برای حضور رضاییان در پرسپولیس دنبال راه حل هستیم!

علی اکبر طاهری درباره جدایی رامین رضاییان از پرسپولیس اظهار داشت:رضاییان برای پیگیری و سوال درباره وضعیتش به باشگاه پرسپولیس آمده بود. من دو روز پیش با او جلسه داشتم و او دنبال نتایج کارهای این چند روز بود. در این مدت به خاطر جلسه‌هایی که به دلیل تهمت‌هایی که برخی زده بودند برگزار کردم سرم شلوغ بود و به دنبال این چنین کارها بودیم. شرایط را برای رضاییان تعریف کردم و منتظریم تا ببینیم فردا چه راه حلی می‌توانیم پیدا کنیم. هر بازیکن برای باشگاه تعهداتی ایجاد می‌کند و باید این موضوع را حل کنیم. برانکو با بازیکنانی که گرفته تیم خود را کامل می‌داند.شرایط را برای رضاییان تعریف کردم و منتظریم تا ببینیم فردا چه راه حلی می‌توانیم پیدا کنیم. 

وی درباره مباحث مطرح شده پیرامون دو بازیکن خارجی در برنامه 90 گفت: بحث برند جیووا سال قبل هم مطرح بود و چیزی نبود که ما آن را باب کنیم. شاید ما تا این لحظه آخرین باشگاهی بودیم که با جیووا قرارداد بستیم. پیش از ما 4 یا 5 باشگاه دیگر قرارداد بسته بودند. حتی تیم ملی فوتبال هم با جیووا قرارداد همکاری منعقد کرده است. حتی در مصاحبه مدیر شرکت جیووا هم آمده بود که ما شریط کرده‌ایم که تولیدات جیووا در داخل کشور انجام شود. در حال حاضر برندهای زیادی وجود دارد که تنوع دارند اما در میان آن‌ها ما جیووا را انتخاب کردیم. حتی در قرارداد ما آمده بود که در 4 هفته ابتدایی لباس اصل نپوشیم در ادامه فصل لباس اصل به ما بدهند. قرارداد ما با جیووا بسیار خوب و کاملا حرفه‌ای منعقد شده است و ما سعی کردیم در این قرارداد مباحث اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم.عنوان کردن این مطلب در یک برنامه تلویزیونی کار درستی نیست و یا حتی به نظر من بحث تصویربرداری پنهانی باید از مراجع قضایی مجوز داشته باشد. ما در جلسه‌ای که با مدیرعامل محترم شرکت جیووا داشتیم به ما گفتند که آن فرد پیدا شده است و ما پیگیر مسئله هستیم. من از همین جا از تمام کسبه منیریه هم عذرخواهی می‌کنم. به آن‌ها یک اطلاق بسیار بدی مطرح شده بود. آن‌ها افراد زحمت‌کشی هستند. نباید چنین مباحثی درباره آن‌ها مطرح می‌شد. به نظر من این گونه رفتارها به حریم و حرمت ورزشی لطمه وارد می‌کند. رسانه‌ها باید به این مسئله ورود کنند و در این جریان کار حرفه‌ای انجام دهند.

طاهری درباره بازیکنان اوکراینی هم تصریح کرد: نمی‌دانم چرا نسبت به این دو بازیکن اینقدر حساسیت به وجود آمده است. فرآیند ما درباره این دو بازیکن همانی بود که درباره بازیکنان ایرانی اجرا کرده بودیم. کسانی که می‌خواهند مطالبی را در این زمینه به ما منتسب کنند باید در مراجع قضایی پاسخگوی رفتار خود باشند. من به خاطر احقاق حقوق باشگاه قطعا این موضوع را پیگیری می‌کنم. پرسپولیس باشگاه بسیار بزرگی است و باید حرمت و حریمش حفظ شود. کسی که به هر نحوی از این مسئله تخطی کند با آن برخورد می‌شود.قطع به یقین ما به این برنامه را خواهیم داشت که از 90 شکایت کنیم زیرا مطالب و تهمت‌هایی در این برنامه به ما زده شد.

وی ادامه داد:در این برنامه مطالب کذبی عنوان شد. آن‌ها افرادی را منتسب کردند که با این بازیکن ارتباط دارند در حالی که آن‌ها کارمند باشگاه بودند گفتند با فلانی برادر است. خود شما هم از این حرف‌ها خنده‌تان می گیرد. به اعتقاد من حرمت رسانه بیش از این حرف‌هاست. رسانه ملی حرمتش از همه بالاتر است زیرا مردم به آن اطمینان دارند. اگر برای رسانه ملی حرمت قائل نشوید مردم به مراکزی رجوع می‌کنند که اخبارشان کذب است. مطالبی که در این برنامه عنوان شد نه تنها صحت نداشت بلکه می‌توانم بگویم کذب محض بود. در حالی که ما سه روز قبل متوجه شدیم که قرار است در این برنامه چنین آیتم‌هایی پخش شود گزارش‌هایی را در سایت باشگاه گذاشتیم که همه چیز شفاف و مشخص باشد. بنابراین در این ویدئو تمام مسائل کامل پخش شد. در این ویدئوها نشان داده شد هیچ تناقضی میان سرپرست تیم و یا سرمربی تیم و یا حتی مدیر برنامه این دو بازیکن وجود ندارد اما بعد در این برنامه فیلم یک دقیقه عقب می‌برند و یا به جلو می‌برند و بعد می‌گویند که تناقض دارند. این رفتارها تناقض دارد و در شان رسانه و یا حتی ورزش نیست. من همیشه از افراد می‌خواهم که حرمت را حفظ کنند.

 

وی ادامه داد: من با خودم فکر می‌کنم این موارد از جای دیگری نشات می‌گیرد. شاید از دو سه ماه قبل شروع شده بود. سال قبل ما نواقص زیادی داشتیم اما امسال واقعا بهتر شده‌ایم.  در حال حاضر سعی می‌کنیم در بخش درآمدزایی باشگاه کار کنیم تا باشگاه درآمدزا شود. در حال حاضر بازیکنانی هستند که ما مجبوریم غرامت 5-6 سال قبل آن‌ها را پرداخت کنیم اما کسی این مطالب را نمی‌گوید و نمی‌گوید ما این مسائل را مدیریت کردیم. مربی با مربی هم متفاوت است و هر مربی سلیقه خاص خودش را دارد.

طاهری افبزود:پخش چنین مسائلی نه تنها خللی در کار ما ایجاد نمی‌کند بلکه باعث ایجاد همبستگی میان پیکره پرسپولیس می‌شود. آن‌ها باید بدانند با این کارها ما را تقویت می‌کنند. خیلی‌ها به من گفتند چرا روی خط برنامه نرفتم تا جواب بدهم. من هم گفتم که در شان من نیست که بخواهم جواب چنین دروغ‌ها و مطالب کذبی را بدهم. به طور مثال یکی می‌گوید در این وقت شب خورشید در آسمان است در حالی که این یک کذب محض است و نباید به آن پاسخ بدهیم.