برانکو: شما به من بگویید درست بود ماهینی را بیرون بگذارم به خاطر رامین؟

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل صبای قم اظهار داشت: این آخرین بازی ما قبل از تعطیلی لیگ است. دیدار با تیمی در انتظارمان است که فصل گذشته در هر دو بازی رفت کار سختی را مقابلش داشتیم. آنها امسال با روش جدیدی مقابل ما قرار می‌گیرند، چرا که تجربیات زیادی کسب کرده‌اند. قطعا بازی فردا بازی سختی برای ما خواهد بود.

باید مقابل هواداران‌مان ثابت کنیم از گزینه‌های قهرمانی به حساب می‌آییم

وی افزود: همیشه گفته‌ام ما دوست داریم قهرمان شویم و از گزینه‌های قهرمانی به حساب می‌آییم، اما باید این موضوع را در زمین و مقابل هواداران‌مان ثابت کنیم. تماشاگران از ما انتظار دارند و ما هم انتظارمان از آنها این است که نسبت به بازی با فولاد تعداد بیشتری هوادار به ورزشگاه بیایند. ما ان‌شاءالله با حمایت هواداران و استفاده درست از موقعیت‌ها یک بازی خیلی خوب را مقابل صبا انجام خواهیم داد تا هم ما و هم هواداران از بازی‌مان لذت ببریم.

برای بازی با صبا فقط یک مشکل کوچک داشتیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: در مورد شرایط تیمم باید بگویم که ما فقط یک مشکل کوچک داشتیم و آن هم مصدومیت سیدجلال حسینی بود. البته او تا فردا آماده بازی خواهد شد. بقیه بازیکنان از آمادگی لازم برخوردار هستند، به جز آرام‌طبع که مدتی را به‌خاطر مصدومیت از تمرینات گروهی دور بود و اخیراً به جمع ما ملحق شده است.

مقابل صبا کارمان آسان نیست

برانکو در مورد اینکه چرا پرسپولیس در شهرستان بهتر از تهران نتیجه می‌گیرد، گفت: بازی با فولاد خوزستان نخستین دیدارمان در ورزشگاه خانگی بود. این بازی را باید می‌بردیم، چون فرصت‌های خطرناک و شانس‌های زیادی روی دروازه حریف به وجود آوردیم. طبیعی است که نمی‌توانی آن طور که دلت می‌خواهد بازی کنی، وقتی حریف همه چیز را می‌بندد. گل اول در این طور مواقع کلید کار است. فردا نیز کارمان آسان نیست اما تمرین به تمرین آماده هر مسابقه می‌شویم.

بیرانوند دروازه‌بان اول ماست

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا دروازه‌بان جدیدی که جذب شده به‌عنوان ذخیره علیرضا بیرانوند در پرسپولیس حضور خواهد داشت، گفت: ما یک دروازه‌بان خوب جذب کردیم که طبیعتاً رقیب علیرضا بیرانوند است. 50 بازی در این فصل خواهیم داشت و مهم است که نیمکت یک قوی داشته باشیم تا هر لحظه نیاز به تعویض مناسب باشد بتوانیم از بازیکنان نیمکت‌نشین استفاده کنیم. ممکن است این تغییرات در پست‌های مختلف باشد یا دروازه‌بان، بنابراین بیرانوند اولویت اول و دروازه‌بان اول پرسپولیس است، اما در ادامه خواهیم دید که شرایط به چه صورت پیش می‌رود. راضی‌ام از اینکه 2 دروازه‌بان خیلی خوب در اختیار دارم ضمن اینکه دروازه‌بان سوم ما درویش‌وند هم بازیکن آینده‌داری است.

هرگز خودم را مقابل کسی نیز قرار نداده‌ام

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه گفته می‌شود رضاییان هنوز این شانس را دارد که به پرسپولیس برگردد، عنوان کرد: من دیروز در این مورد یک اطلاعیه دادم و گفتم وقتی در چنین موقعیتی قرار داریم و تیم‌مان تکمیل است نیازی نمی‌بینیم کسی را جابه‌جا کنیم، اما اینکه بعضی‌ها از قول من نوشتند فلان شرط را برای باشگاه گذاشتم یا اینکه کسی را تهدید کرده‌ام، واقعیت ندارد و من هرگز چنین کاری را نمی‌کنم و خودم را مقابل کسی نیز قرار نداده‌ام. در واکنش به اتفاقی که رخ داده ما کار حرفه‌ای انجام دادیم. خیلی ساده است یک بازیکن به خاطر حقی که دارد به‌دنبال شرایط بهتر و پیشرفت بود و به این خاطر راهی ترکیه شد، ما هم برای این بازیکن خود جایگزین آوردیم و کادرمان را تکمیل کردیم. من از رضاییان هیچ ناراحتی به دل ندارم و به انتخاب او که فوتبال ترکیه بود، احترام گذاشته و می‌گذارم. الان هم ما کادرمان تکمیل است و از همه بازیکنانم رضایت دارم و دیگر جایی برای رضاییان نمی‌ماند.

