سرمربی تیم فوتبال ماشین سازی گفت: گفته بودم برای ما بازی در هیچ یک از زمین های تبریز فرق نمی کند.

رسول خطیبی در نشست خبری پیش از مسابقه تیمش مقابل تراکتورسازی اظهار داشت: تیم تراکتورسازی در زمین خودش میزبان تیمی است که خودش میزبان است. خط میانی این تیم نقطه قوت او است. روز خبرنگار را تبریک می گویم به خبرنگارانی که قلم دستشان هست و واقعیت را می نویسند خسته نباشید می گویم و امیدوارم در زندگی موفق باشند. 

وی ادامه داد:قبل از هرچیز دو مورد را بگویم اول اینکه واقعیت این است بعضی مواقع دوستان متوجه رابطه بنده با تیم های می شوند. ما در دو بازی قرار است میزبان باشیم اما عملا در زمین حریفان بازی می کنیم و خیلی از آقایان اصرار داشتند ما در این زمین ها بازی نکنیم. شما مصاحبه قبلی من را دیدید گفته بودم برای ما بازی در هیچ یک از زمین های تبریز فرق نمی کند و دوست دارم همه هواداران در تبریز بازی را ببینند. بازی گسترش بازی کردیم و اگر کسی غیر از من بود قبول نمی کرد من آن باشگاه را از خود دانستم و بازی کردم. 

سرمربی ماشین سازی افزود:در این بازی هم خیلی ها گفتند در زمین تراکتور بازی نکنید در شهر دیگر مثل تهران بازی کنید قبول نکردم بعد از 20 سال دربی می خواهد انجام شود باید در زمین تراکتورسازی باشد. به عنوان یک تبریزی دوست دارم در شهر خودم بازی کنم و برایم فرقی نمی کند در زمین گسترش یا تراکتور باشد چون آنها را از خود می دانستم اگر از خودم نمیدانستم پیشنهاد را قبول نمی کردم چون حتی یک جلسه در زمین این تیم ها تمرین نداشتیم. خوشحالم که این بازی در تبریز برگزار می شود و تمام هواداران فردا این بازی را می بییند.

وی درباره تقسیم سکوها بیان داشت:درصد را انتخاب کردند ولی من وارد این بازی ریاضیات نمی شوم 70، 30، 50 هرچقدر باشد مهم این است که همه تبریزی و آذری هستند فردا آذری ها به ورزشگاه می آیند تا آداب و فرهنگ آذربایجان را به همه شهرهای دیگر نشان دهند.دربی تبریز جنجال نخواهد داشت برنده بازی فردا هواداران هستند چون خیلی ها می خواستند برای این دربی تفرقه بیندازند من فردا از هواداران می خواهم که فرهنگشان را نشان دهند بالاخره فوتبال بردو  باخت است آنچه می ماند فرهنگ تماشاگر است.

وی درباره تیم تراکتورسازی گفت: باید بگویم تیم بزرگی است که برای قهرمانی بسته شده است بازیکنان خوبی دارد هافبک های قدری دارد ولی ما هم ماشین سازی هستیم و بازیکنان باکیفیتی را جذب کردیم. امیدوارم فردا یک بازی زیبا از طرف ماشین سازی ببینید و تلاش هر تیمی بیشتر باشد و از موقعیت ها بهتر استفاده کند برنده بازی می شود. امیدوارم سه امتیاز در تبریز بماند و با مساوی یک امتیازمان هدر نرود. هواداران آذری هستند و هر دو تیم را تشویق می کنند و فوتبال زیبایی را به نمایش می گذاریم و هواداران هر دو تیم از بازی راضی باشند. سه مصدوم داریم که یکی از آنها قطعا نمی رسد که اسمش را نمی گویم ولی دو تای دیگر تا فردا صبر می کنیم که  انشاالله برسند. از کادر پزشکی تیم هم تشکر می کنم که برای مصدومان مان تلاش کردند. 

 سرمربی ماشین سازی درباره میزان هماهنگی تیم گفت: همه تیم ها در اوایل فصل مشکل دارند اما من در کل از هماهنگی تیمم راضی هستم اما هنوز به هماهنگی کامل نرسیده ایم و در این تعطیلات به هماهنگی کامل خواهیم رسید. تراکتورسازی را هم می شناسیم. همه بازی های آنها آنالیز کردیم. در هر بازی تغییراتی داده اند که ما آن تغییرات را هم آنالیز کرده ایم. 

خطیبی درباره انتخاب ورزشگاه تیم رقیب به عنوان ورزشگاه بازی که آیا این به عنوان یک پوئن به تیم حریف نمی شود گفت: من مربی تبریزی تیم های تبریز برایم فرق نمی کند و هر سه تیم را به یک چشم نگاه می کنم شاید برای مربیان دیگر اهمیت نداشته باشد اما من به عنوان یک تبریزی دوست دارم هر سه تیممان نتیجه بگیرد هدف من هم از مربیگری در تبر یز در این چند سال پیشرفت فوتبال آذربایجان بوده است و خواستم به فوتبال تبریز خدمت کنم.