانی تأسیسات دریایی به پایان رسید و تا 7 مردادماه 95 باشگاه‌ها هیچ مسابقه‌ای نداشتند‌، آنهم در حالی که رقابت‌های رسمی تیم ملی 2 اسفندماه 94 با قهرمانی در آسیا به پایان رسید و عملاً بی‌برنامگی‌ها باعث شد فوتسالی‌ها بیش از شش ماه تعطیلی را تجربه کنند. این تعطیلی آخرین ضربه را هم به فوتسال زد و آن هم حذف تیم تأسیسات دریایی در مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاه‌های آسیا بود، اتفاقی که تاکنون برای فوتسال ایران در آسیا رخ نداده و بی‌سابقه بود.

حالا این نگرانی برای تیم ملی فوتسال در جام جهانی وجود دارد و اینکه مبادا ناکامی بزرگی برای تیم ملی فوتسال ایران رقم بخورد، تیمی که تورنمنتی بزرگی را پیش‌رو دارد، اما توجهی به آن نمی‌شود. فوتسالی که قهرمانی آسیا را یدک می‌کشد، اما نه برنامه خوبی برای تیم ملی‌اش داشته‌ایم و نه امکانات مناسبی در اختیار آنها قرار داده‌ایم.

این اتفاقات در حالی رخ داده که اخیراً رضا افتخاری، رئیس کمیته فوتسال هم راهی باشگاه استقلال شده است تا سرپرستی این باشگاه را برعهده بگیرد. فردی که در زمان حضورش در کمیته فوتسال هم عملاً وقت زیادی برای رسیدگی به مشکلات فوتسال نداشت، حالا درگیر کاری بزرگ‌تر هم شده است. حضور افتخاری در باشگاه استقلال، عملاً او را از فوتسال دور خواهد کرد و این در حالی است که فوتسال تا همین‌جای کار هم به لحاظ برنامه‌ریزی شرایط خوبی نداشته است و حالا رئیس کمیته‌اش بدون هماهنگی با رئیس فدراسیون پستی جدید را قبول می‌کند.

اتفاقاتی که در فوتسال رخ داده، نشان‌دهنده عدم توجه به این رشته است. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گویا توجه خاصی به فوتسال ندارد که رئیس کمیته‌اش بدون استعفا و حتی اطلاع، سرپرستی باشگاه استقلال را قبول می‌کند، آن هم یک ماه مانده به جام جهانی که تیم ملی باید به بهترین شکل خودش را آماده این مسابقات کند. گویا فوتسال برای مسئولان فدراسیون فوتبال بچه سر راهی است که باوجود قهرمانی‌اش در آسیا بازهم توجه ویژه‌ای به آن نمی‌شود. اگر توجه می‌شد و فوتسال بچه سر راهی نبود، در آستانه جام جهانی رئیس کمیته‌اش (سرپرست پدر خانواده فوتسال به لحاظ حقوقی) این تیم را در شرایط نابسامان رها نمی‌کرد.