مهاجم اوکراینی به فولاد گل می‌زد همه از او تعریف می‌کردند

برانکو در ادامه در واکنش به این سوال خبرنگار مبنی بر اینکه خیلی‌ها منتظرند ببینند مهدی طارمی چه زمانی به ترکیب اصلی پرسپولیس برمی‌گردد و با آمدن او کدام بازیکن از ترکیب کنار گذاشته خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما در این سه هفته خوب بازی کرده‌ایم و در این بازی‌ها طارمی هم همراه ما بوده است. درست است که او کل دقایق را بازی نکرد، اما خوشبختانه در نبود او بازیکنانی مثل امیری و علیپور کیفیت بالای خود را ارائه دادند. در مورد آمدن طارمی به ترکیب اصلی باید بگویم که آرام‌آرام حرکت خواهیم کرد. شاید اگر ولادیمیر پریمیوف در بازی با فولاد آن موقعیت خود را گل می‌کرد الان همه تعریف می‌کردند که چقدر این مهاجم خوب است. به‌هر صورت ما هر زمان که طارمی به آمادگی صددرصد رسید از او در ترکیب اصلی استفاده خواهیم کرد و ممکن است این اتفاق فردا یا تا چند هفته دیگر رخ دهد.

نظر برانکو در مورد تیم‌هایی که مقابل پرسپولیس فقط دفاع می‌کنند

«چه برنامه‌ای دارید تا مقابل تیم‌هایی که برابر پرسپولیس بسته بازی می‌کنند به نتیجه برسید؟»، برانکو در پاسخ به این پرسش نیز گفت: تیم‌هایی که مقابل پرسپولیس بسته بازی می‌کنند عملا چیزی برای از دست دادن ندارند، از طریق تمرینات سعی خواهیم کرد که مقابل این تیم‌ها بتوانیم موفق باشیم.

روی سرعت و تهاجمی بازی کردن اصرار داریم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به طرح این موضوع که هافبک‌های پرسپولیس خوب می‌دوند اما در زدن ضربات آخر موفق نیستند، تصریح کرد: این مسائل جزئیات بازی است و روش بازی ما به این صورت است که اصرار روی سرعت و تهاجمی بازی کردن داریم. عملاً ممکن است در این شرایط بازیکن در زدن ضربات آخر آرامش نداشته باشد و یا پاس خوبی ندهد. البته این مسئله را در نظر بگیرید که ابتدای فصل هستیم و باید به مرور ضعف‌های‌مان را برطرف می‌کنیم.

من چه زمانی گفتم که طارمی و رضاییان را نمی‌خواهم؟

برانکو در خصوص وضعیت رامین رضاییان عنوان کرد: من چه زمانی گفتم که مهدی طارمی و رامین رضاییان را نمی‌خواهم؟ اگر از من چیزی دیده‌اید شما رسانه‌ها آن را نوشته‌اید، اینها بازیکنان حرفه‌ای هستند و حق دارند تصمیمی بگیرند و جایی بروند که برای‌شان بهتر است و هیچ‌کس حق ندارد ناراحت شود.

چه کسی باید برود تا رضاییان برگردد؟

وی تصریح کرد: البته اینکه انتخاب‌شان خوب بوده یا بد به خودشان بستگی دارد. شرایط طارمی فرق می‌کرد و با توجه به اینکه او بازیکن آزاد بود جا برای این بازیکن داشتیم، از طرفی طارمی مدام با باشگاه در ارتباط بود و تصمیمی گرفت که در نهایت به این ختم شد و به پرسپولیس بازگشت. ما اینجا بحث انتقام را نداریم. از شما یک سؤال می‌پرسم. اگر جای من باشید از دید شما چه کسی باید بیرون بنشیند تا رضاییان بیاید؟ آیا قرار است ماهینی را کنار بگذاریم تا رضاییان بیاید؟!

حق هر بازیکنی است که در مورد آینده خود تصمیم بگیرد

در پایان خبرنگار دیگری خطاب به برانکو گفت: اگر سؤالات ما بیشتر در مورد رضاییان است به خاطر محبوبیت بالای این بازیکن بوده و شما نباید نسبت به این مسئله واکنش نشان دهید. برانکو در جواب گفت: من هرگز نسبت به این سوالات شما ناراحت نمی‌شوم. دیدید که پنج سؤال در کنفرانس در این مورد از من پرسیده شد و همه را جواب دادم، ناراحت نیستم که فلان بازیکن رفته و خیلی‌‌ بازیکنان دیگر بودند که تیم آینده خود را انتخاب کردند و رفتند، حق هر بازیکنی است که در مورد آینده خود تصمیم بگیرد، مثل اینکه شما به‌عنوان یک خبرنگار تصمیم بگیرید خبرگزاری‌تان را تغییر داده و به جایی بهتر بروید.

چرا همه روی بازیکنان ما متمرکز شده و ایراد می‌گیرند؟!

برانکو در واکنش به این سؤال که در برنامه 90 مشخص شد پرسپولیس فقط در عرض 10 دقیقه بازیکنان اوکراینی را جذب کرده است، گفت: چرا همه از ما می‌پرسند که از اوکراین بازیکن آورده‌اید؟ چرا از تیم‌های دیگر نمی‌پرسند که چرا از برزیل و هندوراس بازیکن نمی‌گیرند؟ چرا همه روی بازیکنان ما متمرکز شده و ایراد می‌گیرند که ما از اوکراین بازیکن گرفته‌ایم؟!