رستمی: اگر حریف چینی وزنه آخرش را نمی‎زد، مدال به دلم نمی‎نشست

کیانوش رستمی پس از کسب مدال طلای المپیک 2016 ریو اظهار داشت: خدا را شکر می‎کنم که توانستم با شکستن رکورد جهان و المپیک مدال طلای بازی‎های المپیک 2016 ریو را کسب کنم. در چند ماه گذشته به تنهایی تمرین کردم تا برای المپیک آماده شوم و از این بابت خدا را شکر می‎کنم که کمک کرد به هدفم برسم.

وی با اشاره به حضور تماشاگران ایرانی در سالن ادامه داد: مردم ایران نشان دادند هنوز به وطن خود عرق دارند و عاشقانه نمایندگان ورزش کشورشان را تشویق می‎کنند. اگر غیر از این بود و این حمایت‎ها را نداشتم، نمی‎توانستم مدال طلا را بگیرم.

قهرمان دسته 85 کیلوگرم وزنه برداری المپیک ریو، تصریح کرد: اگر چیزی قسمت باشد به دست می‎آید و اگر نباشد هم به دست نمی‎آید.

رستمی با اشاره به رقیب چینی‎اش که در بازی‎های آسیایی اینچئون طلا را چنگ وی درآورده بود، عنوان کرد: حتما فکر می‎کردید اتفاق اینچئون تکرار می‎شود اما شاید باورتان نشود وقتی این وزنه‎بردار می‎خواست وزنه آخر را بالای سر ببرد، برایش دعا می‎کردم چون در غیر این صورت مدال المپیک به من نمی‎چسبد. به همین دلیل این مدال بیشتر به دلم می‎نشیند.

وی گفت: اگر در بازی‎های آسیایی هم اگر می‎دانستم وزنه این ورزشکار چینی باقی مانده است، مطمئنا طور دیگری عمل می‎کردم و طلا را می‎گرفتم.