حسن زمانی درباره انتخاب رضا افتخاری، اظهارات عجیب او و ... صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

نظرتان در مورد انتخاب رضا افتخاری به‌عنوان سرپرست باشگاه استقلال چیست؟

با توجه به روزمه‌ای که پشت سر افتخاری وجود دارد، امیدوارم در انتخابش اشتباه نکرده باشیم و پشیمان نشویم و پس از مدتی از حالت سرپرستی به مدیرعامل باشگاه تبدیل شود.

صحت دارد که اعضای هیئت مدیره دخالتی در انتخاب افتخاری نداشته‌اند و این تصمیم توسط وزیر ورزش و جوانان گرفته شده است؟

چنین چیزی درست نیست. قطعاً اگر اعضای هیئت مدیره مخالف گزینه یا موردی باشند، تن به انتخابش نمی‌دهند. ما در انتخاب افتخاری هماهنگ بودیم و امیدوارم این هماهنگی با همراهی افتخاری به سود باشگاه تمام شود.

 البته انتخاب هیئت مدیره در روز اول گاف بزرگی داد و اعلام کرد به دنبال چهارمین قهرمانی استقلال در آسیاست!

خبرنگاران نباید مته به خشخاش بگذارند. در وهله اول باید بگویم که تیم بزرگ استقلال زمینه خدمت را برای افتخاری فراهم کرده و حضور در این عرصه، بیش از حد او را احساساتی کرده است. استقلال آنقدر بزرگ است که ما از حضور در این باشگاه احساس افتخار کنیم و بتوانیم گوشه‌ای از کار را بگیریم. در وهله دوم، منظور افتخاری این بود که علاوه بر ستاره سوم بتواند ستاره چهارم را بگیرد.

بگذریم، صحت دارد که هیئت مدیره تا هفته ششم و دربی به علیرضا منصوریان برای کسب نتایج خوب وقت داده است؟

فعلاً روی این قضیه ورود نکرده‌ایم. منصوریان حیثیت فوتبالی‌اش را به استقلال آورده و خود او بیشتر از همه دلش برای این تیم می‌سوزد. منصوریان خوب می‌داند که در جایگاهی قرار گرفته که نباید آن را از دست بدهد. بنابراین همه تلاشش را خواهد کرد که استقلال موفق شود. استقلال نباید در 10 دقیقه آن هم دقایق پایانی دو گل از نفت آبادان بخورد. خوردن دو گل در 10 دقیقه برای استقلال یعنی فاجعه.

فکر می‌کنید دلیل باخت استقلال چه مسائلی بود؟

یکی از علت‌های شکست تعویض‌های منصوریان بود و باید دقت بیشتری کند. دوم اینکه بازیکنان تصور کردند بازی تمام شده است، در صورتی که فوتبال 90 دقیقه است.